مکمل بنزین
گوناگونخبر

۲.۷ میلیارد دلار درآمد تسلا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷!

بسیاری از کارخانه‌های خودروسازی اتومبیل‌های برقی در سال‌های اولیه کار خود درآمد چندانی ندارند و حتی گاهی اوقات ضررهای کلانی‌ هم می‌دهند، کمپانی تسلا هم از این قاعده مستثنی نیست. بنا به آمار منتشر شده این کمپانی در سه ماهه اول توانست ۲۵۰۵۱ دستگاه خودرو برقی را روانه بازار جهانی کند و درآمد ناخالصی برابر ۲.۷ میلیارد دلار داشته باشد. بسیاری از کارشناسان این شرکت درآمد ۲.۶۱ میلیارد دلار را درآمد ایده‌آل برای این بازه زمانی تعریف کرده بودند که این رقم از درآمد منتشر شده بسیار بیشتر است.

اما به تازگی خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد به کمپانی تسلا در سه ماهه اول سال میلادی جاری ۶۲۳ میلیون دلار ضرر نقدی وارد شده است. به علاوه این کمپانی در سه ماهه آخر سال میلادی ضرری ۱ میلیارد دلاری را متحمل شد که به نوبه خود رکوردی برای این کمپانی محسوب می‌شود.tesla-2

یکی از خبرهای پر سر و صدا کمپانی تسلا، ورود خودرو تسلا مدل ۳ بود. این خودروساز آمریکایی تصمیم دارد این مدل را در تعداد انبوهی تولید و با قیمت منصفانه‌ای وارد بازار جهانی بکند. در حال حاضر کمپانی تسلا مشغول تولید تجهیزات اصلی و اضافه مدل ۳ است. این خودرو جدید در تابستان سال جاری رونمایی خواهد شد و تجهیزات این خودرو تا آخر سال جاری وارد بازار کشورهای مختلف می‌شود. این کمپانی در سال ۲۰۱۷ میلادی هفته‌ای ۵۰۰۰ قطعات جانبی خودروها و در سال ۲۰۱۸ میلادی هفته‌ای ۱۰ هزار قطعه تولید خواهد کرد.gallery-2

در کنار تولید خودرو تسلا مدل ۳، این کمپانی تصمیم گرفته فروشگاه‌های متعلق به نام تسلا را در سراسر ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورها افتتاح کند و به مشتریانش خدمات پس از فروش بدهد و دیگر خودروهای تسلا را در صورت احتیاج تعمیر کند. همچنین کارخانه خودروسازی تسلا طی پروژه تعیین شده تعداد ایستگاه‌های سوپرشارژ خودروهای برقی‌اش را در آمریکا دو برابر خواهد کرد تا رضایت و رفاه بیشتری را برای مشتریانش فراهم آورد. در نتیجه با توجه به فعالیت‌های این کارخانه می‌توان گفت کمپانی تسلا در میان دیگر کارخانه‌هایی که خودروهای برقی می‌سازند درصدر جدول ایستاده است.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا