مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

مقایسه جک S5 و پژو 2008: محافظه‌کار چینی یا جسور فرانسوی؟

هر زمان که خودروی جدیدی وارد کشورمان می‌شود، سؤالاتی ازاین‌دست مطرح می‌گردد: این خودرو تازه‌وارد بهتر است یا آن‌یکی که بیشتر سهم بازار را کسب کرده؟ خدمات پس از فروش کدام مناسب‌تر است، بازار فروش کدام به‌صرفه‌تر است؟ هرچند پاسخ به این دسته از سؤالات، به بررسی‌های موشکافانه با حضور خودروهای ذکرشده در یک پیست یا جاده نیازمند است، اما سعی می‌کنیم تا با توجه به نظراتی که از دل مشتریان برآمده به این سؤالات پاسخ دهیم. با چرخان همراه باشید تا بین پژو 2008 و جک S5، خودرویی را انتخاب کنیم که شایسته پیروزی است.

2 (1) (Copy)
جک S5

در مقایسه‌مان ابتدا از روبه‌رو آغاز می‌کنیم. طراحی جک S5 با ستاره پنج پر معروف جک شروع می‌شود که تقریباً جلوپنجره پنج‌ضلعی آن را به‌طور کامل پوشانده و با دو بال کرومی اطراف آن به چراغ‌های نسبتاً بزرگی می‌رسد که ازقضا آن‌ها هم پنج‌ضلعی هستند تا هرچه بیشتر نمایان گر نماد کمپانی جک باشند. زیر جلوپنجره کوچک، نمونه آن اما برعکس و بزرگ‌تر را می‌توان یافت که در دو طرف آن چراغ‌های مه شکن دایره‌ای ساده در قاب مربعی که کمی به داخل خمیده است دیده می‌شود. در زیر همه این تشکیلات قاب پلاستیکی تا حدودی ظاهری اسپورت به این کراس‌اوور داده است. جک سعی کرده تا با چند خط روی کاپوت طراحی ساده چراغ‌ها و جلوپنجره را از یادمان ببرد اما مسلماً ظاهر ساده S5 چنگی به دل نمی‌زند.

1 (11) (Copy)
جک S5

در مقابل اما پژو 2008 سعی کرده تا با طراحی تهاجمی چراغ‌ها و پایین‌تر بودن آن‌ها از کاپوت و نیز کروم کاری دور جلوپنجره و تا حدودی دور چراغ‌های مه شکن به همراه دیفیوزر نقره‌ای‌رنگ به زیبایی و اسپورت شدن آن کمک کند. اما گویا پژو 2008 هم همانند جک از طراحان محافظه‌کار در امان نمانده و بیشتر به‌جای آنکه به فکر زیبایی باشند سعی کردند تا به بقای کار خود در شرکت فکر کنند. طراحی‌های خیره کننده جای خود را به طراحی‌های کسل‌کننده داده‌اند؛ مانند آنچه در ولکس C30 شاهد آن بودیم. اما با این حال همچنان 2008 بر خلاف رقیبش S5 برتری قابل ملاحظه‌ای در زمینه طراحی دارد.

1 (13) (Copy)
پژو 2008

اما در عقب موضوع برای 2008 کمی متفاوت است. دیفیوزر عقب نقره‌ای‌رنگ به همراه چراغ‌های شبرنگ کنار آن در یک پلاستیک برآمده که به صندوق‌عقب پف‌کرده متصل است، خلاصه می‌شوند. طراحی چراغ‌های عقب که مانند بومرنگ هستند هماهنگی مناسبی را با چراغ‌های جلو به وجود آورده‌اند که از این حیث جک S5 با یک کپی از آئودی سعی کرده تا خود را جذاب نشان دهد اما عدم تناسب بین چراغ‌های جلو و عقب در این خودروی چینی بیداد می‌کند. اما چیزی که نگارنده را به خودش جلب کرده، وجود دو خروجی اگزوز کروم کاری شده در S5 است که به زیبایی بخش پایین صندوق عقب کمک کرده است.

1 (1) (Copy)
پژو 2008
1 (10) (Copy)
جک S5

در طراحی جانبی گویا این پژو قصد باج دادن به جک S5 را ندارد و سعی کرده تا با اندازه مناسب چرخ‌ها و استفاده پلاستیک حاشیه گلگیرها و باربند بالای آن پاسخ محکمی به جک S5 و پنجره‌های کوچکش بدهد. هر چند در مشخصات به نظر میرسد که رینگ های 2008 کوچکتر است اما وقتی به نمای جانبی جک نگاه میکنیم به دلیل فاصله بیش از حد پنجره تا رکاب و نیز پنجره کوچکتر آن نسبت به پژو، چرخ های آن کمی کوچک به نظر میرسد. وقتی به چرخ جلوی S5 می‌رسیم انگار کمپانی چینی جک تصمیم گرفت تا برای صرفه‌جویی در استفاده از پلاستیک و جلوگیری از گرمایش بیش‌ازحد زمین (!) برخلاف چرخ‌های عقب از این ماده استفاده نکند. همین باعث شده تا در این بخش هم جک S5 یک سرو گردن از پژو 2008 پایین‌تر قرار بگیرد. بدین ترتیب میتوان گفت طراحی خارجی پژو 2008 گیراتر از S5 است.

1 (8) (Copy)
پژو 2008

وقتی صحبت از طراحی داخلی می‌شود این بار جک S5 است که یک‌قدم به جلو می‌گذارد و اعلام موجودیت می‌کند. طراحی کاربردی‌تر فرمان S5 برخلاف طراحی اسپورتی 2008 باعث شده تا مردان میل بیشتری برای به دست گرفتن فرمان جک را نشان دهند. برخلاف پژو 2008 که باعث شده نمایشگر 7 اینچی لمسی آن تافته جدا بافته کنسول وسط به نظر برسد اما توازن در داشبورد جک S5 به‌خوبی به چشم می‌خورد. هرچند دریچه کولری که در سمت چپ صفحه‌نمایش جک جای گرفته چندان قابل‌استفاده به نظر نمی‌رسد. همچنین ازنظر نگارنده بهتر بود تا دکمه فلاشر درتریم خاکستری آن قرار نگیرد تا زیبایی آن به هم نخورد. همچنین تریم سه رنگ در S5 جذاب تر است، برخلاف تریم کسل کننده پژو 2008.

1 (9) (Copy)
جک S5

فضای عقب هر دو خودرو بسیار مناسب است به‌طوری‌که افراد بالغ به‌خوبی بر روی صندلی جای می‌گیرند، بدون آنکه زانوهایشان به صندلی‌های جلو فشار وارد کنند. فضای صندوق‌عقب پژو 2008 برابر 410 لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب به 1194 لیتر می‌رسد. اما S5 یکجا برنده و جای دیگر بازنده است؛ یعنی فضای صندوق‌عقبش 505 لیتر است درحالی‌که با خواباندن صندلی 1100 لیتر فضا به دست می‌آورید. پس میتوان نتیجه گرفت، در طراحی داخلی جک خود را برتر از پژو 2008 نشان داد.

1 (12) (Copy)
پژو 2008

رانندگی

پیشرانه ارائه‌شده توسط ایران‌خودرو که در مدل 2008 به‌کاررفته، 4 سیلندر توربوشارژ باقدرت 163 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و با گشتاور 240 نیتون متر در 1400 دور در دقیقه است که با سیستم انتقال قدرت اتوماتیک توانسته در تست‌های پژو در شهر 9.8، در خارج از شهر 4.9 و به‌صورت ترکیبی 6.7 لیتر بنزین بسوزاند.

در مقابل جک S5 با داشتن موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر که قدرت 174 اسب بخار در دور موتور 5200 و حداکثر گشتاور 265 نیتون متر را ارائه می‌دهد. بنابراین روی کاغذ قدرت و گشتاور جک بالاتر است. همچنین برخلاف پژو، جک می‌تواند در طیف 2000 تا 4000 دور موتور بر دقیقه (بر اساس گزارش سازنده) حداکثر گشتاورش را ارائه دهد. انتقال قدرت در جک S5 با یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه صورت می‌گیرد که بنابراین رفتن به دنده‌های بعدی به‌مراتب سریع‌تر از پژو 2008 خواهد بود.

به طور خلاصه میتوان گفت جک با داشتن طیف وسیعتری برای گشتاور برای آفرود گزینه مناسبی میتواند باشد؛ هرچند که دیفرانسیل جلو بودن این خودرو باز هم تمام نقشه ها را برای سفر آفرود به هم میزند.

1 (14) (Copy)
جک S5

البته باید این مورد را نیز متذکر شد که وزن پژو 1280 کیلوگرم و جک 1545 کیلوگرم است. بنابراین بر اساس نظرات کاربران خارجی پژو 2008 که به کم فرمانی در پیچ‌ها با سرعت بالا اشاره می‌کردند می‌توان نتیجه گرفت که S5 توانسته در پیچ‌ها عملکرد بهتری از خود نشان دهد. سیستم تعلیق عقب مستقل جک S5 چندان به نرمی پژو 2008 نیست و لغزش‌هایی احساس می‌شود، همچنین پژو در مسیرهای ناهموار به‌خوبی لرزش‌ها را می‌گیرد. بنابراین می‌توان گفت که پژو، خودرو مناسب‌تری برای رانندگی اسپورت و خشن خواهد بود.

جک S5 در مقابل پژو 2008
جک S5 در مقابل پژو 2008

کلام آخر

پژو 2008 مخصوص آن دسته از کسانی است که به دنبال راحتی در سفرند و به پیچ‌های تند چندان اهمیت نمی‌دهند. به خاطر ظاهر اسپرت آن اغلب جوانان را به سمت خود می‌کشاند. هرچند جک S5 هندلینگ بهتر و سرعت بالاتری دارد و کراس‌اووری است که خانواده‌ها را به سمت خود می‌کشاند. البته نمی‌توان از قیمت این دو چشم پوشید؛ هزینه اینکه یک عدد S5 اتوماتیک را در پارکینگ خود داشته باشید حدود 100 میلیون تومان است. ازلحاظ خدمات پس از فروش هم آنچه مشخص است فراگیر بودن خدمات و قطعات محصولات ایران‌خودرو است؛ هرچند ممکن است ما را بعضی مواقع به دردسر بیاندازد. البته باید گفت قیمتی که ایران خودرو تعیین کرده حدود 120 میلیون تومان است که اصلا منصفانه نیست و هیچ دلیلی برای پرداختن این هزینه برای 2008 وجود ندارد. هرچند اگر با قیمتی حدود 100 میلیون آن را به فروش می رفت، گزینه اول ما میتوانست باشد. پس با شرایطی که ایران خودرو برایمان ایجاد کرده تنها یک انتخاب بین این دو داریم: جک S5.

لیست برخی از تجهیزات پژو 2008:

سیستم کمک ترمز اضطراری، EPS، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو (EBA)، سیستم کمکی سربالایی، ترمز دیسکی عقب، کیسه هوای جلو+جانبی و پرده‌ای جمعاً 6 عدد، تهویه دو منطقه‌ای اتوماتیک، با سیستم خنک‌کننده داشبورد، صفحه لمسی 7 اینچی، شش بلندگو، USB، بلوتوث، کنترل‌های روی فرمان، Mirror Screen، رینگ آلومینیومی 16 اینچ، صندلی‌های راحتی پارچه‌ای, کروز کنترل، محدودکننده سرعت، برف‌پاک‌کن خودکار

لیست برخی از تجهیزات جک S5

سان روف، مجهز به گرم‌کن صندلی‌های جلو، مجهز به سیستم ISOFIX برای صندلی کودک، سیستم ضد سرقت، ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز کمکی هیدرولیک HBA، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، ترمز پارک برقی EPB، کیسه هوا راننده و سرنشین جلو+ کیسه هوای جانبی جلو (4 عدد) و درمجموع 6 عدد کیسه هوا، اخطاردهنده فشار باد چرخ‌ها، فرمان برقی + Servomotor، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده‌عقب، سیستم پخش DVD با خروجی AUX و ورودی IPOD،USB، بلوتوث، دارای 6 بلندگو، کلیدهای مولتی‌مدیا روی فرمان، خروجی پاور 12 ولت، سنسور باران، سیستم ورود بدون کلید

به گروه تلگرام جک S5 ملحق شوید

به کانال تلگرام ما ملحق شوید

Telegram-channel (Copy)

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

‫21 دیدگاه ها

  1. خیلی بی انصافی در مورد ماشین ندیده و تست نشده اینطور نظر میدی

    1. سلام…
      در مورد مقایسه خودرو های ذکر شده باید این نکته را بگویم که تمامی اطلاعات سواری و رانندگی پژو ۲۰۰۸ از وبسایت های معتبر خارجی مانند اتواکسپرس و برای جک S5 از افراد آگاه و دارنده این خودرو گرفته شده و تقریبا به جز برگردان به فارسی و چند اصلاح نگارشی دخالتی در متون اصلی وارد نشده… دوست عزیز بنده تنها صدای مشتریان را بازگو کردم… همانطور که در متن اشاره شد طراحی داخلی S5 بالاتر از پژو بوده و من به هیچ عنوان قصد برتر نشان دادن بی چون و چرای پژو ۲۰۰۸ را نداشته ام… همچنین در انتهای مقایسه برای هر خودرو شرط گذاشتم:
      «پژو ۲۰۰۸ مخصوص آن دسته از کسانی است که به دنبال راحتی در سفرند و به پیچ‌های تند چندان اهمیت نمی‌دهند. به خاطر ظاهر اسپرت آن اغلب جوانان را به سمت خود می‌کشاند. هرچند جک S5 هندلینگ بهتر و سرعت بالاتری دارد و کراس‌اووری است که خانواده‌ها را به سمت خود می‌کشاند.»
      بنده هم از طرفداران «نه به قیمت گذاری گران»، «نه به انحصار» هستم و دل من از دست این دو خودروساز همانند شما خون است. متوجه هستم که شما هم از بی توجهی خودروسازان داخلی به مشتریان ناراحتید که در راس آن سایپا و ایرانخودرو هستند…من قصد بزرگ کردن ایرانخودرو را نداشتم بلکه تنها به معرفی و بررسی پژو پرداختم و با شما در مورد کار های ناشایست ایران خودرو در واگذاری و فروش و نیز خدمات موافقم اما باز هم پیدا کردن قطعات مثلا سمند از لیفان ۶۲۰ راحت تر است… ضمنا قابل توجه بعضی افراد که هنوز نمی دانند سایز رینگ ملاک برای بزرگی چرخ نیست… مثلا اگر روی پراید رینگ ۱۶ بگذاریم و روی ماستنگ رینگ ۱۵ آیا چرخ پراید بزرگتر است؟ خبر داشتن خوب است اما مطالعه مهمتر… ضمنا مهم نیست سایز چرخ چقدر باشد چون اندازه و طراحی بدنه ملاک تعیین کننده برای تناسب سایز چرخ با بدنه است… با توجه به اندازه کوچک پنجره های کناری جک S5 و فاصله زیاد آن ها تا رکاب و گلگیر ها اندازه چرخ کوچک به نظر میرسد، مهم نیست که سایزش چند اینچ باشد مهم این است که هر طوری ببینید کوچک به نظر می آید… بنده تنها هدفم دادن دید به خوانندگان است… تصمیم خرید با خودتان است…
      و السلام

      1. جناب اقای نصیری عزیز به عنوان شخصی که داره نقد میکنه ملاک شما باید خود ماشین باشه نه عکس ماشین این عکسی که می فرمایید مربوط به جک s5 دستی هست که شما به اشتباه به جای عکس جک اتومات قراردادید.
        نسخه دستی جک s5 سایز رینگش ۱۷هست ولی اتوماتش ۱۸ هست اگه نسخه اتومات رو از نزدیک می دیدید دیگه این ایراد که می فرماید دیده نمی شد.

        1. دوست عزیز بنده بر اساس رینگ نظر ندادم، بلکه بر اساس سایز چرخ نظر دادم چیزی که فکر میکنم به جز مسابقات monster truck، چندان قابل تغییر دادن نباشه… جز اینکه شما نظر دیگری داشته باشید… اتفاقا عکس جانبی این خودرو در سایت کرمان موتور موجود است که خواننده های محترم میتونند به این لینک مراجعه کرده و خودشان قضاوت کنند که چقدر چرخ عقب این خودرو کوچک به نظر می آید…
          http://www.kermanmotorco.com/fa/s5AT.aspx

        2. تو متن پایین به من اجازه پاسخ داده نشده مجبور هستم اینجا جواب بدم
          تمام صحبت من این هست که وقتی شما می خواید یه مقایسه انجام بدید لا اقل یه بار ماشین رو از نزدیک ببینید و سوارش بشید بعد بیاید راجع بهش نظر بدید نظرات شما نشون میده اصلا یک بار هم سوار ماشین نشدیدو اونو از نزدیک به صورت دقیق بررسی نکردید.
          در مورد پژو من به شما حق می دم چون هنوز وارد بازار نشده اما در مورد جک s5 که دو سال هست تو بازاره نه.
          مقایسه دو تا ماشین فقط مقایسه دو تا عکس نیست شما باید اطلاعات کافی و دقیقی از ماشین داشته باشید بعد بیاید اون رو مقایسه کنید تا خواننده رو گمراه نکنید.
          مشکل ما اینه که تا یه ماشین چینی می بینیم بدون اینکه از شناسنامش اطلاع داشته باشیم شروع می کنیم به مسخره کردنش و تا یه ماشین فرانسوی شروع به تعریف کردن.
          نقد باید منصفانه و بدور از غرض ورزی باشه.
          من دیگه این بحث رو ادامه نمی دم چون به دور از حوصله خواننده هست اما جواب سوال پایینتون رو همون جا میدم.
          موفق باشید.

  2. اخه تو چطور اینجوری نظر میدی بی انصاف جک ۱۰۰ برابر این عبوقاشاو ارزش داره این اندازه پراید

  3. آدم نمیدونه بره ماشین چینی بخره یا بره ماشین ایران خودرو رو بخره ۲۰۰۸ یکم مطمئن بهتره اما خیلی خیلی گرونتر از قیمت واقعیش! و میدونی با خریدش ایران خودرو یه کلاه گشاد میزاره سرت!

  4. چند گرفته بودی برای ۲۰۰۸ بازاریابی کنی؟؟؟ خنده دار بود از شرایط فروش و کلاهبرداری ها و عدم جوابگویی گارانتی ایران خودرو چیزی نگفتی.

    1. چرا گفته شده… با دقت بخوانید (مخصوصا کلام آخر)… قصد ما بیشتر مقایسه دو مدل بود تا شرکت های سازنده…

  5. ایران خودروی ها با اعلام قیمت ۱۲۰ میلیون تومان برای پژو ۲۰۰۸ نشان دادند یه عده دزد و حقه باز جهت قیمت گزاری محصولات مزخرف دو غول مونتاژ خودرو دور هم جمع میشوند و قورباغه رنگ میکنند به جای فولگس به مردم بیچاره که از روی اجبار مجبور به استفاده از آشغالهای آنها هستند غالب میکنند .
    مردم عزیز بخدا نخرید تا یه فکری به حال خودمون بکنیم . دولت و سایر مقامات که به فکر مردم نیستند.

  6. اقا می خوای از پژو طرفداری کنی حرفی نیست اما دیگه تابلو نکن طراحی جکs5 تو شرکت ایتال دیزاین بوده جهت اطلاع شما.
    بنده که هیچ گونه محافظ کاری در طراحی این خودرو ندیدم که البته نظر شخصی من هست.
    مورد دوم اینه که سایز رینگ جک اتومات ۱۸اینچ هست مال پژو ۱۶ بعد نوشتی چرخ های کوچک جک ؟!!!!!!
    اون دو تا اگزوز که میگید الکی هست هر دو کارایی داره و برای قشنگی نیست
    در مورد جادار بودن هر دو ماشین فقط شما رو ارجاع میدم به اندازه دو تا ماشین
    پژو طول ۴۱۵۹ جک طول ۴۴۳۰
    پژو عرض ۱۷۳۹ جک عرض۱۸۴۰
    پژو ارتفاع ۱۵۵۶ جک ارتفاع ۱۶۶۰
    یه نگاهی هم به لیست امکانات بندازید و صندلی چرمی و چراغ روشنایی اتومات و استارت دکمه ای هم بهش اضافه کنید بد نیست.
    اینا چیزایی بو که من یادم بود حالا بماند بقیش.
    شتاب و کارایی و مابقیش هم که جک که فراون هست مطلب و کلیپ در موردش باید دید این هندونه سر بسته پژو چی از آب در میاد.

    1. سلام…
      بنده از خودرو خاصی طرفداری و جانب داری نکردم، شما میتوانید عکس های جک S5 را با دقت مشاهده کنید تا به نکته کوچک بودن چرخ ها پی ببرید. انداره چرخ به نسبت طراحی سنجیده میشود نه به یک سری عدد… ضمنا طول و عرض ملاک مناسبی نیست؛ قابل توجه شما دوست عزیز، میتوانید کلمه ای مانند لگ روم را در اینترنت سرچ کنید تا بفهمید که برای جادار بودن خودرو از طول و عرض و ارتفاع استفاده نمیکنند. مانند آنکه بگوییم کامیون خاور از مرسدس S600 میباخ چون بزرگتر است، پس جادار تر است!… ضمنا در مورد ایتال دیزاین صحبت کردید، مگر طراح بوگاتی شیرون و S5 یکی است که انقدر طراحی اش را خارق العاده نشان میدهید؟

      1. در مورد چرخ ها تو مطلب بالا صحبت کردم پس دیگه نمی گم
        در مورد لگ روم که فرمودید شما توی این مقایسه دارید دو تا ماشین کراس اوور که تو یک کلاس هستن رو با هم مقایسه می کنید نه یه ماشین سدان رو با کراس اوور پس قطعا با توجه به کلاس مشترکشون اندازه حتما تاثیر گذار هست قطعا یه ادم عاقل نمی یاد کامیون رو با یک سواری مقایسه کنه وبگه چون اون بزرگ تره جادار تر هست
        در مورد ایتال دیزاین عرض کنم که از بزرگترین طراحان خودرو هست که اتفاقا بوگاتی کایرون(یابه فرانسوی شیرون) سال ۱۹۹۹که یه مدل مفهومی بود را طراحی کرده در ضمن مالک اون شرکت لامبورگینی هست که ۹۰درصد سهامش رو داره و خودرو های مختلفی برای کمپانی های بوگاتی،لامبورگینی،الفا رومئو،ائودی،مازراتی،لوتوس،هیوندای و… طراحی کرده.
        در مورد شباهت این ماشین با هیوندای ix35 یکی از مواردش طراحی تو کمپانی مشترک بوده و دلیل دیگش قرار دادی بود که کمپانی جک با هیوندای تو اون سال بسته بود.

        1. دوست عزیز لگ روم ربطی به کلاس خودرو ندارد و اتفاقا چون هر دو ماشین در یک سگمنت هستند پس باید از لگ روم، هدروم یا شولدرروم استفاده کرد… گفتید که اندازه قطعا تاثیر گذار است در حالیکه اینطور نیست، مثلا ممکن است صندوق عقب بزرگ ساخته شود و برای صندلی عقب فضای کافی باقی نگذارد… ضمنا منظور بنده را در مورد ایتال دیزاین متوجه نشدید، دوباره سوالم را مطرح میکنم آیا واقعا فکر میکنید که طراح شیرون با طراح جک S5 یکی است؟

        2. مثل متن بالا مجبورم اینجا جواب بدم
          در مورد شرکت ایتال دیزاین شاید طراح جک s5 همون طراح بوگاتی کایرون نباشه اما این دلیل بر غیر متناسب یا غیر استاندارد بودن اون نداره.
          تو همین استودیو لامبورگینی و مازراتی هم تولید میشه شاید طراح این دو تا ماشین یکی نباشن اما دلیل بر این نیست که اصول طراحی توشون رعایت نشه.
          دقیقا شما متوجه منظور بنده نشدید استدیویی با این سابقه که برای چنین شرکت های خودرو سازی ماشین طراحی میکنه اولا هر طراحی رو بهش اجازه کار نمیده و قطعا یه سری فیلتر ها برای جذب طراح و استفاده از اونا داره که حداقل های طراحی رو ازش اطلاع دارن دوما اونا هیچ وقت نمیان به خاطر یه مبلغ کمی پول آبرو و شهرت چندین و چند سالشون رو ببرن و قطعا مواردی رو که می فرمایید و اصول اولیه طراحی هست رعایت می کنن.
          موفق باشید.

        3. اولا لازم نیست تا یک طراح زبر دست باشید تا بفهمید طراحی عقب و جلو تناسب ندارد … دوما آیا واقعا شما یک خودرو قدیمی برای سه سال پیش را (که حتی فیس لیفت نشده) با خودرویی با طراحی به روز مقایسه میکنید؟ یعنی انقدر تعصب چشمتان را کور کرده که طراحی بیرونی پژو را نادیده گرفته و S5 را برتر میدانید؟… سوما گفتید که بنده سوار این خودرو نشدم، قبل از نگارش مقایسه بارها سوار این خودرو (چه به عنوان راننده و چه به عنوان مسافر) شده ام و علاوه بر نظرات خریدارانی که که به صورت طولانی مدت این خودرو را داشته اند، سعی کرده ام تا مقاله چندان یک طرفه نوشته نشود… چهارم آنکه من با مطرح کردن دوباره سوالی که از شما پرسیدم، میخواستم تا پی به اشتباه فاحش خود ببرید، وقتی شما هنوز نمیدانید که پنین فارینا کمک طراح جک S5 است و ایتال دیزاین این خودرو را طراحی نکرده است دریافتم که شما به احتمال زیاد دارنده جک S5 هستید و متعصبانه روی آن نظر میدهید… شرکت معظمی چون ایتال دیزاین اعتبار خود را برای یک چینی از تک و تا افتاده خرج نمیکند و باید حداقل به جای اطلاعات محدود خودرویی تان از عقل خود بیشتر استفاده میکردید… همه خوانندگان محترم فهمیدند که شما تنها به دنبال بزرگ نمایی جک هستید و اصلا به ویژگی های پژو (یا حتی خودرویی دیگر که با جک مقایسه میشد) توجه نمیکنید… همانطور که در یکی از متون بالا گفتم «خبر داشتن مهم است اما مطالعه کردن مهمتر»… پس به جای اظهار نظرات بی پایه و اساس که وقت خوانندگان محترم را میگیرد بهتر است بیشتر مطالعه کنید و سطح علمی خود را بالا ببرید تا بتوانید از خودرو خودتان (یعنی جک S5) دفاع انجام دهید… شاید با این کار ها توانستید ماشینتان را با قیمت بالاتری بفروشید!
          ضمنا برای شروع لینک مقاله «چرا ایرانیان نسبت به خودروی خود تا این حد تعصب بی‌جا دارند؟» را می‌گذارم تا حدی به بالاتر بردن سطح علمی تان کمک کنم:
          https://charkhan.com/33630/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%b3%d8%a8%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%aa%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%ad.html

  7. من کلا مخالف خودرو چینیم ولی نمیدونم چرا محصولا جک به دلم میشینه هم این هم سواریش طراحی هماهنگی دارن مخصوصا جی۵…
    یعنی تو این اشفته بازار باز این دوتا بد هستن بدتر نیستن دقت کردین که همه انتخابامون بین بد و بدتر شده دیگه؟!
    پژو ۲۰۰۸ هم که قربونش برم با این قیمت گذاری ایرانخودرو کلا ارزش خرید نداره کسی بخواد ۱۲۰ هزینه کنه میره وارداتی کار کرده میگیره نه اینو…
    حالا بگزریم که اصن کراس اور نیس باید بهش بگی ۲۰۶ استپ وی! خخخ

  8. دوستان لگن چینی را با ماشین روز اروپا اصلا نباید مقایسه کرد. قیمتش که هر دو یکیه. منتها وقتی بخوای جک را بفروشی کلا ضرره

    1. هر هر خندیدیم ماشین روز اروپا رو هم الان فهمیدیم چیه ! وفتی یه هاچ بک بجای شاسی بلند بهت انداختن اونموقع تازه میفهمی که چیکار کردی با خودت بعدشم بازار فروش کارکرده جک معلومه یه سرچ بزنی متوجه میشی که افت قیمتش با خودرو های داخلی یکیه

  9. شاید 2008 ماشین خوبی باشه ولی نه به قیمت 120 میلیون این ماشین در حد 60 یا نهایتا 70 تومن خوب بود ، جک دنده ای هم وقتی 75 میلیون قیمت داشت ماشین خوبی بود و اتوماتش 85 بود خوب بود ، ماشین تا زمانی خوبه که به قیمت ارائه بشه از اون سقفش که گذشت دیگه توجیح نداره مخصوصا ماشین چینی

  10. شما از پژو پول نگرفتی! طراحی خیره کننده پژو!!!! این طراحی حداقل برای ۱۰ سال پیشه. جک درسته کپی هست ولی کپی از یک طرح موفق مصل هیوندا که سالهل جلوتر از نمونه های دموده پژو هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا