مکمل بنزین
گوناگونخبر

فناوری پاناسونیک برای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان!

براساس جدیدترین مطالعات محققان تقریبا تمام کسانی که پشت فرمان یک خودرو می‌نشینند؛ دچار خواب آلودگی  شده و خطرساز می‌شوند. محققان می‌گویند که خواب آلودگی رانندگان از مست بودن آنها خطرناکتر است. اما پاناسونیک به فکر حل این مشکل افتاده و با ایجاد فناوری کنترل خواب آلودگی؛ افراد خواب آلود را شناسایی کرده و می‌تواند از به خواب رفتن آنها جلوگیری کند.

فناوری پاناسونیک چیز جدیدی نیست و پیش از این در خودروهای زیادی از کمپانی‌هایی مانند ولوو و مرسدس‌بنز وجود داشته است. فناوری‌های مذکور در صورت خواب آلودگی راننده، خودرو را متوقف می‌کنند. فناوری پاناسونیک با مشاهده چشم‌ها، چهره و تحلیل حرکات بدن با استفاده از دوربین های مادیون قرمز عمل می‌کند. این فناوری نور محیط درون خودرو را در روز و شب تحلیل کرده و هوش مصنوعی آن بهترین تصمیم را هنگام خواب آلودگی رانندگان می‌گیرد.

تکنولوژی مذکور تا حدودی جالب توجه است؛ اما برای بیدار نگاه داشتن رانندگان چه کاری انجام می‌دهد؟ قطعا در جهان ایده آل ما وجود سیستمی که یک لیوان قهوه خوشمزه را به رانندگان خواب آلود تحویل دهد بسیار خوشایند است؛ اما متاسفانه ما در جهان ایده آل خود زندگی نمی‌کنیم و کمپانی پاناسونیک هم از فرایند بیداری رانندگان خواب آلود با استفاده از تکنولوژی جدیدش صحبی نکرده است!

به گفته پاناسونیک نمونه‌های اولیه سیستم کنترل خواب آلودگی از ماه اکتبر عرضه خواهد شد. بدون شک بسیاری از شما دوست دارید که این سیستم را امتحان کنید؛ اما به یاد داشته باشید که بدون قهوه احتمالا به خوابی ابدی رفته و بیدار نمی‌شوید!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا