مکمل بنزین
تازه‌هاخبر

کوروت ZR1 جدید در مسابقات لمانز امسال معرفی می‌شود!

کوروت ZR1 می‌تواند زودتر ازآنچه مجله‌ی automobile پیش‌بینی کرده در مسابقه 24 ساعته le mans رونمایی شود

این بهترین فرصت برای ZR1 جدید است، چراکه مسابقات 24 ساعته le mans می‌تواند بهترین مکان برای معرفی قویی‌ترین و سریع‌ترین کوروت تولیدشده تا به امروز باشد.

هنوز اخبار رسمی درباره‌ این خودرو از سوی شورلت منتشرنشده، اما یکی از خوانندگان مجله اتومبیل، عکس‌های مخفیانه‌ای را از این خودرو که با بویینگ 747 به محل مسابقات فرستاده‌شده را برای این مجله فرستاد بود.

C

در طول حیات 40 ساله‌ جنرال موتورز همواره ZR1 خودرویی بوده که نماد قدرت و توانایی بالا برای نسخه‌ی استاندارد کوروت بوده. ازاین‌رو جنرال موتورز تلاش‌های بسیاری برای هرچه قوی‌تر و مسابقه‌ای‌تر معرفی کردن هر نسل آن نسبت به نسل قبل انجام می‌دهد. با توجه به تصاویر، آنچه ما می‌توانیم ببینیم این است که نمای عقب خودرو به‌طور کامل پنهان شده و ماشین بر روی چرخ‌هایی استاندارد سوار است که جنبه‌ی تولید انبوه شدن آن را بیشتر در ذهن تقویت می‌کند.

آنچه از تصاویر جاسوسی پیداست، جنرال موتورز تلاش زیادی برای رساندن نمونه پروتوتایپ این ماشین تا آخر هفته در مسابقات لمانز کرده که حتما هزینه‌ بسیاری را صرف آماده‌سازی و بهینه‌سازی آن، فقط برای این یک روز خاص کرده است.

اینکه شرکت سازنده از مشخصات فنی و اطلاعات دیگر ZR1 کم حرف زده، جای تعجب دارد؛ اما آن‌طور که از قراین پیداست این مدل از همان موتور 8 سیلندر معروف LT5، با دو توربو شارژر قدرات می گیرد که با افزایش بیش از 220 اسبی نسبت به موتور کوروت استاندارد، LS7 قدرتی بیش از 700 اسب بخار تولید می‌کند و گشتاوری در حدود 810 نیوتن متر به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

باید دید این هیولای آمریکایی در پیست‌های معروف سرعت‌گیری نظیر نوربرگرینگ آلمان و مونزا ایتالیا چه رکوردهایی ثبت می‌کند.

فرشاد فرخی

کارشناس ارشد مهندسی مکانیک ، عشق ماشین و ماکت خودرو، یک والنسیایی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا