مکمل بنزین
گوناگونخبر

تعطیلی خط تولید دوج وایپر بعد از ۲۵ سال!

سال گذشته مسئولان برند دوج در آمریکا اعلام توقف خط تولید خودروهای دوج وایپر را رسما در ماه آگوست سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کردند. این خبر شاید برای خودروی اسپرتی که ۲۵ سال در جاده‌های آمریکا جولان داده و به عنوان نمادی از خودروهای اسپرت آمریکا شناخته شده، ناراحت کننده به نظر آید. بنا به گزارش خبرگزاری Automative News کارخانه خودروسازی دوج وایپر در دیترویت آمریکا روز ۳۱ آگوست برای همیشه تعطیل می‌شود و این برند هیچ برنامه‌ای برای جایگزینی این مدل خودرو ندارد و نخواهد داشت.

imageshandler.ashx-3

این خودروی اسپرت با پیشرانه ۱۰ سیلندری با دست کارگران آمریکایی از سال ۱۹۹۵ میلادی ساخته می‌شد. بنا به گزارش خبرگزاری مذکور، این خط تولید بیش از ۸۰ کارگر دارد که تحت نظر گروه خودروسازی FCA در خط تولید دیگری مشغول به کار خواهند شد. در چندین سال گذشته فروش خودروهای دوج وایپر به شدت پایین آمد، به طوریکه در سال پیش تنها ۶۳۰ دستگاه از این خودرو در بازار جهانی به فروش رفت. با وجود اینکه وایپر هنوز هم فروش خوبی را در میان خودروهای اسپرت داشت و می‌توانست جای امیدی داشته باشد؛ از سوی دیگر نتوانست استانداردهای لازم مانند کیسه‌های هوا جانبی را در ایالات متحده به دست آورد. جالب است که بدانیم از تاریخ یکم سپتامبر سال جاری اکثر خودروهای تولیدی در آمریکا باید مجهز به کیسه‌های هوای جانبی باشند.

imageshandler.ashx-2

سال گذشته برند دوج با آوردن نسخه‌های مخصوص از وایپر مانند نسخه بازرگانی GTS-R با ۱۰۰ دستگاه بازار را تا کمی به دست خود بگیرد ولی این مقدار فروش برای زنده نگه داشتن خط تولید کافی نیست و ضرر دهی دارد. از این رو باید گفت که تا چندین سال دیگر خودروهای دوج وایپر را می‌توان جزو خودروهای نوستالژی دسته بندی کرد! به نظر شما چرا هنوز بعضی از خودروهای تولید داخلی با وجود نداشتن استانداردهای لازم هنوز هم تولید می‌شوند؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا