مکمل بنزین
گوناگونخبر

BMW ایستگاه ویژه سوخت‌گیری هیدروژن خواهد ساخت

با پیدایش نسل جدید خودروها با سوخت پاک باید کم‌کم گفت، خداحافظ پمپ‌های گاز و بنزین، سلام هیدروژن. شرکت Designworks به‌عنوان زیرمجموعه برند بی‌ام‌و، استراتژی ویژه خود را بیان کرد که قصد دارد جایگاه‌های ویژه سوخت‌گیری هیدروژن با طراحی زیبا بسازد. این دو شرکت با همکاری یکدیگر قصد دارند، تجربه خوبی را از سوخت‌گیری برای رانندگان فراهم کنند و نسل جدید جایگاه‌های سوخت خودروهای هیدروژنی را بسازند. این پروژه تحت عنوان Fixstern” یا “Fixed Star“، جایگاه‌های آینده سوخت رسانی را شامل می‌شود. نوع طراحی بخش سوخت‌رسانی این جایگاه‌ها، فضایی را به‌عنوان نقطه کانونی ایجاد می‌کند تا عملیات سوخت‌گیری بهتر انجام شود.

bmw-hydrogen-refueling-station۲

این پروژه که به‌صورت کانسپتت انجام شده، با هدف بهبود شرایط جوی زمین و رشد خودروهای هیدروژنی طراحی شده است. نازل‌های سوخت رسانی با مواد بی‌رنگ و شیشه‌ای ساخته خواهند شد و یک سیستم هدایت نوری و صفحه‌نمایش ویژه اطلاعات سوخت‌رسانی آن را تکمیل خواهند کرد. با این طراحی، بی‌ام‌و جلوه بصری خاص را از خودروهای آینده خود به جایگاه‌های سوخت گیری نیز کشانده است. الیور بیشاپ مدیر کل بخش هیدروژن شل بی‌ام‌و میگوید: مشتریان در مرکز اهداف آینده شرکت ما قرار دارند. “ما خوشحالیم که با Designworks در توسعه نسل آینده جایگاه‌های هیدروژنی برای رضایت مشتریان، همکاری می‌کنیم. این سیستم نه‌تنها سوخت هیدروژنی را برای شما فراهم می‌کند، بلکه سوخت‌گیری شما بسیار جذاب‌تر خواهد شد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا