مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویری از یک خودروی جدید چینی با آرمی شبیه به ایران خودرو!

کارخانه خودروسازی بااوجون در سال ۲۰۱۰ میلادی تاسیس شد و بعد از هفت سال کار، خودروهای تولیدی این کارخانه مشهور به خودروهای ارزان‌ قیمت در چین شد. البته خودروهای این کارخانه خودروسازی تنها در بازار چین به فروش می‌رسند و هنوز این کارخانه نتوانسته خودروهایش را به دیگر کشورهای دنیا صادر کند. معنای لغت بااوجون در زبان چینی اسب ارزشمند است و لوگوی این شرکت همانند سر اسب طراحی شده که به نوعی تداعی کننده لوگوی ایران خودرو است.

baojun-310-wagon-2

جدای از بحث تاریخچه این کارخانه، به تازگی تصاویری از خودروی جدید بااوجون 310Wagon فاش شده که نشان می‌دهد این خودرو ترکیبی از تیپ واگن و کراس‌اوور است که پلتفرم خودروی هاچ بک بااوجون 310 را دارد. کمپانی بااوجون این خودرو را در نمایشگاه خودرو شانگهای به نمایش درخواهد آورد و به زودی آن را روانه بازار چین خواهد کرد.

baojun-310-wagon-3

طراحی این خودرو کلاسیک کار شده و به نوعی باید دست مریزاد به بااوجون گفت! صندلی‌های بژ رنگ به همراه دوخت ظریف با الگوی جالب با پنل‌ها و داشبوردهای چوبی به خوبی کار شده است. مابین داشبورد جلویی نمایشگر لمسی ساده‌ای نصب شده که نشان از تعبیه کردن فناوریهای مختلف در این خودروی چینی است. این خودرو می‌تواند تا ۵ سرنشین را در خود جای دهد و به نوعی می‌تواند گزینه‌ خوبی برای خانواده‌های ایرانی اهل مسافرت باشد. بااوجون 310Wagon مجهز به دو پیشرانه مختلف از جمله ۱.۲ لیتری با ۸۲ اسب بخار قدرت و پیشرانه ۱.۵ لیتری با ۱۰۹ اسب بخار قدرت است که به جعبه دنده ۵ سرعته دستی متصل خواهد شد. به علاوه این خودرو ۴۶۲۰ میلی‌متر طول، ۱۷۱۰ میلی‌متر عرض و ۱۵۳۵ میلی‌متر ارتفاع دارد و نسبت به مدل هاچ بک بسیار کشیده‌تر است و به طور دقیق باید بگوییم ۵۸.۸ سانتی‌متر کشیده‌تر و ۸.۵ سانتی‌متر مرتفع‌تر هست.

baojun-310-wagon-4

کارخانه خودروسازی بااوجون تحت نظر شرکت صنایع خودروسازی شانگهای و جنرال موتورز کار می‌کند. در حال حاضر ۴۳ درصد سهام این کمپانی در دست جنرال موتورز و بقیه سهام بااوجون تحت کنترل صنایع خودرو شانگهای و وولینگ است. شرکت صنایع خودروسازی شانگهای و جنرال موتورز با همدیگر همکاری‌های گسترده‌ای دارند و بطوریکه خودروهای بیوک، شورولت و کادیلاک را برای بازار چین با هم تولید می‌کنند. هنوز قیمت و تاریخ ورود خودرو بااوجون 310Wagon به بازار چین مشخص نشده است، بنابراین برای خبرهای بیشتر از محصولات کمپانی و نمایشگاه خودرو شانگهای همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. تاریخ‌سروع‌کار‌کارخانه‌را‌نگاه کنید.ادم‌شاخ‌در‌میاره‌با‌چه‌سرعتی‌دارن‌میرن‌جلو.هیچی‌هم‌ندارن‌همه‌را‌از‌اینور‌را‌انور‌جهان‌تهیه‌میکنند…….حالا‌کارخانه‌های‌ما‌را‌نگاه‌کنید‌حد‌اقل‌50‌سال‌‌سابقه‌دارن‌روز‌بروز‌بعقب‌‌گرد‌میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا