مکمل بنزین
گوناگونخبر

جنگنده‌ای کوچک که در میادین به کمک سربازان خواهد آمد!

ارووایرنمنت، یک کوادکوپر کوچک بوده که هر سربازی می‌تواند یک عدد از این دستگاه‌ها را با خود حمل کند و در شرایط لزوم از آن بهره ببرد. این وسیله بعد از گذشت یکسال، می‌تواند در اختیار نیروهای نظامی قرار گیرد تا بوسیله آن بتوانند نقاطی که دور از چشم و خطرناک بوده را بررسی کنند. کوادکوپر ساخته شده حدود ۱۴۰ کیلوگرم وزن دارد و از طریق یک صفحه‌نمایش لمسی، تصاویر ارسالی از سوی آن قابل مشاهده خواهد بود. ارووایرنمنت با هدف، گشت، شناسایی و نظارت در ماموریت‌ها ساخته شده و در کمتر از ۶۰ ثانیه آماده پرواز می شود. همچنین این وسیله پرنده، می‌تواند در شب نیز تصاویر محل ماموریت را ضبط و ارسال کند چرا که مجهز به دوربین دید در شب است.

aerovironment-snipe-nano-quadrotor-uas-1.png

ارووایرنمنت مجهز به ۲ باتری بوده که هر کدام ۱۵ دقیقه شارژ می‌شوند و می‌توانند این وسیله را به ارتفاع بیش از ۱ کیلومتری هدایت کنند و آن را به سرعت ۲۲ مایل بر ساعت برسانند. با عرضه چنین وسایلی، مرگ و میر نیروهای نظامی کمتر خواهد شد و آنها می‌توانند بهتر به منطقه مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. از اواخر سال ۲۰۱۷ این وسیله ۴ پره در اختیار نیروهای مسلح قرار خواهد گرفت.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا