مکمل بنزین
خبر

مک لارن و چالش پیش‌روی خودروسازان اروپایی!

مک لارن توانسته است اخیرا با تلاش مستمر خود در زمینه الکتریکی نمودن خودروها، از رقبایش در ایتالیا و المان پیشی بگیرد. البته مطمئنا می‌دانید که ما در مورد خودروهای اسباب بازی پلاستیکی صحبت نمی‌کنیم. در واقع مدیران اجرایی کمپانی مک لارن بیان داشته‌اند که در چندسال آینده طرح‌های قوی و هدفمندی برای تولید خودروهای هیبرید دارند در این راستا گزارش اخیر منتشر شده از انگلستان حاکی از ان است که ما به زودی زود شاهد حضور ماشین‌های تمام الکتریکی مک لارن در خیابان‌ها خواهیم بود.

بر طبق گزارش مجله Autocar انگلستان، این پروژه به عنوان راهی برای بدست آوردن اطلاعات با ارزش و کلیدی در مورد سیستم نیروی محرکه الکتریکی آغاز شد. در واقع این طرح به منظور تولید یک نمونه اولیه قابل تست تحت انواع مختلف شرایط آب و هوایی و جاده‌ای، راه اندازی گردید تا مشخص شود که اجزای اصلی و پکیج باتری چنین خودروهای الکتریکی تحت شرایط مختلف چگونه عمل می‌کند. لذا پس از آن دانش به دست آمده به دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت ارجاع داده خواهد شد و برای تولید ماشین‌های هیبریدی در آینده استفاده خواهد گردید.

چالشی از جنس مک لارن!

خودروهای الکتریکی فعلی تولید شده از نمونه اولیه در حال حاضر در یک سری از نسخه های محدود تکامل یافته و هنوز نامگذاری نشده‌اند. در حال حاضر تنها 5 نمونه از این مدل تولید شده و در اختیار مشتریان بسیار وفادار به این برند قرار خواهد گرفت که می‌توانند آن را در شرایط واقعی تست نمایند. البته تصور می‌شود در آینده تعداد بیشتری از این مدل‌ها تولید شود.

مک لارن هنوز در مورد این‌که چگونه این 5 راننده خوش شانس را انتخاب خواهد نمود چیزی نگفته اما من شرط می‌بندم که در حال حاضر این کمپانی می‌داند که آن 5 نفر چه کسانی هستند. آن‌ها مشتریانی هستند که با ماشین‌های فوق‌العاده اسپورت این کمپانی از مدل F1 گرفته تا 720S، آشنایی زیادی دارند .

همچنین خبرگزاری Autocar بیان داشته که مدل الکتریکی مک لارن می‌تواند شامل پیشرفت‌های پیشگامانه‌ای در تکنولوژی باتری باشد که جدیدا در خودروهای فرمول E به کار گرفته شده است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، پکیج باتری موجود در خودروهای فرمول E به آن‌ها اجازه خواهد داد که کل مسیر مسابقه را بدون نیاز به شارژ شدن طی نمایند. این پیشرفت‌ها بیانگر ظهور نوعی تکنولوژی است که تولید خودروهای کاملا الکتریکی را امکان پذیر می‌سازد.

البته این مدل به منظور جبران وزن پکیج باتری، به مواد سبک وزن ساخته شده از فیبرکربن نیاز دارد اما جای نگرانی ندارد زیرا خبرگی و مهارت کمپانی مک لارن در تولید کامپوزیت‌ها برای همه مشخص و شناخته شده است. این خودروی الکتریکی بخشی از سری Ultimate خواهد بود و عملکردی نظیر خودروی بی نظیر 675LT خواهد داشت.

چالشی از جنس مک لارن!

مدل P1 مک لارن که در حال حاضر فروش آن به پایان رسیده به وضوح نشان می‌دهد که این کمپانی می‌داند چگونه سیستم الکتریکی را برای تولید یک ماشین قدرتمند و سریع به کار گیرد بنابراین برای ما جالب خواهد بود که ببینیم چگونه این ویژگی‌ها به مدلی که به موتور احتراق داخلی مجهز نیست منتقل خواهد شد. البته هنگامی که مدل BP23 سه سرنشین مک لارن به همراه سیستم پاورترین الکتریکی–بنزینی و یک موتور توربوشارژر 8 سرعته وارد بازار شود، ما می‌توانیم برآورد اولیه ای نسبت به سیستم بکار گرفته شده توسط مکلارن داشته باشیم.

 

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا