مکمل بنزین
گوناگونخبر

ولکانو تیتانیوم با قیمت 9.57میلیون دلار در چین رونمایی شد

قیمت سوپر اسپرت‌ها در کشور چین کمی بالاتر از قیمت آنها در سایر دنیاست اما ولکانو تیتانیوم رکورد قیمت‌ها را جابه‌جا کرده و برچسب قیمتی 9.57 میلیون دلاری را در مقابل مشتریان قرار می‌دهد. برای مقایسه باید بگوییم که در کشور چین، لافراری 3.26 میلیون دلار و بوگاتی ویرون 3.63 میلیون دلار قیمت دارند اما ولکانو تیتانیوم تقریبا سه برابر قیمت دارد. اما در ازای پرداخت این هزینه هنگفت مشتریان چه چیزی دریافت می‌کنند؟

ولکانو تیتانیوم نخستین بار در سال 2013 و با معرفی کانسپت آیکونا ولکانو شناخته شد. خودرویی که توسط کمپانی آیکونا ساکن کشور چین مراحل طراحی و توسعه را طی کرده بود. البته این کمپانی در اصل ایتالیایی است. در آن زمان آیکونا ادعا کرد که محصولش قوای هیبریدی داشته و با وجود یک موتور V12 قادر است 950 اسب بخار قدرت تولید کند.

vulcano-titanium-3

اما نسخه به روز رسانی شده از خودروی آیکونا، در سال 2015 معرفی شد و اکنون نام ولکانو تیتانیوم بر آن نهاده شده است. موتور 12 سیلندر هیبریدی، جای خود را به موتور 6.2 لیتری به کار رفته در شورولت کوروت ZR-1 داده که 670 اسب بخار قدرت و 840 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در سال 2016 آیکونا اعلام کرد که این خودرو تولید محدودی داشته و با قیمت 2.7 میلیون دلار عرضه خواهد شد.

این اتفاق هرگز رخ نداد. آیکونا اکنون اعلام کرده که تنها یک عدد از ولکانو تیتانیوم تولید می‌کند که آن هم 9.57 میلیون دلار قیمت خواهد داشت. این خبر بدی برای علاقه مندان به خرید این خودرو است اما خبر خوب این است که یک نسخه موجود، هنوز به فروش نرفته است!

موتور موجود در تیتانیوم همان موتور 6.2 لیتری است اما اکنون توانایی تولید 1000 اسب بخار قدرت را دارد. این نیرو به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد و می‌تواند خودرو را در 2.8 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند و تا حداکثر سرعت 354 کیلومتر بر ساعت خودرو را به پیش ببرد. بدنه این خودرو از تیتانیوم و فیبر کربن ساخته شده و 1590 کیلوگرم وزن دارد که تقریبا با فراری لافرای 1585 کیلوگرمی برابر است.

vulcano-titanium-8

اما آیا پرداخت چنین هزینه‌ای منطقی است؟ باید بگوییم که ولکانو تیتانیوم زیبا است و از تکنولوژی بالایی برای استفاده از تیتانیوم در بدنه بهره گرفته اما وزن آن مطابق انتظار کم نیست. موتور آن هم قدرتمند است اما در واقع تنها یک نسخه تقویت شده از موتور شورولت است. تنها نکته مثبت، خاص و منحصر به فرد بودن آن است.

البته نکته مهم دیگر، حضور ولکانو تیتانیوم در فیلم سریع و خشن 8 است. آیکونا می‌گوید که قرار بود ولکانو تیتانیوم در نسخه هفتم این فیلم هم حضور داشته باشد اما تهیه کنندگان در آن زمان با مشکلاتی برای تماس با آیکونا مواجه شدند و سوپر اسپرت لبنانی یعنی لایکان هایپر اسپرت را جایگزین تیتانیوم کردند.

التبه انتظار می‌رفت که عوامل سازنده فیلم به هر ترتیبی مشکل را حل کرده و با کمپانی ارتباط برقرار کنند اما این اتفاق رخ نداد.

vulcano-titanium-4

در مورد طراحی تیتانیوم باید بگوییم که درهای آن به سمت بالا و جلو باز می‌شوند. گلگیرها عضلانی هستند. در عقب یک اسپویلر کوچک و یک دیفیوزر بسیار بزرگ به چشم می‌خورد. بر روی کاپوت تیتانیومی رنگ نشده یک ورودی هوای نامتعارف قرار دارد. در داخل هم شاهد استفاده از چرم آلکانترا، نمایشگر 10 اینچی لمسی و فرمان اسپرت هستیم و نام ولکانو بر روی صندلی‌ها حک شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا