مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

خط تولید پژو 405 به زودی بسته خواهد شد!

اسفند سال پیش زمزمه‌هایی درباره توقف خط تولید پژو 405 و پراید تا سال ۱۳۹۷ در خبرگزاری‌ها منتشر شد. حالا هر روز این گمانه‌زنی‌ها بیشتر می‌شود تا جایی که خبرهای جدید حاکی از کم شدن دستگاه‌های تولیدی پژو 405 است. از سوی دیگر با آمدن خودروهای جدید مانند رانا، پژو 301، دنا و… این خودرو دیگر رنگ و بویی در بازار ایران ندارد. اما از سوی دیگر شاید پژو 405 به دلیل قیمت پایین‌تر نسبت به دیگر خودروها، هنوز طرفداران زیادی دارد و گزینه اول خرید بسیاری از جوانان و قشر کم‌درآمد جامعه است.

بیشتر بخوانید:

بنا به گزارش‌های موجود، تولید پژو 405 در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته با ۱۳ درصد کاهش روبرو بوده است. در این بازه ایران خودرو تنها ۴۲ هزار و ۲۱۱ دستگاه تولید کرده است. سال‌های پیش این خودرو در صدر تولیدات داخلی کشور محسوب قرار می‌گرفت ولی در حال حاضر باید گفت صنعت ما دارد تکانی به خود می‌دهد و خودروهای جدید را به بازار می‌آورد که بسی جای خوشحالی دارد.

یکی از دلایل توقف احتمالی تولید پژو 405 و پراید، اعمال استاندارد‌های جدید برای خودروسازان کشور است که از سال آتی اجرا خواهد شد و این دو خودروی مذکور به دلیل نداشتن استانداردهای لازم جایی برای تولید نخواهند داشت. بسیاری از کارشناسان معتقدند جایگزین پراید در جاده‌های ایران می‌تواند خودروهای جدید برلیانس، تیبا و… باشد و جایگزین پژو 405 را می‌توان رانا و دنا یا حتی اچ30 کراس را اعلام کرد، ولی آیا با توجه به بودجه مالی اکثر مردم کشور می‌توان این خودروها را جایگزین پژو 405 یا پراید دانست؟!

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کلا دیگه چیزی به اسم مردم وجود نداره. هر کار خوبی که انجام میشه فقط به سود ژنهای خوب هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا