مکمل بنزین
برگزیده‌هاتازه‌ها

جذاب‌ترین خودروی رولز رویس با نام Dawn رسما معرفی شد!

کمپانی صاحب نام رولز رویس (Rolls-Royce) امروز در نمایشگاه فرانکفورت موتور 2015 از خودروی جدید خود با نام Dawn پرده برداشت. مدیر عامل این کمپانی در خصوص خودروی جدیدشان می‌گوید که این محصول در واقع جذاب‌ترین اتوموبیل تولید شده توسط رولز رویس است.

rolls-royce-dawn-hero

بر اساس گفته Mueller-Oetvoes، مدیر عامل این کمپانی، نام Dawn برای این خودرو برگرفته از تمام فرصت‌هایی است که در طول روز برای افراد به وجود می‌آید و مشتریان از طریق این محصول می‌توانند روز بسیار خوب و جذابی را شروع کنند.

البته فاصله بین دو محور در این خودرو همانند Wraith کوپه با 3112 میلی‌متر است و البته توسعه دهندگان این خودرو بر این باور هستند که این خودرو یک روح تکراری ندارد و حدود 80 درصد طراحی آن جدید و متفاوت است.

تغییرات شامل شبکه جلو با فاصله 45 میلی‌متر و طراحی بامپر جلو با طول 53 میلی‌متر است و بخش پشتی دستگاه نیز ظاهر تقریبا متفاوتی با برادران خود دارد. این خودرو ظرفیت حمل 4 سرنشین را دارد که به لطف درب‌های بزرگ، سرنشینان پشتی نیز می‌توانند به سادگی سوار و یا پیاده شوند.

rolls-royce-dawn-interior

این خودرو بر روی تایر‌های 20 اینچی قرار گرفته که کاربران می‌توانند یک نسخه 21 اینچی را نیز به صورت اختیاری بر روی آن نصب کنند. رولز رویس اعلام کرده است که سقف Dawn می‌تواند در عرض 20 ثانیه در حالی که با سرعت 50 کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کنید باز و بسته شود و از دیدگاه این کمپانی حتی در زمان باز بودن سقف خودرو نیز همچنان درون کابین بسیار ساکت است و Dawn یکی از آرام‌ترین کابین‌های خودرو را در زمان باز بودن سقف دارد.

rolls-royce-dawn-rear

این اتوموبیل از یک موتور 5.6 لیتری V-12 بهره می‌برد که 780Nm را دارد و این قدرت گشتاور می‌تواند خودرو 2560 کیلوگرمی جدید رولز رویس را از زمین بلند کند و البته یک جعبه دنده هشت سرعته نیز Dawn را یاری می‌کند. این خودرو قادر است تا شتاب صفر تا صد را در مدت 4.9 ثانیه پر کند و نهایت سرعت آن نیز 250 کیلومتر بر ساعت است.

در کنسول جلویی این خودرو شاهد یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی هستیم که می‌تواند دستورات حرکتی را نیز درک کند و کاربران برای کنترل سیستم صوتی خودرو و… از طریق آن وارد عمل شوند.

این خودرو از لحاظ امنیتی نیز در بهترین سطح قرار دارد و از یک سیستم محافظت مخفی بهره می‌برد که چراغ‌های LED نیز آن را یاری می‌کنند و در شب‌ها نیز خودرو کل جاده را بر اساس حرارت می‌سنجد تا از خالی بودن مسیر (از انسان و حیوانات) مطلع گردد.

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا