Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

کامیون خودران برقی سوئدی جایی برای راننده ندارد!

در دنیای امروز وسایل نقلیه خودران توانسته‌اند جای خود را پیدا کنند، ولی هنوز در این وسایل نقلیه جایگاه راننده محفوظ مانده است و با وجود این که هر از چندگاهی خبری درباره وسایل نقلیه خودران منتشر می‌شود، باز هم صندلی راننده را می‌توان در این خودروهای جدید دید. اما به تازگی شرکتی سوئدی یک قدم پا را فراتر نهاده و نمونه‌ای از وسیله نقلیه خودران بدون صندلی راننده و سرنشینان و بدون پنجره منتشر کرده است؛ بدین علت که این وسیله نقلیه خودران برای حمل انسان‌ها در نظر گرفته نشده بلکه برای حمل بار طراحی شده است.

بله جای تعجبی ندارد که اعلام کنیم این کامیون بدون راننده و سرنشین، پنجره و روح در جاده‌های دنیا رانندگی خواهد کرد! در واقع شرکت Enride سوئدی پشت طراحی این نمونه کامیون بوده که اسم این وسیله نقلیه را T-pod نامیده است. این کامیون خودران تمام برقی ۷ متر طول و گنجایش ۲۰ تن را دارد که با یک بار شارژ کامل می‌تواند ۲۰۰ کیلومتر را بپیماید و تنها از راه دور و بدون داشتن راننده کنترل می‌شود و بعید به نظر نمی‌رسد که زندگی آتی مردم جهان شبیه فیلم‌های ترمیناتوری شود!

t-pod-autonomous-truck-3

در نتیجه این کامیون خودران برقی در اتوبان‌ها و جاده‌ها برای رساندن و تحویل دادن بار به مقصد از یک انسان کمک می‌گیرد که در دفتر مرکزی مبدا آن را کنترل می‌کند. البته این کامیون خودران در اتوبان‌ها برای رانندگی نیز احتیاجی به کنترل شدن ندارد و تنها شاید اپراتور در مواقعی استثنایی مجبور خواهد شد که کنترل آن را بدست بگیرد. در حال حاضر کامیون T-pod یک نمونه ارائه شده پیش فرض است که قابلیت کنترل از راه دور را ندارد ولی بنا به گزارش خبرگزاری VentureBeat شرکت Enride تا پاییز سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۲۰۰ دستگاه کامیون T-pod را به مشتریانش با کارایی بالا تحویل خواهد داد.

t-pod-autonomous-truck

صنعت اتومبیل سازی به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است؛ بطوریکه اکثریت خودروسازان به دنبال ساخت خودروهای برقی، هیبریدی خودران هستند. برای مثال کارخانه سوئدی ولوو اعلام کرد که از دو سال دیگر تنها خودروهای برقی و هیبریدی را تولید خواهد کرد، از سوی دیگر دولتمردان کشورهای جهان اول نیز از این روند استقبال کرده‌اند و حمایت‌های خوبی در جهت گسترش این نوع خودروها به جاده‌های کشورشان انجام داده‌اند.

1 نظر
  1. عماد می گوید

    عمرا به گرد پای دانگ فنگ برسن………..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.