Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نسل بعدی مرسدس بنز کلاس A، نیمه خودران خواهد بود!

مرسدس بنز در حال انجام یک سری آزمایشات بر روی نسل جدیدی از کلاس A است که بنا به گزارش‌ها، تکنولوژی نیمه خودران خود را از فیس‌لیفتِ کلاس S این کمپانی به عاریه خواهد گرفت. این سیستم ارتقا یافته، به دستیار تشخیص خط جاده و کروز کنترل مجهز شده است تا بدین ترتیب امکان شتاب گیری، ترمز و تغییر جهت خودکار، در سرعت‌های خاصی، را داشته باشد. این همان چیزی است که در خویشاوند سدان آن نیز به کار گرفته شده است و به نظر می‌رسد که تازه در ابتدای راه خود قرار دارد.

این خودرو علیرغم تولید شدن در کمپانی بنزی که به ساخت خودروهایی با انواع پیشران بنزینی و دیزلی شهرت دارد، از یک موتور دوگانه‌ی هیبریدی نیرو خواهد گرفت. انتظار می‌رود که چنین پیشرانی بتواند مسیری بیش از 30 کیلومتر را بدون تولید هیچگونه آلاینده‌ای بپیماید. به همین جهت هم چندان بیراه نیست که آینده‌ی کمپانی آلمانی مرسدس بنز را در گرو آن بدانیم. آینده‌ای که شمارش معکوسش آغاز شده است و گل سرسبدی چون AMG A45، با بیش از 400 اسب بخار قدرت، گواهی بر این مدعاست. این خودروی هاچ بک قصد دارد که با ورودش به بازار، چشم‌ها را به خود خیره کند و قاعده‌ی بازی را بر هم ریزد.

حرف زدن در مورد خودرویی که حتی طرحی مفهومی آن نیز منتشر نشده است، چندان جالب به نظر نمی‌رسد. علی الخصوص که این خودرو، سنت شکن و در نوع خود اولین باشد. ولی با این وجود هنوز هم می‌توان به گمانه زنی‌هایی در این رابطه پرداخت و نسل بعدی کلاس A را متاثر از طرح مفهومی سدانِ همین کلاس دانست. ولی با این وجود شکی نیست که باز هم در داخل کابین آن، با تودروزی مخمل و چرمی روبرو خواهیم بود که در کنار سایر امکانات رفاهی و سیستم‌های پیشرفته‌ی هشدار دهنده در نظر گرفته شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.