مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه جگوار  E-Pace Hits The Gym

در این گزارش به بررسی مختصر خودروی جدید جگوار E-Pace ‌می‌پردازیم؛ چراکه کمپانی جگوار ‌با ارائه تبلیغات و تصاویر در سالن‌های ورزشی و تولید ماشین‌های اسپرت فوق‌العاده جذاب، اکنون در موقعیتی قرار دارد که به جرئت می‌توان گفت بسیاری از کمپانی‌های تولید SUV را پشت سر گذاشته است. در واقع این کمپانی، همزمان با عرضه مدل  F-Pace به بازار، در حال کار بروی مدل E-Pace نیز بود. بنابراین مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید که مدل جدید کمپانی جگوار یعنی E-Pace ، به دست منتقدان برسد و مورد بررسی بی‌رحمانه آنها قرار بگیرد.

جگوار E-Pace

این مدل از ماشین‌های SUV که توسط XTomi طراحی شده به وسیله سپر جلویی جدید، حاشیه‌های جانبی، تودوزی فیبر کربن، تکیه‌گاه‌های خاص، سیستم تعلیق اسپرت و رینگ‌های بزرگ‌تر، به همه نشان می‌دهد که یک خودروی ممتاز R-S باید چه‌طور به نظر برسد. هرچند این مدل نیز مانند مدل‌های پیشین، دارای یک ساختار الومینیومی و فولادی است که در پانل‌های الومینیومی قرار می‌گیرد و چراغ‌های آن نیز تا حد زیادی از نوع F الهام گرفته شده است. البته این مدل به‌طور قابل توجهی از برادر بزرگترش یعنی نوع F کوتاهتر است.

این نسخه جدید با کمک سیستم قدرتمندش، در محدوده خودروهایی فوق‌العاده‌ای نظیر بی‌ام‌و X1 و مرسدس بنز GLA قرار دارد و در صورتی که بتواند با موتور 5 لیتری 8 سیلندر بسیار قدرتمند ساخت این کمپانی نیز سازگار شود، به یک خودروی خارق‌العاده تبدیل خواهد شد. با این حال حتی اگر کمپانی جگوار در حال برنامه‌ریزی برای اعمال تغییراتی بر روی SUV جدید خود باشد، بازهم بعید به نظر می‌رسد که از چنین موتور وحشی و قدرتمندی استفاده کند. ولی بنا به پیش‌بینی‌ها، این کمپانی از یک موتور 6 سیلندر سوپرشارژر با توان 400 اسب بخار نظیر موتور نوع F استفاده کند تا E-Pace نیز بتواند مانند تیپ F  نمایش خوبی داشته باشد و باعث موفقیت کمپانی جگوار گردد. بنابرین می‌توان گفت که استفاده از همین پیشران منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

جگوار E-Pace

شایان ذکر است که قدرتمندترین جگوار  E-Pace2018 که در حال حاضر نیز خرید و فروش شود، از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر بنزینی با توان 300 PS (296 اسب بخار) و 400 نانومتر ( 295 پوند بر فوت) بهره می‌برد. این در حالی است ‌که موتور دیزلی پرقدرت این کمپانی دارای توان 240 PS( 237 اسب بخار) و 500 نانومتر ( 385 پوند بر فوت) است.

 

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا