مکمل بنزین
گوناگونخبر

جگوار شاسی‌بلند I-Pace را برای رقابت با تسلا تولید می‌کند

جگوار I-Pace یک شاسی‌بلند برقی بوده و یک سال پیش به عنوان طرحی آینده نگرانه توسط کمپانی جگوار معرفی شد؛ اما حالا یک نسخه آماده تولید از خودروی I-Pace در خیابان‌های موناکو دیده شده است! شاسی‌بلند I-Pace برای جگوار اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و این کمپانی می‌خواهد که با تولید I-Pace؛ به رقیب اول و واقعی تسلا مدل X تبدیل شود؛ اما واضح است که جگوار به تنهایی توانایی حضور در بازار خودروهای EV و تولید I-Pace را ندارد؛ بنابراین به سراغ یکی از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان قطعات‌خودرو از کشور کانادا رفته و از بخش بین‌اللملی آن کمک می‌گیرد.

I-Pace

مدیرعامل کمپانی Magna Steyr؛آقای Karl-Friedrich Stracke درباره فن‌آوری، مهندسی و نحوه همکاری خود با کمپانی جگوار برای تولید خودروی I-Pace گفته است: «ما مدت زمان مورد نیاز برای توسعه محصول و آغاز فرایند مهندسی تولید و ساخت آن را با پیشنهادات خود کاهش دادیم و سعی کردیم که فرایندی صحیح را به منظور تولید خودروی I-Pace طی کنیم. به بیان دیگر ما از ابتدای مسیر طراحی این محصول حضور داشتیم و قابیلت‌هایی را به آن افزوده‌ایم. ما این کار را به خوبی انجام داده و به بهینه‌سازی قسمت بیرونی بدنه، پیشرانه، طراحی داخلی و رنگ خودرو پرداختیم.»

I-Pace

تولید I-Pace چالش‌های منحصر به فردی برای مهندسین ایجاد کرده است؛ چرا که آنها به دنبال استفاده از آلومینیوم در بدنه I-Pace بدون جوش‌کاری و مونتاژهای معمول هستند. I-Pace اولین خودروی جگوار خواهد بود که باتری‌های آن در کف قرار داشته و دو موتور الکتریکی در جلو و عقب آن قرار دارند. مرکز کمپانی Magna Steyr در اتریش بوده و آنها ثابت کرده‌اند که می‌توانند خودروهایی با کیفیت بسیار بالا؛ مانند Aston Martin Rapide را تولید کنند. جگوار برای تولید I-Pace به کیفیتی قابل قبول نیاز دارد  تا بتواند به راحتی تسلا مدل X را شکست دهد. تسلا مدل X طرحی بلند پروازانه با درب‌هایی مانند بال شاهین داشت که حالا به نظر می‌رسد که همین موضوع تبدیل به یک مشکل اساسی شده است.

I-Pace

I-Pace

Stracke می‌گوید: «خودروی  I-Pace در حال حاضر تولید شده و در سال جاری تولید انبوه آن شروع می‌شود و شما می‌توانید تا سال آینده آن را خریداری کنید. شتاب I-Pace باورنکرنی بوده و از مدل مشابه خود در کمپانی تسلا بسیار سریع‌تر است.  I-Pace با یک فشار پدال گاز شما را میخکوب کرده و در مجموع عملکرد شاسی و فرمان آن فوق‌العاده است. به لطف سیستم تعلیق I-Pace محیط داخلی آن به طور شگفت‌انگیزی بسیار آرام است. I-Pace بازار خودروهای موجود را به چالش کشیدو نام و آوازه جگوار را فریاد می‌زند.»

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا