مکمل بنزین
گوناگونخبر

لامبورگینی اوراکان LP-610-4 اسپایدر معرفی شد

چندی پیش لامبورگینی تیز‌رهایی از نسخه جدید اوراکان منتشر کرد و خبرهایی از معرفی ماشینی جدید در فرانکفورت منتشر می‌شد؛ و حالا لامبورگینی به طور رسمی از مدل اوراکان LP-610-4 اسپایدر رونمایی کرد.

سقف متحرک برقی- هیدرولیکی به همراه دیگر قسمت‌های مرتبط، می‌تواند طی ۱۷ ثانیه در سرعت‌های زیر ۵۰ کیلومتر بر ساعت باز و بسته شود.

lamborghini-huracan-spyder-hero

اما خریداران این مدل، ماشینی با جرم ۱۲۰ کیلوگرم بیش‌تر از دارندگان LP610-4 کوپه را در اختیار دارند و این یعنی جرم کلی ماشین، ۱۵۴۲ کیلوگرم است که می‌تواند در شتاب گیری و سرعت خودرو تاثیر بگذارد.

lamborghini-huracan-spyder-rear

اما این افزایش وزن، با افزایش قدرت همراه نبوده و از همان موتور ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر استفاده شده در نسخه معمولی کوپه نیز در قسمت عقبی اسپایدر دیده می‌شود. با اون اوصاف،‌ قدرت ۶۱۰ اسب‌بخاری و گشتاور ۵۶۰ نیوتون‌متری در اختیار چرخ‌ها قرار می‌گیرد. در این بین نیز یک گیربکس هفت‌ سرعته دو کلاچه در کنار سیستم چهار چرخ‌ متحرک، قدرت این موتور را به جاده منتقل می‌کنند.

لامبورگینی اعلام کرده که LP610-4 اسپایدر می‌تواند طی زمان ۳.۴ ثانیه، ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی کند و سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز در ۱۰.۲ ثانیه برای این ماشین دست یافتی است. در نهایت اسپایدار می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۲۴ برسد.

lamborghini-huracan-spyder-side1

و اینجاست که افزایش جرم، کار دست لامبورگینی داده است؛ بدین صورت که سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۰.۲ ثانیه و ۲۰۰ نیز ۰.۳ ثانیه دیرتر ثبت می‌شود. با استفاده از سیستم غیرفعال سازی سیلندرها و روشن و خاموش شدن خودکار موتور، اسپایدر مصرف سوخت ۱۲.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کلومتر را دارد که ۰.۲ بهتر از نسخه کوپه است.

lamborghini-huracan-spyder-interior

ترمز سرامیکی به طور استاندارد در این ماشین با دیسک‌های ۳۸۰ میلی‌متری قرار دارد. چراغ‌های جلو و عقب LED، رینگ‌های ۲۰ اینچی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در کنسول و سیستم سرگرمی و اطلاعات لامبورگینی از جمله امکاناتی هستند که در این ماشین دیده می‌شوند.

کمک فنر‌های ژئومغناطیسی و فرمان حساس به جاده و سرعت نیز در اسپایدار LP610-4 قرار دارد. قیمت این ماشین از ۴۷۰ هزار دلار آغاز و هم اکنون نیز سفارشات برای خرید اوراکان اسپایدر LP610-4 ثبت می‌شود.

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا