Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

Mercedes-Benz SLC300 فرزند کوچک و باکلاس اشتوتگارتی‌ها!

فرزند کوچک و با کلاس اشتوتگارتی ها،Mercedes-Benz SLC300

از SLK تا SLC
حدود ۲۰ سال ‍‍‍‍‍پیش یعنی در سال ۱۹۹۶ بود که اولین مدل از مرسدس بنز SLK با کد R170 رونمایی شد تا کلاس رودستر(خودروی دو در کروکیِ دو نفره) این شرکت به جز مدل SL مدل ‌SLK را نیز برای جوانان ماجراجو و دوستداران خودروهای اسپرت عرضه کند.
اما امروز پس از گذشت ۲۰ سال مدل محبوب SLK بعد از سه بار تغییر چهره دیگر بازنشسته شده تا جای خود را به جاشنین خودش یعنی مدل SLC در سال ۲۰۱۷ بدهد. البته در حال حاضر به جز مدل‌های SL و SLC کلاس رودستر شرکت مرسدس شاهد حضور مدل‌هایی مانند SLS و AMG GT بوده تا دوستداران این گروه از خودروهای اسپرت حق انتخاب های بیشتری نیز داشته باشند.
این خودرو در دو مدل SLC300 و SLC43 عرضه می‌شود و از رقبای اصلی این تازه وارد باید به پورشه باکستر،آ‌ئودی TT،بی‌ام‌و Z4 و حتی جگوار F-Type نیز اشاره کرد که همگی رقبای گردن کلفتی برای این خودرو محسوب می‌شوند.

SLC درنگاه اول
در نگاه اول به ظاهر SLC باید گفت که این مدل کاملا ساختار اصلی خودش را حفظ کرده و می‌توان گفت که SLC فیس لیفت مدل SLK بوده و از لحاظ ابعاد تنها کمی عریض‌تر شده است. در نگاه از جلو به این خودرو تغییرات جزئی در سپر و توری جلوپنجره اعمال شده ولی تغییرات چراغ‌ها و مجهز شدن آنها به LED و البته هوشمند شدن آن‌ها کمی محسوس‌تر است. از پشت نیز مانند جلو چراغ‌ها کمی کشیده‌ تر شده‌اند و به LED مجهز شده‌اند. اضافه شدن بامپر‌های پایین سپر عقب نیز به جذابیت این خودرو نسبت به سپر عقب ساده‌ی مدل SLK افزوده است.
از لحاظ طراحی خارجی SLC باید گفت که مرسدس نسبت به رقبا برتری خاصی ندارد و بین رقبای این کلاس آئودیTT ظاهری به روزتر و جذاب‌تری دارد. در این بین نیز بی‌ام‌و Z4 که مدتی طولانی‌ست تغییراتی اساسی نداشته ظاهری ضعیف‌تر و قدیمی‌تر نسبت به رقبای خودش دارد.

2017-mercedes-benz-slc-clas

نگاهی به داخل کابین SLC

فضای داخلی SLC نیز تغییراتی را داشته و مدرن‌تر شده‌ است. فرمان و نمایشگر‌های پشت فرمان جدید مرسدس، صندلی‌های بسیار زیبا و اسپرت با قابلیت گرم‌کن پشت گردن (به اصطلاح مرسدس بنز virtual scarf یا همان شال گردن مجازی) و کنسول وسط که دقیقا شبیه مدل‌های SL500 و SL350 شده است مهم‌ترین تغییرات داخل کابین این خودرو هستند.
یکی از خاص‌ترین امکانات این خودرو که مختص مرسدس بنز است قابلیت تغییر رنگ سقف پانارومیک آن است که Magic Sky Control نام دارد و بدین ترتیب عمل می‌کند که هنگامی که سقف خودرو بسته است شما می‌توانید با توجه به تابش نور خورشید سقف شیشه ای را مات یا شفاف کنید و از تابش نور خورشید به داخل خودرو جلوگیری کنید!
از دیگر نکات جالب این مرسدس می‌توان به امکان باز شدن سقف خودرو حتی در حین حرکت و تا سرعت ۴۰‌ کیلومتر بر ساعت و تنها در ۲۰ ثانیه اشاره کرد.

2017-SLC-1ROADSTER-GALLERY-

نگاهی به زیر کاپوت SLC

در مورد مشخصات فنی مدل SLC300 باید گفت که تقریبا هیچ تغییری نسبت به مدل SLK300 2016 نداشته است و پیشرانه‌ی آن همان موتور چهار سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربو شارژر است که ۲۴۱ اسب بخار توان و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که از طریق یک گیربکس ۹ سرعته‌ی اتوماتیک (که در حالت دستی از طریق اهرم‌های پشت فرمان قابل تعوض هستند) فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود این در حالی‌ست که دیگر رقیب مرسدس یعنی آئودی TT از سیستم Quattro یا همان چهار چرخ متحرک بهره‌ مند است تا در جاهای ناهموار یا در پیچ‌ها عملکرد بهتری را از خودش به نمایش بگذارد و البته سرعتش را هم سریعتر از مرسدس یعنی در ۵.۷ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند تا با اختلاف ۰.۲ ثانیه همطون خودش را پشت سر بگذارد.

اما مشخصات فنی مدل قوی‌تر این خودرو یعنی SLC43 که جایگزین SLK55 شده است شباهت زیادی به مدل قبلی خود ندارد و دیگر خبری از نیروگاه هشت سیلندر ۵.۵ لیتری SLK55 که ۴۱۶ اسب بخار توان و ۵۴۰ نیوتن گشتاور را تولید می‌کرد نیست. در عوض SLC43 از یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری مجهز به سوپر‌شارژر بهره می‌برد که برای این رودستر زیبا و قدرتمند ۳۶۷ اسب بخار توان و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا از مدل قبلی خودش کمی (یا بیشتر از کمی) ضعیف‌تر و کند‌تر باشد و شتاب صفر تا صد را در ۴.۷ ثانیه به جای ۴.۲ ثانیه پر کند.

2017-SLC-COUPE-GALLERY-003-
در مورد مصرف سوخت مدل SLC300 نیز می‌توان گفت که اعداد ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای استفاده‌های شهری و ۷.۶ لیتر برای استفاده‌های خارج شهری مانند دیگر مدل‌های ۱.۵ تنی مرسدس که موتوری ۲لیتری دارند هستند.
مدل قوی‌تر SLC43 نیز طبیعتا مصرف بالاتری دارد و به ترتیب در شهر،جاده و سیکل ترکیبی ۱۰.۷ لیتر،۶.۲ لیتر و ۷.۸ لیتر را در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند.
اما سواری با مرسدسSLC بسیار نرم‌تر و راحت‌تر از بی‌ام‌و و پورشه است که به خشکی بیش از حد معروف هستند و از امکانات سیستم تعلیق این خودرو نیز می‌توان به قابلیت کم کردن ارتفاع خودرو از سطح زمین تا ۱۰ میلی‌متر اشاره کرد که امکان رانندگی اسپرت‌تری را به راننده می‌دهد.

SLC در ایران؟!

در مورد حضور حضور این زیبا‌‌روی آلمانی در ایران باید گفت که در حال حاضر تعدادی از این خودرو در برخی مناطق آزاد موجود است ولی تا‌کنون شاهد آراسته شدن این خودرو به پلاک ملی نشده‌ایم. البته به نظر می‌رسد که در آینده‌ی نزدیک شرکت ستاره‌ی ایران (نمایندگی رسمی مرسدس بنز در ایران) بتواند مجوز ثبت سفارش مدل SLC300 را بگیرد تا پای این خودرو به خیابان‌های کشور باز شود.

قیمت این مدل هم در صورت حضور در ایران با توجه به قیمت پایه‌ی ۴۸۰۰۰ دلاری آن و تقریبا ۶۰۰۰۰ دلاری مدل فول آپشن آن به نظر می‌رسد باید در بازه‌ی ۵۰۰ تا ۶۵۰ میلون تومان قرار بگیرد تا با پورشه باکستر رقابت کند که البته با توجه به قیمت گذاری‌های فضایی مدل‌های جدید محصولات مرسدس در ایران باید گفت که احتمال رسیدن قیمت این خودرو به بالای ۸۰۰ میلیون تومان نیز وجود دارد!

 

Capture--

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.