مکمل بنزین
گوناگونخبر

جزئیاتی از مک‌لارن P15 منتشر شد!

خودروی جدید کمپانی مک‌لارن که در حال حاضر به نام P15 شناخته می‌شود؛ جاده‌ای‌ترین محصول این خودروساز در طول تاریخ خواهد بود! مسئولان مک‌لارن در مصاحبه اختصاصی خود با Autocar اولین جزئیات از P15 را مطرح کرده و زمان عرضه آن را اواخر امسال اعلام کردند. محصول جدید مک‌لارن دومین مدل از سری نهایی P1 خواهد بود اما آیا P15 از نسخه هیبریدی P1 سریع‌تر است؟

در جواب به این پرسش باید گفت بله! اما P15 کمی تا قسمتی شبیه به نسخه P1 GTR است. این خودرو در نسخه اصلاح شده خود از یک پیشرانه 3.8 لیتری V8 و مجهز به توربوشارژهای دوقلو استفاده کرده که قدرت آن را به 798 اسب‌بخار می‌رساند. این در حالی‌ست که نسخه معمولی P1 تنها 727 اسب‌بخار قدرت دارد.

اما مک‌لارن P1 با اضافه شدن پیشرانه‌های الکتریکی، قدرتی معادل با 903 اسب‌بخار خواهد داشت! وزن P15 به لطف استفاده از فیبرکربن کاهش یافته و تنها 1497 کیلوگرم است. P15 سیستم هیبریدی P1 را ندارد و به همین خاطر کاهش وزن بدنه آن از اهمیت زیادی برخوردار است. هنوز آمار دقیق و رسمی از عملکرد P15 منتشر نشده؛ ولی تخمین زده می‌شود که P15 تنها در 2.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

طراحی ظاهری P15 تفاوت چندانی با مدل P1 ندارد و تنها تفاوت آن‌ها را باید استفاده بیشر از فیبرکربن در بدنه P15 و تغییراتی بسیار جزئی دانست. تغییرات مذکور، آیرودینامیک فعال P15 را بیشتر کرده و اسپویلرهای خودکار و بزرگتری به آن اضافه شده‌اند. به گفته مک‌لارن نسخه عمومی P15 در ماه ژانویه و در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد. نسخه P15 تمام ویژگی‌های نسخه GTR را دارد و تنها 500 دستگاه از آن به تولید خواهد رسید. قیمت مک‌لارن P15 هم حدود 700 هزار یورو برآورد شده است!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا