مکمل بنزین
گوناگونخبر

فورد موستانگ 2018 سه ستاره ایمنی گرفت!

در سال 2017 و براساس برنامه جدید ارزیابی خودروها در قاره اروپا، اعلام شد که خودروی فورد موستانگ تنها دو ستاره ایمنی از موسسه  Euro NCAP دریافت کرده است. اکنون مدل 2018 فورد موستانگ توسط مهندسین Euro NCAP  تست شده و این خودرو به دلیل افزودن برخی از تکنولوژی‌های ایمنی، موفق به کسب سه ستاره ایمنی شده است.

ford-mustang

نسخه اروپایی موستانگ دارای ترمزهای اضطراری و خودکار، سیستم تشخیص عابران پیاده، هشدار برخود از جلو و سیستم کنترل خط حرکتی است. در نسخه آمریکایی موستانگ خبری از سیستم‌های مذکور نیست و برای استفاده از آنها باید مبلغ بیشتری پرداخت کرد! کمپانی فورد کیسه‌های هوای موستانگ تغییر داده و از طراحی جدیدی برای آنها استفاده کرده است. به گفته فورد سیستم غیرفعال کردن کیسه هوا نیز به منظور تطابق بیشتر با استانداردهای Euro NCAP  به موستانگ افزوده شده است.

موستانگ 2018 با وجود تغییر نمای جلو، از نظر ساختاری با مدل پیشین خود یکسان است. بنابر این موسسه Euro NCAP تست‌های جدیدی برروی موستانگ انجام نداده و در واقع نتایج تست مدل 2017 را تکمیل کرده است.

آقای Michiel van Ratingen به عنوان مسئول امور بین‌الملل موسسه Euro NCAP در رابطه با تست مدل 2018 فورد موستانگ گفته است: «کسب سه ستاره ایمنی از نظر ما غیرقابل قبول است؛ اما بروزرسانی فورد ایمنی موستانگ را بیشتر کرده و نشان از توجه این کمپانی به مشتریان و مراقبت از شهرت جهانی محصولاتش به دلیل ایمنی بالای آنهاست.»

فقدان تکنولوژی‌های ایمنی باعث شده که فورد موستانگ 2017 نمره قابل قبولی دریافت نکند. اما فورد موستانگ 2017 فاقد کمربندهای استاندارد بود. همچنین کیسه هوای راننده و سرنشین جلو به خوبی باد نمی‌شد!

موستانگ 2017 در جریان تست موسسه IIHS در ایالات‌متحده آمریکا؛ پنجستاره ایمنی دریافت کرده و نمره Top Safety Pick گرفت است!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا