مکمل بنزین
تازه‌هاخبر

خودروی مرموز اسپانیایی با بیش از 1000 اسب بخار قدرت!

وقتی صحبت از باشگاه 1000 اسب بخاری‌ها می‌شود نام Koenigsegg، بوگاتی، هنسی ونوم و ابر خودروی دانمارکی zenvo سریع به یاد می‌آید. حال اعضا این باشگاه خصوصی و کم‌جمعیت باید به عضو تازه‌ای از اسپانیا سلام کنند!

کمپانی گمنام اسپانیایی Boreas قصد دارد تا همزمان با شروع مسابقات 24 ساعته لمان در 14 ژوئن، از ابر خودروی خود رونمایی کند. البته نمایش اصلی و رخ‌نمایی از این خودرو در آخر همان ماه و در فستیوال سرعت Goodwood خواهد بود. جایی که مشتریان احتمالی و خریداران اصلی که اکثرا سرمایه‌دارانی هستند که چند ابر خودروی دیگر هم دارند، این خودرو را از نزدیک دیده و سفارش می‌دهند. “بوریاس” فعلا اطلاعات زیادی درباره جزییات سیستم انتقال قدرت و یا شاسی آن در اختیار قرار نداده، اما استفاده از سیستم تولید و انتقال قدرت هیبریدی قطعی است. بدین ترتیب این خودروی اسپانیای اولین خودروی باشگاه 1000 اسبی‌هاست که از این نوع مجموعه تولید توان استفاده می‌کند.

3

گفته می‌شود این ابر خودرو بیش از 99 کیلومتر مسافت را فقط با موتور برقی می‌تواند طی کند و از این نظر از ابر خودرویی مثل مک لارن P1 و پورشه 918 هم بهتر است. مشاوره و طراحی سیستم موتور ژنراتور برقی و تطبیق آن با مجموعه بنزینی توسط شرکت DSD که به مدت زیادی تخصص در این زمینه دارند صورت گرفته که توسط مهندسین Boreas برای به دست آوردن بیشترین شتاب و حداکثر سرعت تیون می‌شود. مسئول فروش کمپانی در خصوص این خودرو اعلام کرده است که: “ما نه‌فقط به خاطر تولید یک خودروی هیبریدی با توان 1000 اسب بخار به خود افتخار می‌کنیم، بلکه به این جهت به خود می‌بالیم که خودرویی تولید می‌کنیم که با بزرگان باسابقه صنعت خودروسازی، توانایی رقابت دارد. استفاده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین مواد مهندسی‌شده روز برای کاهش وزن و افزایش استحکام‌های پیچشی و خمشی در همه جای خودرو مشهود است”

4

از چهره اصلی و جزی‌ات ظاهری این خودرو اطلاعات دقیق در فضای وب منتشر نشده و فقط تیزر اصلی کمپانی با سایه‌روشنی از نمای خودرو که یک ابر خودروی موتور وسط دونفره را نشان می‌دهد، تنها سرنخ موجود است.

برای رونمایی این خودرو در مسابقات 24 ساعته لمان، شرکت تایرسازی مشهور میشلین اسپانسر شده است.

 

فرشاد فرخی

کارشناس ارشد مهندسی مکانیک ، عشق ماشین و ماکت خودرو، یک والنسیایی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا