مکمل بنزین
خبر

بنتلی و استفاده از چرم قارچ و عروس دریایی در تولیداتش!

مدیر بخش طراخی بنتلی، استفان سیلاف، در گردهمایی سالانه ی مدیران در لندن چنین تصریح کرد:

شما نمی‌توانید محصولی مانند بنتلی، با بیش از 20 نوع چرم در طراحی داخلی آن، را به یک گیاهخوار یا حامی حقوق حیوانات بفروشید. بنابرین طی صحبتی که با این قبیل مشتریانمان در کالیفرنیا داشتیم، از ما درخواست شد که چاره ای برای این مسئله ی مهم بیاندیشیم. ما با شرکت‌های مختلفی در زمینه تهیه مبلمان سفارشی داخلی خودرو‌هایمان همکاری می‌کنیم و به همین دلیل هم قادر هستیم که مشتریانی از این دست را نیز از خود راضی نگهداریم.

این کمپانی مستقر در شهر کرو که از سال 1998، زیر مجموعه از فولکس‌واگن آلمان به شمار می‌رود، در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از موادی است که برای نخستین بار به بازار عرضه می‌شوند.

ما به زودی خودرویی با طراحی داخلی دوستدار حیوانات را روانه ی بازار خواهیم کرد که لوکس بودن را با احساسی متفاوت معنا می‌کند؛ چراکه قصد داریم از چرم‌های پروتئینی، چرم قارچ و عروس دریایی بهره ببریم.

هرچند که چرم پروتئینی، پیش از این در خودرو‌های ارزان قیمت و اقتصادی به کار رفته است. ولی این نخستین باری است که چرمی با استفاده از نوعی قارچ سمی ساخته می‌شود. چرمی منحصر به فرد که به سبب ماهیت خاص خود، بسیار نرم و در عین حال آنتی‌باکتریال است. علاوه بر این‌ها، ما در حال برنامه ریزی برای استفاده از چرم عروس دریای به شکلی محدود هستیم. هرچند که ترجیح می‌دادیم این مقدار افزایش یابد، ولی محدودیت‌های خاص تکنولوژیکی، تولید انبوه آن را ناممکن می‌سازذ.

چرم عروس دریایی در بنتلی

بنتلی، یکی از گرانترین برندهای خودرو در دنیاست و قیمت پایه‌ی مدل 2017 آن از 180 هزار دلار آغاز می‌شود. البته این رقم، بر اساس سفارشی سازی‌های انجام گرفته، قابل افزایش به میزان ده‌ها هزار دلار دیگر است.

این کمپانی مطرح خودروسازی که در سال 1919 تاسیس شده است، پیشگام در تهیه‌ی خودروهایی با طراحی دوستدار حیوانات نیست، چراکه پیش از این تسلا موتورز، مدلی از خودروهای دوستدار حیوانات را عرضه کرده بود. هرچند که راهکار آنها برای حل این مسئله، استفاده از چرم مرغوب صنعتی بود. روشی که امروزه، توسط بسیاری دیگر از کمپانی‌های مطرح خودروسازی آلمانی دنبال می شود.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا