مکمل بنزین
خبر

FT-4X کانسپت جدید تویوتا معرفی شد!

FJ کروز همیشه به‌عنوان یک شاسی‌بلند پرقدرت از سوی تویوتا مطرح بوده که توانسته بود بازار خوبی برای خود دست و پا کند اما چندسال پیش، تویوتا تصمیم گرفت تولید این خودرو را متوقف کند. حالا تویوتا تصمیم دارد دوباره یاد اف‌جی را در ذهن مردم زنده کند. تویوتا در نمایشگاه نیویورک 2017 کانسپت جدیدی را با نام FT-4X معرفی کرد که شباهت زیادی با اف‌جی دارد. این محصول زیبا و قدرتمند توسط استودیوی طراحی Calty تویوتا در کالیفرنیا طراحی شده. FT-4X بر اساس پلتفرم جدید و ساختمان بین‌المللی تویوتا در سگمنت C ساخته شده. ابعاد این خودرو از اف‌جی بسیار کوچکتر است اما نوع قرارگیری چرخ‌های این خودرو به‌گونه‌ای بوده که فاصله محوری آن، بسیار کمتر از اف‌جی به‌نظر می‌رسد.

Toyota-FT-4X_Concept-2017-800-02

FT-4X از پلتفرمی مشترک با C-HR بهره می‌برد، به همین دلیل می‌توان شباهت‌هایی بین این ۲ محصول یافت. به‌نظر می‌رسد تویوتا با عرضه این کانسپت تلاش نموده که یک محصول مناسب آفرود را تولید کند، بنابراین در بخش آفرود بیشتر تمرکز نموده است. در نمای جلویی خودرو جلوپنجره سفید رنگ و بدنه‌عضلانی، شکلی مهیج به خودرو بخشیده است. همچنین جلوپنجره دور تا دور چراغ‌ها را احاطه کرده که باعث شده  FT-4X چهره‌ای قدرتمندتر پیدا کند. سقف سفید نیز در زیبایی ظاهری خودرو تاثیر فراوانی داشته است. شما با نگاه به این خودرو چیزی جز یک خودروی مناسب آفرود نخواهید دید.

Toyota-FT-4X_Concept-2017-800-10

FT-4X برای آنکه بتواند شرایط کمپ‌های بیابانی و جنگلی را برای سرنشینان فراهم کند صندوقی ۲ تکه دارد.  درب صندوق این خودرو به‌صورت افقی و عمودی باز می شود و امکان صرف غذا را برای سرنشینان محیا می‌کند. در نمای جانبی فرم چرخ‌ها و رینگ‌ها احساس قدرت را در شرایط سخت به شما منتقل می کند و به‌نظر می‌رسد بتوانید هر شرایطی را پشت سر بگذارید.

Toyota-FT-4X_Concept-2017-800-08

از جمله تجهیزات مناسب شرایط ویژه این کانسپت می‌توان به  بخش بکسل در سپرهای عقب و جلو، سقف صاف برای نصب چادر، محفظه‌ خنک‌کننده و گرم‌کننده در داخل برای نگهداری مواد غذایی و امکان نصب دوربین GoPro اشاره کرد.  در داخل کابین کانسپت FT-4X از رنگ بدنه استفاده شده و هم‌راستا با نمای خارجی طراحی شده است. فضای صندوق عقب بسیار جادار است که با تا شدن صندلی‌ها بیشتر نیز می‌شود.  هنوز اطلاعات دقیق از پیشرانه این خودرو در دسترس نیست اما تقریبا حضور موتور چهار سیلندر کم‌حجم، سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس دقیق در آن قطعی شده است. در بخش تعلیق نیز سیستم‌های  مک‌فرسون و  دو جناغی باعث فراهم شدن رانندگی آرام و همچنین مهیج در شرایط آفرود می شود. تویوتا با تولید این محصول احتمالا بخشی جدید از بازار خودرو در دنیا را در اختیار می‌گیرد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا