مکمل بنزین
گوناگونخبر

پرشتاب‌ترین خودروهای دنیا را بشناسید!

با ورود ما به دنیای فناوری و قدم برداشتن صنعت خودروسازی با فناوری روز، جای هیچ شک و تردیدی باقی نمی‌گذارد که هر ساله خودروهای باکیفیت‌تر، سریع‌تر و ایمن‌تر وارد بازار جهانی شوند. جالب است بدانیم که پرشتاب‌ترین خودروی دنیا، یک خودروی هیبریدی است. شاید ده سال پیش، زدن رکورد شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بعضی از اتومبیل‌ها برای خودروسازان چالشی بزرگ محسوب می‌شد ولی امروزه با دانستن اطلاعات مهندسی و داشتن فناوری می‌توان پرشتاب‌ترین خودروهای دنیا را نیز تولید کرد. در این مطلب ما نگاهی به ده خودروی جاده‌های جهان که پرشتاب‌ترین هستند و در زمان کوتاهی می‌توانند شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برسانند، انداخته‌ایم؛ پس برای آشنایی بیشتر با چرخان همراه باشید.

 

۱۰. پورشه ۹۱۱ توربو S

جای تعجبی ندارد که خودروهای پورشه، پرشتاب‌ترین خودروهای دنیا باشند؛ شاید برای بسیاری از افراد شنیدن کلمه پورشه برابر با شتاب و سرعت باشد. پورشه ۹۱۱ توربو S با داشتن ۵۸۰ اسب بخار قدرت تنها در ۲.۹ ثانیه می‌تواند شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و حداکثر سرعتی معادل ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد. این خودرو در میان اتومبیل‌های استاندارد اسپرت دنیا یکی از خودروهای طلایی محسوب می‌شود.

porsche-911-Turbo-image1


۹. نیسان GTR Nismo

 یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای دنیا متعلق به کارخانه نیسان است. این مدل نیز همانند پورشه ۹۱۱ توربو S، یکی از سوپراسپرت‌های بازار محسوب می‌شود. نیسان GTR Nismo مجهز به پیشرانه شش سیلندر توربوشارژ، تمام محور و قدرت ۶۰۰ اسب بخار است که در ۲.۹ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند و می‌تواند ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت داشته باشد.

2017_nissan_nismo_gtr_01-1


۸. مک‌لارن P1

شاید یکی از دلایل نایاب بودن این خودروی اسپرت، قیمت ۱.۱۵ میلیون دلاری‌اش باشد که از سال ۲۰۱۶ میلادی وارد بازارهای جهانی شده است. مک‌لارن P1 مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر دو توربوشارژ است که ۹۰۳ اسب بخار قدرت خروجی دارد و می‌تواند در ۲.۸ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت در جاده‌ها داشته باشد.

McLaren-P1-Bahrain-773-crop5184x2670


۷. لامبورگینی اونتادور

این مدل لامبورگینی تا چندین سال دیگر به عنوان یکی از خودروهای باسابقه و بهترین تولیدی این کارخانه ایتالیایی شناخته خواهد شد. اونتادور با پیشرانه ۱۲ سیلندری می‌تواند ۷۳۰ اسب بخار خروجی تولید کند و راننده‌اش می‌تواند در جاده‌ها تا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کند و تنها در ۲.۷ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند.

266958


۶. فراری لافراری

سه خودروی سوپراسپرت هیبریدی جهان شامل مک‌لارن P1، پورشه ۹۱۸ و فراری لافراری هستند. کارخانه مشهور فراری در مارانللو ایتالیا توانسته با پیشرانه ۱۲ سیلندری ۶.۳ لیتری ۹۵۰ اسب بخار به این خودرو قدرت دهد و در کنار آن از سیستم برقی KERS برای این سوپراسپرت استفاده کند. لافراری می‌تواند تنها در ۲.۵ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. جالب است بدانید که تنها ۲۰۹ دستگاه از این مدل ساخته شد که همه آن‌ها قبل از تولید به فروش رفتند.

150068_car


۵. بوگاتی ویرون سوپر اسپرت

دوازده سال پیش کارخانه فرانسوی بوگاتی این مدل را به دنیا معرفی کرد و توانست خود را در فهرست برترین خودروسازان جهان قرار دهد. ویرون سوپر اسپرت مجهز به پیشرانه W16 چهار توربو ۸ لیتری است که می‌تواند ۱۲۰۰ اسب بخار و ۱۱۰۶ پوند فوت حداکثر گشتاور داشته باشد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودروی فرانسوی ۲.۵ ثانیه است و حداکثر سرعتی که می‌تواند داشته باشد برابر ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت است.

BugattiVeyronSuperSport


۴. پورشه ۹۱۸ اسپایدر

پورشه ۹۱۸ اسپایدر یکی دیگر از مدل‌های پورشه که در جهان شناخته شده است؛ رقبای آن در شتاب خودرو،  مک‌لارن P1 و لافراری هستند. این خودرو با ۸۸۷ اسب بخار قدرت خروجی می‌تواند در ۲.۵ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت رانندگی با آن است، اما برای داشتن آن ۸۴۵ هزار دلار باید هزینه کرد.

Porsche_918


۳. بوگاتی شیرون

بعد از ارتقا دادن بوگاتی ویرون، مهندسان بوگاتی مدل شیرون را به دنیا معرفی کردند که دنیا را تکان داد. این خودروی ۳ میلیون دلاری مجهز به پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸.۰ لیتری است که ۱۵۰۰ اسب بخار توان خروجی دارد و تنها در ۲.۳ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند و می‌تواند حداکثر سرعتی معادل ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

chiron


۲. دوج دمون

این محصول جدید از برند دوج با پیشرانه ۸ سیلندری سوپرشارژ می‌تواند ۸۴۰ اسب بخار قدرت خروجی داشته باشد. راننده این خودروی اسپرت می‌تواند تنها در ۲.۳ ثانیه شتاب را از ۰ به ۱۰۰ برساند و با ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت در جاده‌ها رانندگی کند و تنها ۱۰۰ هزار دلار برای داشتن آن پرداخت کند که حدود ۳۰ برابر ارزان‌تر از بوگاتی شیرون است. به نظر خرید این اتومبیل به صرفه‌تر از محصولات بوگاتی است.

DG018_145CL2bs0r82h19diiscghi33ns55go


۱. تسلا مدل S P100D

ایلان ماسک توانست با تولید این خودروی برقی به جهانیان نشان دهد که فناوری هیبریدی می‌تواند پایان داستان خودروهای پرشتاب با سوخت فسیلی در دنیا باشد. البته از میان محصولات تسلا، مدل S یکی از سبزترین خودروهای سیاره زمین به شمار می‌آید و می‌توان اعلام کرد که پرشتاب‌ترین خودروی دنیا هست که تا به امروز تولید شده است. این خودروی ۷ نفره سدان تنها در ۲.۲۸ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند.

MS_Fremont_Outdoor

نظر شما درباره خودروهای معرفی شده چیست؟ به نظر شما جای کدامیک از خودروهای دیگر در این فهرست خالی است؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا