Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تفاوت خرید خودرو در ایران و اروپا با ۱۰۰ میلیون تومان چقدر است؟

این بار می‌خواهیم به‌جای 50 میلیون تومان، دو برابر این رقم را برای خرید خودرو آن هم در انگلستان و آمریکا صرف کنیم. یعنی حداکثر مبلغ را روی 21 هزار پوند (26 هزار دلار) تنظیم کنیم تا ببینیم چه خودروهایی می‌توان تهیه نمود. همانند مقاله تفاوت خرید خودرو در ایران و اروپا با 50 میلیون تومان، ابتدا با نمونه‌های صفر شروع می‌کنیم. امیدواریم که این خودروهای جذاب را روزی با همین قیمت‌ها در ایران خریداری کرد.

تویوتا آونسیس
تویوتا آونسیس

تویوتا آونسیس: یک سالون 4 در با پیشرانه بنزینی 1.8 لیتری با قدرت 145 اسب بخار که با برچسب 19 هزار پوندی (90 میلیون تومان) کمی گران به نظر می‌رسد. با همین قیمت می‌توان هایما S7 توربو صفر یا هیوندای i20 را تهیه نمود. هرچند از کیفیت بالای آونسیس نمی‌توان گذشت.

فولکس‌واگن جتتا
فولکس‌واگن جتتا

فولکس‌واگن جتتا: 20 هزار پوند (95 میلیون تومان) قیمت این سدان خوش‌چهره است. 123 اسب بخار تنها از یک پیشرانه 1.4 لیتری به دست می‌آید که تمام قدرت آن به جعبه‌دنده دستی منتقل می‌شود. سانگ یانگ تیوولی، هیوندای اکسنت، کیا ریو هاچ‌بک، هایما S7 توربو، کیا سراتو سایپا، بی‌وای‌دی S6 و جک S5 اتوماتیک همگی خودروهایی هستند که تقریبا با همین قیمت در ایران می‌توان خریداری نمود.

مزدا 6
مزدا 6

مزدا 6: لازم نیست طرفدار این برند باشید تا عاشق این خودرو شوید. طراحی جذاب، امکانات فراوان و رانندگی راحت ازجمله ویژگی‌های این سدان محبوب است. با پرداخت 20 هزار پوند (95 میلیون تومان) نسخه ارزان آن را می‌توان سفارش داد. این مدل با پیشرانه 2 لیتری خود می‌تواند 143 اسب بخار تولید کند که به نسبت جثه‌اش کمی ضعیف است اما می‌توان با پرداخت بهای بیشتر، نمونه پرقدرت مزدا 6 را تهیه کرد.

مزدا 3
مزدا 3

مزدا 3: یک فست‌بک زیبا که می‌توان با پرداخت 21 هزار پوند (100 میلیون تومان) نمونه ارزان آن را خریداری کرد. مزدا 3 در نسخه‌های گران‌تر و قوی‌تر به‌مراتب از MG6 سواری بهتری دارد. حتی نسخه ارزان آن از هیوندای اکسنت تجربه بهتری را منتقل می‌کند.

فورد فوکوس
فورد فوکوس

فورد فوکوس: نسخه S باقیمت 17 هزار دلار (64 میلیون تومان) به نظر مناسب است؛ هرچند نسخه SEL با ویژگی‌های جذاب‌تر قیمتی در حدود 24 هزار دلار (90 میلیون تومان) دارد. جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک و امکاناتی همچون ورود بدون کلید (keyless)، سیستم کنترل کشش و مصرف سوخت پایین ویژگی‌هایی است که ما را به خرید نسخه S تشویق می‌کند. اما دو خبر بد وجود دارد، یکی آنکه فورد در ایران نمایندگی ندارد و دوم حتی اگر این خودرو در ایران بود کمتر از 100 میلیون تومان فروخته نمی‌شد. چراکه همواره عوارض بالای گمرکی سبب می‌شود تا خودروهای اقتصادی، به کالاهای لوکس و گران تبدیل شوند.

فورد فوکوس تیتانیوم
فورد فوکوس تیتانیوم

فورد فوکوس تیتانیوم: یک هاچ‌بک 4 درب جمع‌وجور که قیمتی در حدود 24 هزار دلار (90 میلیون تومان) دارد. ازلحاظ پیشرانه و جعبه‌دنده با فوکوس S شباهت دارد.

حال به خودروهای کارکرده می‌رسیم. با توجه به اینکه در این بخش از بازار فروشندگان زیادی قرار دارند، مناسب‌ترین قیمت را به شما برای هر خودرو معرفی می‌کنیم.

مینی کوپر
مینی کوپر

مینی کوپر: مدل 2016 با کارکرد 3800 کیلومتر قیمتی در حدود 16 هزار پوند (76 میلیون تومان) دارد. پیشرانه 1.5 لیتری برای جثه هاچ‌بک این خودرو مناسب است، البته نمی‌توان قیمت گران این خودرو را توجیه نمود.

بی‌ام‌دبلیو سری 3
بی‌ام‌دبلیو سری 3

بی‌ام‌دبلیو سری 3: برچسب 17 هزار پوندی (81 میلیون تومان) برای مدل 2016 با کارکرد 11 هزار کیلومتر، همچنین این خودرو پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت 136 اسب بخار را داراست.

لکسوس IS
لکسوس IS

لکسوس IS: می‌توان نسخه 2015 را با کارکرد 14 هزار کیلومتر در حدود 18 هزار پوند (86 میلیون تومان) خریداری نمود. پیشرانه 2.5 لیتری توانایی تولید 204 اسب بخار را دارد.

مزدا 6
مزدا 6

مزدا 6: البته نمونه صفر این خودرو در لیست ما وجود دارد. اما باقیمتی کمتر می‌توان نمونه دست‌دوم با کارکرد 7 هزار کیلومتر را در حدود 15 هزار پوند (72 میلیون تومان) دست‌وپا کرد.

2016-audi-a4
آئودی A4

آئودی A4: سدانی زیبا با پیشرانه 1.4 لیتری 148 اسب بخاری و جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک که می‌توان با پرداخت 21 هزار پوند (100 میلیون تومان) نسخه‌ای از آن را سوار شد که 7 هزار کیلومتر را پیموده است.

مرسدس بنز CLA
مرسدس بنز CLA

مرسدس بنز CLA: نسخه 2016 با کارکرد 10 هزار کیلومتر و پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری قیمتی در حدود 17 هزار پوند (81 میلیون تومان) را دارد.

همه خودروهای موجود در عکس را میتوان با قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان تهیه نمود.
همه خودروهای موجود در عکس را میتوان با قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان تهیه نمود.

بنابراین با توجه به قیمت و امکانات هر یک از خودرو‌ها، مزدا 6 در بخش خودروهای صفر و لکسوس IS در بخش خودروهای کارکرده می‌تواند گزینه‌های مناسبی باشند. هرچند ما تنها می‌توانیم به عکس‌ها و قیمت‌ها نگاه کنیم و حسرت بخوریم!

1 نظر
  1. ///mahdispd می گوید

    این عینه ظلمه در حق ملت ایران که همه حای دنیا این پولو میدن بنز میخرن ما میدیم هایما و امثال چینیه اونو سوار میشیم!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.