مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس بنز EV برای رقابت با تسلا از راه می‌رسد

یکی از اعضای هیئت‌مدیره دایملر تایید کرده است که مرسدس بنز در حال ساخت یک اتومبیل الکتریکی با طول بردی برابر با 500 کیلومتر است. در مصاحبه‌ای که گزارشگر وب‌سایت Auto motor und sport از توماس وبر، سرپرست تیم تحقیق و توسعه مرسدس بنز درباره رقابت با تسلا پرسیده بود، وی بیان کرد:

ما در حال کار بر روی طرحی مفهومی هستیم. اتومبیلی الکتریکی که بسیار جذاب است و برد مسافتی بین 400 تا 500 کیلومتر دارد. این اتومبیل به‌احتمال‌زیاد به‌زودی معرفی خواهد شد.

2014-B-Class-Electric-Drive-ماشین-الکتریکی-مرسدس-بنز (1)
گرچه این جلوپنجره برای مرسدس بنز CLS است اما هیچ چیز غیر ممکن نیست!!!

زمانی که پرسیده شد آیا ممکن است این اتومبیل جدید از پلت فرم اتومبیل‌های دیفرانسیل جلو A-Class یا B-Class بهره ببرد، وبر کمی سعی کرد تا از موضوع فرار کند، اما به نظر می‌رسد وی منظورش را رساند، یعنی ممکن است این اتومبیل الکتریکی بر روی پلت فرم بزرگ‌تر دیفرانسیل عقب دایملر ساخته شود. وبر اظهار داشت:

ممکن است این اتومبیل نسبت به کلاس A و B بزرگ‌تر باشد، زیرا طراحی نوآورانه ما هیچ‌گاه به یک اتومبیل محدود نمی‌شود.

2014-B-Class-Electric-Drive-ماشین-الکتریکی-مرسدس-بنز (2)
Mercedes Benz B-Class Electric Drive

مرسدس بنز در حال حاضر نسخه تمام الکتریکی مدل B-Class هاچ بک را در بازارهای جهانی به‌عنوان یک اتومبیل الکتریکی عرضه می‌کند. موتور نسخه الکتریکی B-Class با همکاری تسلا و در بعضی قسمت‌ها از اجزای موتور تسلا ساخته شده است. گرچه دلیل این همکاری به دلیل قسمتی از سهام تسلا است که در اختیار دایملر-AMG قرار داشت که البته این سهام در اکتبر 2014 به فروش رسید. در جای دیگری از صحبت‌های وبر اشاره شد که مرسدس بنز فعالیت خود را در زمینه ساخت اتومبیل‌های پلاگین هیبرید افزایش خواهد داد. همچنین وی بر این موضوع تاکید کرد که در بسیاری از شهرها، مدل اسمارت فورتو به‌عنوان یک اتومبیل اجاره‌ای در دسترس است. وبر همچنین تایید کرد که برای سال آینده، کمپانی مرسدس بنز نسخه‌های جدید الکتریکی فورتو، فورفور و فورتو کانورتیبل را عرضه خواهد کرد. گرچه تسلا فعلا مرسدس بنز را به‌عنوان رقیب نمی‌بیند، اما مسلما طی سال‌های آتی مرسدس بنز می‌تواند به یکی از سرسخت‌ترین رقیبان تسلا تبدیل شود.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا