مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از رودستر بی‌ام‌و I8 در نمایشگاه لس انجلس

پس از آن که کمپانی بی‌ام‌و، مدل مفهومی اسپایدر i8 را در سال 2012 در نمایشگاه اتومبیل پکن رونمایی کرد هیچ اشاره‌ای به تاریخ دقیق رونمایی از رودستر i8 نکرده است. اما احتمالا به زودی این انتظارها پایان می‌یابد؛ زیرا خبرگزاری های حوزه صنعت خودرو، از تولید مدلی خبر داده‌اند که به احتمال زیاد در ماه نوامبر در نمایشگاه اتومبیل لس انجلس رونمایی خواهد شد. با این حال، همان‌طور که انتظار می‌رود، بی‌ام‌و، جزییات دقیق مربوط به این مدل را پنهان نگه داشته است. اما در عین حال این کمپانی رسما اعلام کرده که در حال برنامه‌ریزی طرح‌هایی برای این مدل است که شروعشان به سال 2016 میلادی بازمی‌گردد.

رونمایی از رودستر بی‌ام‌و i8 در نمایشگاه لس انجلس

متاسفانه کمپانی خودروسازی بی‌ام‌و، در مورد جزییات مدل i8 سکوت اختیار کرده است. ولی ویدیو تیزر منتشر شده در ماه گذشته با این‌که همچنان این مدل را در پوشش استتار کننده ان نشان می‌داد تا حد زیادی، زیبایی این مدل را اشکار می‌سازد. همچنین هارولد کورگر، رییس هیئت مدیره کمپانی بی‌ام‌و ، اخیرا تایید کرده است که بسیاری از متقاضیان این رودستر که در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهد شد را از هم اکنون رزرو کرده‌اند. با این حال علیرغم سکوت مدیران ارشد کمپانی بی‌ام‌و و فاش شدن اطلاعات اندکی در مورد این مدل، اخیرا پی برده‌ایم که رودستر i8، در اصل یک کوپه فیس لیفت با مشخصاتی نظیر سپرهای اصلاح شده، چراغ‌های جلویی با استایل کاملا خاص و جدید، و یک سیستم اینفوتینمنت iDrive پیشرفته است.

رونمایی از رودستر بی‌ام‌و i8 در نمایشگاه لس انجلس

مشخصات عملکردی این شاهکار خودروسازی هنوز تایید نشده است اما گزارشات قبلی عنوان کرده‌اند که احتمالا این کوپه و رودستر، از همان ساختار پلاستیکی فیبر کربن تقویت شده نسخه قبلی استفاده خواهد نمود و به یک سیستم قدرت پیشرفته مجهز است که یک موتور سه سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر و یک موتور الکتریکی بسیار قوی و یک باتری ارتقا یافته را در بر می‌گیرد. همچنین خبرها حاکی از ان است که این سیستم در حال حاضر، توانی معادل 357 اسب بخار یا 266 کیلووات ساعت را تولید می‌کند. اما مدل جدید قادر خواهد بود توانی معادل 420 اسب بخار یا 313 کیلو وات ساعت را تولید کند. با این حال می‌توان نتیجه گرفت که  مدل بی‌ام‌و i8، نهایتا در سال 2022 میلادی، می‌تواند به یک خودرو تمام الکتریکی تبدیل شود.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا