Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

افزایش تولید سواری و وانت در کشور؛ توقف تولید وانت در دیارخودرو!

وضعیت تولید خودرو با تمام مشکلات و چالش‌های اقتصادی خودروسازان کمی تا قسمتی بهبود یافته و تقریبا شرایطی ایده‌آل برای تمام خودروسازان فعال در داخل کشور محیاء شده است؛ که با تمام قدرت جیب مشتریان خود را خالی کنند.

تولید خودرو در کشور به گونه‌ای پیش رفته است که در تیر ماه امسال شاهد افزایش 24 درصدی تولید خودرو بودیم. در این مدت 127 هزار و 709 دستگاه خودرو تولید شده؛ که این ارقام در مدت مشابه سال گذشته تنها 103 هزار و 20 دستگاه بوده است. تولید انواع خودروی سواری به 120 هزار 212 دستگاه رسیده است. همچنین میزان تولید اتوبوس در کشور با افزایش 5.09 درصدی از 110 دستگاه در تیر ماه سال گذشته، به 166 دستگاه رسیده است.

اما حال روز تولید انواع ون، مینی‌بوس، میدل باس، کامیون، کامیونت و کشنده خوب نیست و ما شاهد افت میزان تولید این گونه خودروها هستیم.  تولید انواع ون 15 درصد کاهش یافته و تنها به 51 دستگاه رسیده است. میزان تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس هم با کاهش 5.8 درصدی همراه بوده و به 81 دستگاه در تیر ماه امسال رسیده است. تولید انواع کامیونت،کامیون و کشنده هم 16.4 درصد کاهش یافته و تنها 840 دستگاه از آنها تولید شده است.

اما تولید وانت تنها 0.5 درصد افزایش داشته و تنها شرکت سایپا و گروه بهمن موفق شده‌اند که میزان تولید خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهند. سایپا 3970 دستگاه و گروه بهمن 1268 دستگاه وانت تولید کرده‌اند؛ که به ترتیب نشان از افزایش 12.8 و 15.5 درصدی میزان تولید وانت در این کارخانه‌ها دارد.

جالب اینجاست که ایران خودرو وضعیت مناسبی از نظر تولید وانت ندارد و میزان تولید این خودروها در این شرکت با کاهش 33.8 درصدی مواجه شده و این شرکت تنها 1121دستگاه وانت تولید کرده است.

در نهایت و طبق معمول خودروسازی دیار که در تیر ماه سال گذشته موفق به تولید 15 دستگاه وانت شده بود؛ امسال هیچ وانتی تولید نکرده و میزان تولید خود را به صفر رسانده است!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.