مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌هابررسی

مقایسه جک J5 دنده‌ای با دنا پلاس؛ پیشرفت و پسرفت!

امروز فرصتی فراهم شده تا دو خودروی موجود در بازار ایران را با یکدیگر مقایسه کنیم. یکی از دو خودروی مورد بحث جزء آن دسته از محصولات چینی و به قول بعضی از صاحب نظران؛ یک چینی عادی و ساده بوده و دیگری برای دلربایی بیشتر دوباره به آرایشگاه رفته و با صرف هزینه میلیاردی آنجا را ترک کرده است!

77

بله؛ درست حدس زدید! دلربای این روزهای بازار خودروی ایران کسی نیست جز دنا پلاس با ظاهر زیبا! خودرویی که تقریبا هیچ تفاوتی با دیگر همتایان خود (خانواده سمند) ندارد و تنها چند آپشن، چراغ و چندین خط، بر روی بدنه بدان اضافه شده است!

777777

آن خودروی چینی نه چندان خوشنام هم جک جی5 دنده‌ای بیچاره است. جک دنده‌ای از تهمت‌ها و توهین‌ها خسته شده و امروز حال و هوای خوبی ندارد!

اکنون تنها عده معدودی از مردم ایران؛ از رازهای نهان جک جی5 دند‌ه‌ای با خبر هستند. او سکوت کرده و چند وقتی می‌شود که ادامه بازی را به برادر اتوماتیکش سپرده است؛ اما اکنون رقیب جدیدی به لطف قیمت‌گذاری مثلا منصفانه عده‌ای برای او دست و پا شده و برایش چشم غره می‌رود. رقابت بین دنا پلاس و جک جی5 دنده‌ای قطعا رقابت هیجان‌انگیزی نیست؛ ولی شاید چشم و گوش عده‌ای را باز کند!

در ادامه داستان، رقابت بین پسرفت و پیشرفت را بخوانید!

طراحی

ابتدای مبحث را به بحث طراحی دنا پلاس و جک جی5 دنده‌ای اختصاص می‌دهیم. پیش از این نگارنده در مقاله‌ای کوتاه در رابطه با طراحی دنا پلاس صحبت‌هایی کرده بود و حالا قضاوت‌ درباره آن سخنان را به خوانندگان چرخان می‌سپارد: خودتان قضاوت کنید!

78887

جک جی 5 دنده‌ای توسط پینین‌فارینا ایتالیا طراحی شده و چهره‌ای ساده اما جذاب دارد. تمام اجزاء و جزئیات بدنه و محیط داخلی آن به خوبی با هم منطبق هستند و کمتر کسی می‌تواند از چهره زیبای جک جی5 ایراد بگیرد. اما دنا پلاس یک افتضاح به تمام معناست؛ زیرا هیچ کدام از قسمت‌های بدنه و یا فضای داخلی آن با یکدیگر منطبق نیستند و ناخودآگاه نگارنده را به یاد انیمیشن (گربه و سگ) می‌اندازد! ایران‌خودرو تلاش خودش کرده؛ ولی نتیجه این تلاش به هدر رفتن 50 میلیارد تومان بوده است! مگر یک فیس‌لیفت ساده، بدون تغییرات ویژه در مورد مشخصات فنی و… چه مقدار هزینه دارد! علاوه بر این، فیس‌لیفت یعنی تولید مدل تازه‌تری از یک خودرو به همراه افزودن چند آپشن جدید و توقف تولید مدل قبلی؛ چیزی که در ایران اثری از آن نیست!

7877

البته قضاوت درباره چهره دو خودروی مذکور کاملا سلیقه‌ای است؛ اما انصافا نمی‌توان طراحی دنا پلاس را به مهندسی جک جی5 دنده‌ای ترجیح داد! این را هم باید اضافه کنم که جنس پلاستیک به کار گرفته شده در جک جی5 دنده‌ای کیفیت مناسب‌تری دارد؛ ولی رنگ آمیزی بدنه آن نسبت به دنا پلاس واقعا ضعیف‌تر است که این مورد به شاهکارهای کرمان موتور بازمی‌گردد.

پیشرانه و مشخصات فنی

جک جی5 دنده‌ای از یک موتور 1.5 لیتری با توان 111 اسب‌بخار و گشتاوری 146 نیوتن‌متری استفاده می‌کند. پیشرانه جک جی5 دنده‌ای جزء 10 موتور برتر چینی در سال 2011 است! در مقابل خودروی دنا پلاس از موتور معروف EF7 استفاده می‌کند که حجمی 1.6 لیتری داشته و توان آن 113 اسب‌بخار است. میزان گشتاور پیشرانه مذکور بنابر اطلاعات وب‌سایت رسمی ایران‌خودرو 155 نیوتن‌متر است. شتاب صفر تا صد هر دو خودرو بین 12 تا 14 ثانیه اندازه‌گیری شده و مقدار دقیق آن مشخص نیست.

8877

هر دو خودرو برای انتقال قدرت از یک جعبه دنده 5 سرعته استفاده می‌کنند. دنا پلاس و جک جی5 دنده‌ای دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 هستند. مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس و جک جی5 دنده‌ای؛ به ترتیب حدود 8 و 7 لیتر بوده و گنجایش باک سوخت دنا پلاس و جک جی5 دنده‌ای 60 و 55 لیتر است. حداکثر سرعت دنا پلاس و جک جی 5 دنده‌ای به ترتیب حدود 189 و 175 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

7878

تا به اینجای کار تفاوت چندانی میان دنا پلاس و جک جی5 دنده‌ای از نظر پیشرانه و سایر مشخصات فنی دیده نمی‌شود و البته برتری کوچکی با دنا پلاس وجود دارد؛ باید هم توجه داشت که پیشرانه جک جی5 دنده‌ای یک پیشرانه بی نام و نشان بوده که در مقابل EF7 قرار گرفته؛ ولی اگر استهلاک پیشرانه‌های مذکور برای شما مهم باشد، باید بگویم که هیچ تفاوتی میان آن دو از نظر استهلاک و میزان خرابی و… دیده نمی‌شود و  پیشرانه جک به لطف زنجیر تایم و سیستم VVT نسبت به پیشرانه دنا پلاس از نظر فناوری پیشتاز است.

امکانات و تجهیزات

جک جی5 دنده‌ای از امکاناتی مانند کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده، کمربند ایمنی سرنشینان عقب، کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع، سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، ترمز ABS و EBD، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه مطبوع خودکار، گرمکن شیشه عقب، سنسور دنده عقب، رینگ اسپرت آلومینیومی، سانروف و… بهره‌مند است.

8777

در مقابل دنا پلاس داری 4 کیسه هوا، سانروف، صندلی‌های برقی جلو 8 حرکته، چراغ‌های Day Light، آنتن Shark fin، آینه‌های تا شونده، دوربین عقب و… است. دنا پلاس از نظر تعداد آپشن و امکانات یک سر و گردن از جک جی5 دنده‌ای بالاتر است؛ اما به یاد داشته باشید که امکاناتی مانند کروز کنترل، سیستم مالتی‌مدیا، دوربین عقب و… را می‌توان با هزینه کمی به جک جی 5 دنده‌ای افزود!

کلام آخر

دنا پلاس 46 میلیون و 31 هزار تومان قیمت‌گذاری شده و در همان روز اول مردم یا دلال‌ها برایش سر و دست شکسته و ظرفیت خرید آن را تکمیل کردند. در آن سو جک جی5 دنده‌ای 55 میلیون و 350 هزار تومان قیمت ‌گذاری شده و اکنون در شرف توقف تولید است! هر دو خودرو از نظر کیفیت در یک سطح هستند و نگارنده به شما پیشنهاد می‌کند که خیلی به رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی توجه نکنید‍! قیمت دنا پلاس با توجه به امکانات آن واقعا خوب است و بهتر هم می‌شد اگر ایران‌خودرو تکانی می‌خورد و یک پیشرانه جدید و قدرتمند را برایش در نظر می‌گرفت.

جک جی5 دنده‌ای هم ظاهر و امکانات خوبی دارد و با توجه به ابعاد بزرگتری که نسبت به دنا پلاس دارد؛ بسیار جادار و راحت‌تر است. اما قیمت‌گذاری غلط باعث نابودی آن شده و اکنون نفس‌های آخرش را می‌کشد. به این نکته توجه داشته باشید که کمپانی جک فقط 10 سال است که به‌شکل جدی وارد عرصه ساخت خودرو و صادرات آن شده و به پیشرفت‌هایی خیره کننده دست یافته است؛ اما ایران‌خودرو هنوز در حال درجا زدن بوده و مدام خودروهای قبلی را با چهره‌ای جدید تولید کرده و به پسرفت خود ادامه می‌دهد!

به گروه تلگرامی دنا و دنا پلاس ملحق شوید

Telegram-Group-Dena

به سوپر گروه جک J5 ملحق شوید

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

‫56 دیدگاه ها

  1. سلام به نظر من جک جی پنج سگ شرف داره به صدتا دنا همان سمند روستایی خودمون

    1. فقط یه اوسگل میتونه هنوز با از این لگن های داخلی حمایت کنه تا 15 سال پیش به یکی میگفتی کره ای داره بهش فوش میدادی الان همین جک موتوراش میتسوبیشی هست این لگن دنا هم موتورش درجه هشت چین

    2. تنها چیزی که می تونم بگم پشت جک رو چینی ها شبیه چشم خودشان ساختند

  2. سلام علی الظاهر نویسنده مقاله آقای تقی زاده اصلا تا حالا خودرو دنا رو از نزدیک ندیده باید خدمت ایشان و سایر خوانندگان عرض کنم که حجم موتور دنا ۱.۷ لیتر و دارای سیستم vvt می باشد . و این موتور جزء ۱۰ موتور برتر دنیا در این حجم موتور قرار دارد . ضمنا مصرف سوخت دنا در شهری مثل تهران حدود ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد در حالی که این عدد برای جک حدود ۱۵ لیتر در صد کیلومتر است .

    1. یاابوالفضل. این دروغ چاخانارو از کجات در اووردی!!!!!

    2. نویسنده این سایت معلومه طرفدار چینی هاست بارها و بارها از آشغالای چینی تعریف کرده و داخلی ها رو کوبیده از لحن نوشتن هم معلومه آخه جی5 جذابه !!!! کاملا معمولیه احتمالا موقع نوشتن مقاله داشته به بی ام دبلیو نگاه می کرده خخخخخ. تو اپشن ها هم می تونید خودتون اضافه کنید… خیلی باحالی نویسنده تو برو رو پیکان هم اپشن بزار همونو سوارشو

    3. میشه لطفاً نام 10 موتور برتر دنیا رو بگی؟ با ذکر منبع معتبر.

    4. آقا تا الان جک سوار شدی که نظر میدی بنزین زیاد مصرف میکنه

  3. جک j5 خیلی بهتر از دنا است این را راحت میشه تو ده دقیقه رانندگی فهمید سال ۹۳ من یکی خریدم ۴۸ تومن که عالی بود و راضی بودم راحت هم فروختم و جک اس ۵ خریدم مقایسه این دو خودرو بخاطر کیفیت اشتباه است یک بار هم نمایندگی برای خرابی تو دو سال کارکرد با جک نرفتم ایران خودرو داغون است

  4. با سلام خدمت نگارنده عزیز لطفا لوازم یدکی و قیمت و در طولانی مدت تست کنید ببینید آیا این چینیایی که سنگشان را به سینه میزنید ۱۰ سال میتونن کار کنن یا به فنا میرن من هم اکنون سمند دارم سوناتا داشتم ماکسیما داشتم از چرخ روزگار به اینجا رسیدم ولی جا داره بگم هیچ وقت یه موتور اروپایی را با چینی آشغال مقایسه نکنید .دنا خودرویی هست که بجز ایرادی که به طراحی داشبورد و کوچک شدن فضای پا راننده می توان گرفت در این رنج رقیبی ندارد جک موتورهایی با دوام ندارد لطفا اینقدر تو سر محصولات داخلی نزنید همین شما ها هستید که باعث میشین هیچ پیشرفتی حاصل نشه بخاطر اینکه تعصب بیخود دارین حالا خود شما ها میاین میگین پارس ای ال ایکس بهتر از جک هست .لطفا دیدتان را عوض کنید و با تجربه بهتر صحبت کنید .سمند دنا سورن خودرو خوب و دارای سواری راحت و جا دار و ترمزهای مطمعن و وفور لوازم یدکی و تعمیر کار میباشد .یا حق

    1. سلام خدمت جنابعالی و ممنون از انتقاد محترمانه شما دوست عزیز!! به نظر نگارنده شما مقداری تعصب بی جا به خرج داده اید. مجموعه تیم نویسندگان چرخان به هیچ عنوان درباره هیچ یک از خودروهای داخلی و خارجی متعصبانه اظهار نظر نمی کنند و نظر واقعی خود را درباره یک خودرو و با توجه به تجربه و دانش خود بیان می کنند. نگارنده به دفعات هم سوار بر جک جی ۵ شده ام و هم سوار بر انواع و اقسام خودروهای خانواده سمند؛ بنابراین این می توانم نقدی سالم انجام دهم. اظهار نظر شما در رابطه با موتور اروپایی سمند هم واقعا عجیب و غریب است!! پیشرانه ای که شما می گویید در چه سالی طراحی و توسط کدام کمپانی اروپایی مورد استفاده قرار گرفته است؟ نمونه اولیه سمند براساس پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته شد و پیشرانه آن منطبق با پیشرانه پژو ۴۰۵ بود!! یعنی چند سال پیش؟؟؟ پیشرانه ef7 هم توسط ایران خودرو و یک شرکت آلمانی طراحی شد و نام ملی را یدک می کشد!! اروپایی بودنش کجاست؟ ضمن اینکه آمار مربوط به برترین موتور و… هم که برای سمند ذکر می شود مربوط به سالیان پیش بوده و اکنون فاقد اعتبار علمی است. ظاهر دنا هم که بماند!! خلاصه اینکه سخن کوتاه؛ پیشرانه جک و به طور کلی محصولات چینی موجود در بازار ایران اگر از تولیدات داخلی بهتر نباشند، بدتر هم نیستند.

    2. خسته نباشی دلاور دنا که کلا نقص فنیه و دنا پلاس هم از دنا بدتره و این موتوری که به اسم ef7 اصلی به مردم میاندازن درجه 8 چینی است که از هر 10 نفر 7 نفر از دنا ناراضی ان باز حداقل موتور جک j5 میتسوبیشی است و کسانی که کلا ماشین های جکو سوار میشن بالای 90 درصد راضین چون استهلاک خیلی کم و در قیمت شون خیلی عالی عمل کردن و نباید با گاری های داخلی مقایسه بشن ماشالا جک بازارشو در ایران خیلی خوب پیدا کرده و روز به روز هم داره بهتر میشه

  5. واضح است که با فناوری امروز دنا پلاس چندان قابل دفاع نیست ولی به نظر می رسد که نویسنده از تخریب خودرو داخلی و تعریف بی جا و غیر منصفاته از خودور چینی سود شخصی می برد. درست است که شرکت های خودرو سازی در این سالها نهایت سو استفاده را از بازار انحصاری به عمل آوردند ولی اینکه بهترین کار مثبت آنها را که به نظر من همین دنا پلاس است مغرضانه زیر سوال ببریم هم بی انصافی است.
    برای پیشرفت صنعت کشور منتقد باشیم نه مخالف.

  6. سلام من سمند ef7داشتم مدل ۸۹ صفر خریدم
    دوسال اول خیلی خوب بود ولی بعد اتمام گارانتی ماشین حسابی سالی دو میلیون خرج رو دستم میذاشت از سر سیلندر آلومینیومی و دسته سیم گرفته تا اویل ماژور و ….خلاصه از نظر موتوری و خرجش راضی نبودم .ولی برادرم هنوز ماشینشو
    داره و ازش راضیه شاید شانس من این بود .که دو تا ماشین با یک مدل اینقدر منفاوت .از نظر رانندگی من خیلی مراعات میکردم ولی خرجم بیشتر بود

  7. با سلام من دوسال سمند ef7 داشتم واقعا ماشىن نرم و برو یى بود الان ىکساله جک دنده اى دارم قابل قىاس نىىست در جک و باز مىکنى ىاد شورلت امرىکای مىافتى فاصله صندلى تا در زىاده بدنه محکم عصلانى فنى عالى زنجىر تاىمه و کلاج پمپى و…ماشن خانوادگى زىبا و مطمىنىه دنا رو فق بخاطر موتور خوبش دوست دارم همین

  8. سلام من یک انتقادی به نویسنده محترم داشتم
    شما که میگی میشه با چندتا قیمت کم تمام امکانات و اپشن و موتور پرقدرت دناپلاس رو روی جک j5گذاشت چجوری ؟
    یکی از دوستان من جک داشت (اتوماتیک j5)خودش میگفت روز سوم برف پاکناش افتاد سان روفش قفل کرد و موتورش سوخت!حالا این بکنار ولی شما این امکانات دناپلاس رو خودت حساب کن
    1-چهارکیسه هوای ایمنی (که جک دوتا داره ما فقط دوتا برای دناپلاس حساب می کنیم هرکیسه هوا الان1/060/000تومن هست این از این)
    2-سیستم تلفن همراه (که خودش600/000تومان هست)
    3-سان روف (که جک j5دنده ای فاقد ان هست وقیمت ان هم درحدود1ملیون تومان)
    4-چراغ دید درروز(که همین 750/000هست)
    5-کروزکنترل(باقیمت 1/600/000تومان)
    6-بدنه محمکم به گفته موسسه یورن سی پی(دریافت 4ستاره از5ستاره ایمنی که هیچ ماشین چینی و ایرانی بجز دناپلاس این ایمنی رو ندارد)
    7-از نظر زیبایی که سلیقه ای اما من دنا پلاس که نه 405 رو از این زیبا تر میدونم حالا همین قیمت هارو جمع بزن ببین چقدره ؟

    1. سلام. بنده نویسنده متن مورد نظر شما هستم. ممنون از انتقادات شما. اما پاسخ شما: 1- نگارنده جک جی 5 اتوماتیک داشته و تاکنون با سوختگی موتور، افتادن برف پاکن و… مواجه نشده ام. این سخنان بیشتر به طنز و شوخی شباهت دارد. البته اگر واقعا چنین مشکلاتی بود قطعا در مطلبی جداگانه ذکر مشکلات از جانب بنده صورت میگرفت. پس لطفا دوست خود را تغییر دهید؟! چون خیلی راحت دروغ شاخدار می بافد. 2- جک هم 2 کیسه هوا دارد که در مواقع اضطرار باز شده و به داد مسافران خواهد رسید و قطعا از ایربگ های دکوری دناپلاس از نظر عملکرد بهتر هستند؛ در ضمن هیچ کجای دنیا به غیر از ایران عزیزمان کیسه ها را آپشن و امکانات تلقی نمی کنند!! کاری که شما انجام داده اید. 3- سیستم تلفن همراه، صفحه نمایش لمسی و فارسی(!)، دوربین عقب و… جک جی 5 را می توان با قیمت 1 تا 2.5 میلیون تومان خریداری کرده و استفاده کرد! 4- سانروف در مدل دستی هم وجود دارد؛ لطفا دقت کنید و اطلاعات خود را بروزرسانی کنید؛ هر چند که ما درباره مدل اتوماتیک سخن گفته ایم! 5- چراغ دید در روز با قیمتی در حدود 300 تا 500 هزار تومان در جک جی 5 و در قسمتی که چراغهای مه شکن قرار دارند قابل نصب است! 6- اطلاعات ایمنی مربوط به دنا و دناپلاس گنگ و نامفهوم است؛ زیرا تا به حال اطلاعات مذکور رسانه ای نشده؛ پس بهتر است کاملا مستند درباره این موضوع صحبت شود. ضمن اینکه اطلاعات و فیلم های تست ایمنی جک جی 5 برخلاف دناپلاس موجود بوده و قابل مطالعه هستند! 7- کروز کنترل با قیمتی در حدود 800 تا 1 میلیون تومان برای جک جی 5 قابل تهیه است؛ البته می توانید بیشتر خرج کنید و برندهای مختلف را امتحان کنید. 8- زیبایی کاملا سلیقه ای است ولی لج و لجبازی نه!! جک جی 5 واقعا زیباست و قطعا دناپلاس از نظر بنده از 405 یا مثلث آتشین پژو؛ زشتتر و بدترکیب تر است! 8- قیمت ها را جمع زدم! چیز زیادی نیست!! حداقل بهتر از قیمت عجیب هزینه تولید و ساخت و البته فروش دناپلاس است.

  9. واقعاً اين نگارنده(اقاي امين نقي زاده) حذفي غير از مقايسه دو خودرو داشته اين مطلب يك تبليغات به روش مزدورانه مثل كاري كه شبكه من وتو انجام ميده هستش.
    من بجاي درك يك مقاله علمي ياد كامنت هاي بچه گانه اينستاگرام افتادم كه نگارنده خودروي جك داره و از جك تعريف ميكنه و خودرو نه چندان خوب مقابل رو غير منصفانه تخريب ميكنه.
    با از اين دست مقاله ها سايت خودتون رو از درجه اعتبار ساقط ميكنيد.

    1. طبیعا درک واقعیات موجود کمی سخت است؛ اگر بنده و سایر همکارانم به تجلیل و تمجید از خودروهای این چنینی می پرداختیم؛ قطعا هنوز پیکان تولید می شد! چون از آن تعریف کرده و کلی به به و چه چه نثارش می کردند! اگر شما فکر می کنید که دناپلاس گزینه بهتری است پس به سمت آن بروید. اما اگر واقعیت چیز دیگری است؛ سعی کنید تعصب بی جا خرج نکنید. بنده کسی هستم که متنی در باب دلایل نخریدن جک اس 5 نگاشته ام و مورد مهر و محبت شدید(!) برخی از دوستان قرار گرفتم. پس برای نگارنده اصلا نام برند و… ملاک نیست و این تفکرات فقط از ذهنی منفی باف و متوهم نشات گرفته اند. برای چرخان حقانیت یک موضوع مهم بوده و به آن می پردازیم و قطعا اعتباری بیشتر از سایر رسانه ها که فقط تعریف و تمجید می‌کنند؛ داریم و کسب خواهیم کرد.

  10. چقدر ما ایرانیا بد بختیم دنا تمام قطعاتش چینی هست فقط اسم ایرانی روشه در ضمن واقع بینانه به قضیه نگاه کنید چینی ها هرچی باشن غیرت و تلاششون از ایرانی ها خیلی بیشتره

  11. ما ایرانی ها نزدیک ده تا بیست ساله که داریم تو خیابون همش قیافه پارس و سمند میبینیم هه حتماتا بیست سال دیگه هم همینه کشورای دیگه دارن ماشینای برقی میسازن برای کم کردن الودگی ولی ما … خخخخخ بیخیال افسوس واسه تو ای دل ساده

  12. سلام،،به نظر من مقرضانه بود
    والا دنا خیلی زیباست من خودم جک داشتم ولی ضاهر دنا واقعا حرفه ای هست دمشون گرم

  13. سلام من نمیدونم چرا ما ایرانیها اینقدر تولیدات خودروی کشورمون را زیر سوال میبریم بابا جان خواهشا قبل از قضاوت بیایید اول قیمت ها را مقایسه کنیم . عزیز من یه ماشین ایرانی مثل دنا پلاس حد اقل سیزده میلیون با یه خودرو جک اختلاف قیمت داره وبه نظر من طراحی داخلی دنا پلاس با این قیمت خیلی سره به جک و ابشناش به روز تره در ضمن خدمات دهی جک هم در هر شهری وجود نداره وقطعاتش کم گیر میاد وزمان فروش افت قیمت زیادی دارد

  14. سلام من سمند ای اف هم داشتم الان هم سه سال و هشت هست که جک جی 5 دنده ای دارم والا تعصب ندارم نسبت به ماشینم ولی خدا بالاسر شاهده جک از لحاظ موتوری و گیربکس خیلی بهتره از دنا هستش ، وقتی دنا پلاس رونمایی شد خیلی وسوسه میشدم دنا پلاس بگیرم ، یه روز پشت سمند ای اف یکی از دوستان نشستم و یه ساعتی رانندگی کردم دیدم جک خیلی بهتر از این موتور به اصطلاح ملی هستش ، دنا آپشن های زیادی داره که جک نداره و همین امر باعث میشه هر کسی وسوسه خریدش رو داشته باشه ، ولی آخر سر اینو بگم دو روز دنیاست هیچ کس از فردای خودش خبر نداره ، موقع زن گرفتن از روی عقلتون تصمیم بگیرین و عاقلانه رفتار کنین ولی موقع خریدن ماشین نسبت به پولی که دارین کاملا دلی عمل کنین ببینین دلتون چی می خواد و با چی خوشه این روزی که توش زندگی می کنیم دیگه قابل برگشت نیست با امکانات موجودمون با دل خوش زندگی کنیم

      1. ایربگ جانبی.سانرروف.ایموبلایزر.اینه تاشونده برقی.دیلایت.کروز.مانیتور مولتی مدیا.صندلی ۸ حرکته برقی.جاعینکی.دناپلاس بیشتر از جی ۵ مضخرف داره دیگه چقور اپشن میخوای داداش

  15. وطنم پاره تنم خدایی عجب گلی زد ایران خودرو بابا مگه زوره دنا خودرو مسخره ملی نمیخایم بخدا خجالت داره تکنولوژی ایران خودرو سایپا داره هدر میره تو ایران ولی پولش داره میره تو جیباشون عمرن ماشینی تکنولوژی قیمت جهانی نزدیک باشه بزارن بیاد تو ایران شما جنگ کنید تو صف ایرآن ول رو و سایپا خود کرده تدبیر نیست

  16. متاسفم برای نویسنده ی مطلب
    من هم هر دو ماشین رو داشتم هم سواد خوبی در زمینه ی خودرو دارم مقاله ای مقرضانه به قصد تخریب رو خوندم که هدفش فقط کوبیدن محصول داخلی بود
    مشخصا نمیشه بگیم دنا پلاس خوبه و قطعا کیفیت بد قطعات داخلیش محسوسه ولی بدون شک از تمام رقبای چینی هم رده ش یه سر و گردن بهتر و خدمات مناسب تر و قطعات در دسترس تری داره و اینم عرض کنم که جک جی 5 احتمالا قدرت موتورش رو به ریال نوشتن !!!! چون حقیقتا” فاجعه رو وقتی پشتش میشینی احساس میکنی!! اونم با وزن 1350 کیلو !!!!

    1. سلام. شما که اطلاعات خوب و کافی دارید؛ حتما میدونید که این متن به جک جی 5 دنده ای اشاره داره و وزنه اون 1315 کیلوگرم هست! ممنون از اینکه تجربه “داشتن” این دو محصول رو بدون اغراق و… بیان کردید. موفق باشید

      1. درباره ی اطلاعات عرض کنم که در هر زمانی که خواستید میتونیم به مباحثه و تبادل اطلاعات فنی کنیم
        شما هم بخاطر 35 کیلو معامله رو بهم نزن !!!
        هرچند ما ایرانی ها عموما” عادت داریم به جای ریشه و ساقه به شاخه نگاه کنیم.
        درسته خیلی درجا زدیم ولی ….

        1. نیازی به تبادل اطلاعات فنی و … نیست. شما ابتدا دقت لازم رو برای خواندن یک متن داشته باشید و بعد اظهار نظر کنید. این طوری سراغ ریشه و ساقه گیاهان هم نخواهید رفت.

    2. دنا = اشغال محض انقد ایران خودرو ماشین اشغال با قطعات درجه 7 یا 8 بتون بده تا خسته شین چیه بابا این اشغال دنا 3 میلیون بیشتر ارزش نداره

  17. سلام
    جک جی 5و دنا پلاس دو خودرو است که هرکس مطابق با میزان پول و نوع استفاده و دیدگاه های اقتصادی خود یکی از ان هرا خواهد خرید .خود خودرو ساخت یک کمپیانی است و طبعا کمپانی هم سعی می کند مشتری خود را حفظ کند جبر تاریخ هم وا میدارد یک خودرو متولد و یکی از تاریخ حذف بشود .چیزی که گزینش ما ایرانی ها را نسبت به خود رو تحت تاثیر قرار می دهد حاشیه های ایجاد شده بر خودرو است .بازار ,دلاان,سود های غیر معقول ,درامد های حاشیه ان و یا پرداختی های غیر خودرو ,استهلاک های نامعقول و….که در پیرامون ان وجود دارد باعث میشود قیمت خودرو با توجه به میزان هزینه ساخت غیر معقول بشود .ما مردمی هستیم از همه چیز درامد حاصل می کنیم و همه جا نیز از زیان های غیر قابل پیش بینی ضرر می بینم.قیمت خودرو را نیز بی دلیل بالا می بریم .این مورد نه تنها در خودرو بلکه در تمام نیازمندی ها جامعه ما مشهود است .در خودرو تهیه قطعات,تبلیغات,شیوه انبار داری,راندمان تولید ,دستگاه های تولیدخودرو,کار نیروی انسانی,میزان پرداختی ها,نحوه توزیع و نمایندگی های فروش و…همه جا اشکال وجود دارد

  18. اقا چرا نویسنده چرند میگه؟ما خودمون دنا پلاس داریم خیلی طراحیش پخته تر از جک جی ۵ هست وطراحی داخلش هم حرف نداره، اقای نویسنده اول برو داخل دنا رو ببین بعد بیا نظر بده جک جی ۵ کجای طراحی داخلیش هماهنگه؟دنیا خیلی شیک تر و لوکس تر از اون چینی های مزخرفه

  19. خخخخخخ دنا پلاس فقط ی اشغال ایرانیه خیلی مزخرفه کلا همون سمند ده سال پیشه ولی جک جی ۵ خیلی زیبا و عالیه موتورشم میتسوبیشی ژاپنه

    1. آقایانی که دنا پلاس ندترند یا سوار نشدند،خیلی بیجا میکنن که میان نظر میدن.به نظرم اینا یا ال۹۰ دارن،یا ۲۰۶،یا ۴۰۵،یا پارس.از سوزششون خیلی حرف مفت میزنن.

  20. بله زمانی که ایران ناسیونال توسط برادران خیامی تاسیس شد ما سالها از صنایع خودور سازی کره جنوبی جلوتر بودیم اما حالا اونها به آمریکا اتومبیل صادر میکنن اما ما اتومبیل 30 سال پیش فرانسه رو فقط چراغ جلو و عقب و جلو پنجرش رو عوض میکنیم و با اسامی مختلف به مردم غالب میکنیم به قول معروف گفتنی خر همان خره فقط پالانش عوض میشه بیخود هم هی تولید داخلی نکنید که همه صنایع ما در همه سطوح و نه فقط اتومبیل به خاطر سومدیریت ورشکسته شدن زمانی کارخانجات پارس الکتریک و ارج و آزمایش تاسیس شدن ال جی و سامسونگ وجود نداشتن اما حالا اون سه کارخانه تعطیل و نابود شدن اما ال جی و سامسونگ بازار دنیا رو تصاحب کردن زمانی صنایع کفش ملی به اروپا کفش صادر میکرد اما در حال حاضر خط تولیدش تعطیل و از چین کفش وارد میکنه !

  21. سلام
    اونای که جک دارن میگن جک بهتره اونای که سمند یا دنا و … دارن میگن دنا بهتره
    ماشین هر شخصی برا خودش بهترینه دعوا نکنین .
    ولی فقط دنا موتور خوب داره از لحاظ ظاهر خیلی بد مهندسی شده مهندسین باید با دنا معمولی یه فرق … فقط یه خط انداخته
    یا تندر پلاس که با تندر تفاوتی نداره
    یا کوییک پلاس
    واقعا تو ایران پلاس با معمولی فرقی نداره
    باز این خودروهای چینی عالی هستن

  22. نویسنده چرخان کار شما فقط حمایت از خودروهای چینی هست و سلیقه ی گندی داری کجای جک j5 قشنگه و داشبوردش چطور هماهنگه جک جی ۵ داری نیا راجع به دناپلاس چرت ننویس دناپلاس هم از لحاظ اپشنی بهتره و هم طراحی و هم موتوری ما خودمون یه دوره جک جی ۵ داشتیم صفر بود هفته اول دکمه های روی فرمان و سانروف و کروزش ظرف یک ماه خراب شد شتابشم اشغال بود ولی برعکس ۲ ساله دناپلاس داریم جز بنزین خرجی نیاورده اون ۵۰۰۰ تا رفت این همه ایراد اورد این ۴۰۰۰۰تا رفت یه اخ نگفت بعد نویسنده ی بی سلیقه یی که ماشینش جکه میاد مینویسه شما الان بزن مقایسه سانتافه و اچ ۳۰ نویسنده اچ ۳۰ رو انتخاب میکنه چون هوادار ماشین چینیه از ماشین خوشت نیومده نویسنده توهین نکن به خودرو پولشو دور انداخته نمیدونم اشغاله زشته اخه بعضیا ماشینشونه اخه تو جک داری مردم دناهم دارن تو همهی مطالب سایت چرخان دنارو خورد کردی

    1. منم میگم تو تو ایران خودرو کار میکنی که انقدر سنگ دناتو به سینه میزنی

  23. دنا پلاس خیلی بهتر ازجکj5 هست تازه نویسنده مشخصات فنی دنا پلاس رو اشتباه نوشته دنا پلاس 115 اسب بخار داره نه 113 تا چیزی که خیلی جالب اینه که خود نویسنده نوشته حداکثر سرعت دنا پلاس 189 کیلومتر بر ساعت و جکj5 175 کیلومتر بر ساعت هست یعنی دنا پلاس سرعتش بیشتره بعد میگن سرعتشون برابره لطفا اطلاعات غلط ندین

    1. من یه پیام دارم برای سوشینات مرگبار عزیز
      چرا چرت میگی
      میدونم که 2 سال از نظری که گذاشتی میگذره
      سرعت جک کجا 175 تا هست
      تو بعضی سایت ها سرعت 405 رو نوشته 190 تا
      سایت ها که حتما راست نمیگن
      به این لینک برو و ببین چجوری دنا از جک میبازه
      https://www.aparat.com/v/KRjka/%D8%AF%D8%B1%DA%AF_%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8_%D8%AC%DB%8C%DB%B5_%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9_%D9%88_%D8%AF%D9%86%D8%A7_%D8%AF%D9%86%D8%AF%D9%87_%D8%A7%DB%8C

      1. دنا تولیدش متوقف شده و دنا پلاس جایگزین شده شما فقط کافیه مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک رو باجکj5 مقایسه کنید

  24. منم سه چهار سالی به اجبار و بخاطر توقیف اموال و درگیری های طلاق ناچار شدم برلیانس و جک سوار شم…قبلش چهار سال ماکسیما و سه سال هم رونیز داشتم و الان هم میتسوبیشی ایکس دارم
    اونجوری هم که برادران سمند سوار و دنا پیما میگن ماشینای چینی بد نیستن بلکه سگشون شرف داره به خزهای داخلی

  25. فقط اینو بگم که همیشه مرغ همسایه غاز هست.اگه دنا رو تو چین تولید میکردند خیلی از دوستان منتقد میگفتن باید با برند بی ام و و بنز مقایسه بشه نه چیز دیگه!درسته اشکالاتی داره ولی کلا از ۴۰۵به سمند و بعدش دنا و دنا پلاس خودش یه قدم روبه جلو محسوب میشه ولی هیچکس اینو قبول نداره!دلایل زیادی هم واسه خودشون میارن و جالبه که معتقد هستن از ۴۰۵به پارس موفقیت بزرگتری محسوب میشه!قطعا اکثر افراد جامعه سواری انواع و اقسام ماشین های بازار رو تجربه نخواهند کرد و این مقایسه های گاه و بیگاه هست که سلیقه مردم رو به سمتی سوق میده.اینکه هنوز از نظر فرهنگ عموم مردم پراید و ۴۰۵ماشین های خوبیه بخاطر همین مقایسه هاست که میخونیم.وگرنه خیلی هم هنوز پارس رو سوار نشدن و بخاطر همصدایی با بقیه اونو ماشین خوبی میدنن.این قضیه واسه همه ماشینای بازار فعلی ایران صدق میکنه

  26. خطاب به امیر محمد
    دوست عزیز خواهشا ماشینی رو نداری نگو دارم، جک جی 5 کروز کنترل نداره، چطور میگی همون اول کروزش خراب شد؟؟

  27. عمو بیا پایین توروخدا جک کجا و ماشین شاتون ایران خودرو کجا اصلا قابل مقایسه نیست

  28. به نظر من دنا پلاس توربو اتوماتیک خیلی بهتره از j5 همین وبس

  29. به نظر من دنا پلاس توربو اتوماتیک خیلی بهتره از j5 همین و بس

  30. نویسنده دار چرند میگه جکj5 دربرابر دنا پلاس توربو اتوماتیک هیچه همین وبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا