مکمل بنزین
خبر

کانتیننتال، CUbE را به خیابان‌های فرانکفورت آورد!

در میان خودروسازی‌های بزرگ، برخی از تامین کنندگان سیستم‌های خودرو بدون راننده قصد دارند که خودرو بدون راننده خود را وارد خیابان‌ها کنند. کانتیننتال که سیستم‌های صدا و امنیتی آن معروف هستند، خودرو بدون راننده خود را وارد خیابان‌های فرانکفورت کرد تا آن را برای تست شهری آماده کند. خودرویی که برای آزمایش شدن به خیابان‌ها آمد، Continental Urban mobility Experience یا به اختصار CUbE نام دارد. این نام کاملا از ظاهر بیرونی خودرو هم مشخص است. فناوری‌ها متعددی که در این خودرو به‌کار رفته‌اند، از فناوری‌های بسیاری از خودروسازی‌های بزرگ هم پیشرفته‌ترند و می‌توانند CUbE را به خودرویی کاملا بدون راننده تبدیل کنند. کانتیننتال همینطور اعلام کرد که از سنسورهای لیزری هم استفاده کرده است.

خودروهای بدون راننده در کانون تمرکز شرکت‌های مختلف قرار گرفته‌اند اما کانتیننتال معتقد است توجه بیشتری هم به این تکنولوژی جلب خواهد شد و طراحی داخلی نیز به نکات قابل توجه تبدیل خواهد شد. کانتیننتال، تاکسی‌های بدون راننده را اولین هدف این فناوری می‌داند، به خصوص در شهری مانند برلین که روزانه مسافتی در حدود ۲۰ کیلومتر با ماشین طی می‌شود. نتیجه این پروژه این است که خیابان‌ها از خودروهای بلا استفاده خالی می‌شوند و فضا برای دیگر خودروها باز می‌شود.

زمانی که کسی به آن‌ها نیاز دارد، وارد خیابان‌ها می‌شوند و مسافر خود را جابه‌جا می‌کنند و زمانی که کارشان تمام می‌شود، به پارکینگ باز می‌گردند. دکتر آندره هولم، مسئول پروژه خودرو بدون راننده کانتیننتال، می‌گوید: این ایده هوشمندانه‌ایست که خودروهای بدون راننده را جایگزین خودروهای شخصی که ۲۳ ساعت در روز بی استفاده هستند، کنیم. این کار باعث می‌شود فضای پارک برای خودروهای ضروری فراهم شود. CUbE در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در تاریخ ۱۴ سپتامبر، قابل بازدید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا