مکمل بنزین
گوناگونخبر

خط‌های تولید هیوندای آزرا و ولستر بسته می‌شوند!

در چندین سال گذشته فروش خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند رو به افزایش بوده و هست، بطوریکه فروش خودروهای تیپ سدان در سایزهای مختلف کاهش یافته است و قربانی شده‌اند. یکی از آخرین قربانیان این تغییر روند فروش، خودروی سدان هیوندای آزرا است. به تازگی مسئولان خودروسازی هیوندای در کره جنوبی اعلام کرده‌اند به زودی خط‌های تولید هیوندای آزرا و هیوندای ولستر را تعطیل خواهند کرد و از سال آینده میلادی این خودروها به بازارهای اصلی جهان مانند آمریکای شمالی عرضه نخواهند شد.

imageshandler.ashx-3

از سوی دیگر برند جنسیس، یکی از زیرمجموعه‌های هیوندای، چندی پیش دو مدل خودروی G80 و G90 را معرفی کرد. بسیاری از کارشناسان معتقدند دلیل تعطیل شدن خط‌های تولید هیوندای آزرا و ولستر به دلیل اتومبیل‌های جدید جنسیس است. در ابتدا هیوندای آزرا برای رقابت با تویوتا آوالون (Toyota Avalon) به بازار آمد ولی هیچ وقت یارای مبارزه با این خودروی محبوب تویوتا را بدست نیاورد. یکی از دلایل اصلی ناموفق بودن هیوندای آزرا در بازار آمریکا قیمتش بود که حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرد. بطوریکه فروش ماه گذشته هیوندای آزرا در بازار آمریکا نسبت به همین ماه در پارسال ۳۰ درصد کاهش یافت. تا سال ۲۰۰۸ میلادی که برند جنسیس به زیرمجموعه‌های هیوندای اضافه شد، سدان هیوندای آزرا بالاترین قیمت را در میان خط‌های تولید هیوندای داشت.

imageshandler.ashx-2

به علاوه، مسئولان هیوندای اعلام کرده‌اند مدل هیوندای ولستر سه درب هاچ‌بک سال ۲۰۱۸ به بازار آمریکای شمالی برنمی‌گردد. البته هنوز تعطیل شدن دائمی خط تولید هیوندای ولستر قطعی نشده ولی این خبر نوید آن را می‌دهد که در آینده نزدیک این اتومبیل نیز تولید نخواهد شد. البته بعضی از کارشناسان معتقدند ولستر در آینده با ظاهری جدید و کارایی بهتر رونمایی می‌شود و جزئی از برند جدید هیوندای N Performance با نام i30 N به بازار خواهد آمد که دارای فناوریهای به‌روز است و به معنای واقعی خودرویی مدرن خواهد بود که توانایی رقابت با دو اتومبیل فورد فوکوس ST و هوندا سیویک تایپ آر را خواهد داشت.

imageshandler.ashx-4

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا