مکمل بنزین
خبرداخلی

لیفان X80 به ایران می‌آید؛ تیری در تاریکی!

در چند سال اخیر نام‌های عجیب و غریب کمپانی‌های چینی در بازار خودروی ایران جا افتاده و اکنون تقریبا تمام فعالان بازار خودرو نسبت به برندهای موجود در بازار ایران نظرات مثبت و منفی خود را اعلام کرده‌اند.

هم اکنون به غیر از چند برند محدود چینی؛ باقی آنها توان رقابت با محصولات هم تراز خود را ندارند. از جمله برندهای مذکور؛ لیفان است که این روزها حال و روز خوبی ندارد. لیفان که روزی با 520 شروع کرد و با 620 به اوج قدرت خود رسید؛ اکنون با وجود عرضه مدل‌ 820 توان رقابت با برندهای وطنی خود را از دست داده است.

فروش کم محصولات لیفان و استهلاک بالای آنها دلایل خوبی بود که ما عمر کمپانی لیفان در بازار ایران را پایان یافته بدانیم؛ اما ظاهرا مدیران لیفان دست بردار بازار ایران نیستند و هنوز هم فکرهایی در سر دارند! البته فکر مدیران لیفان با فکر مدیران کشور خودمان کاملا یک دست بوده و هیچ کدام از طرفین حاضر به کنار کشیدن از این بازی پر سود نیستند!

بله! لیفان مانند یک بچه دبستانی برای دفاع از حق نداشته خود در بازار ایران؛ خودرویی به نام X80 را به بازار ایران معرفی خواهد کرد. کرمان‌موتور سر از پا نمی‌شناسد و اکنون در حال ارزیابی شرایط تولید و مونتاژ این محصول در ایران است. آنچه می‌دانیم این است که مونتاژ X80 قطعی شده و تا چند وقت دیگر در یکی از نمایشگاه‌های خودرویی کشور رخ‌نمایی کرده و مخاطبان را به چالش ریختن پول در جوب آب دعوت می‌کند! البته شاید معجزه‌ای رخ داد و این خودرو واقعا یک خودروی خوب باشد، که احتمال آن بسیار کم است.

اما لیفان X80 چیست؟ این خودرو نخستین بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو 2016 رونمایی شد و عرضه آن در چین از ابتدای سال 2017 میلادی آغاز شده است. خودروی مذکور یک شاسی‌بلند بزرگ هفت نفر بوده و از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند. پیشرانه مذکور 197 اسب‌بخار قدرت و 286 نیوتن‌متر گشتاور دارد و برای انتقال قدرت خود به چرخ‌ها از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

این خودرو در سه نسخه متفاوت و با انواع و اقسام آپشن‌های متنوع عرضه شده و قیمت آن از 120 هزار یوان شروع شده و به 180 هزار یوان می‌رسد؛ که با این حساب باید قیمت آن در ایران را بیشتر از 100 میلیون تومان دانست.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. این سایت فقط مضخرف میگه بله وقتی بالای سایت داره تبلیغ یه ماشینه دیگه رو میکنه معلومه! همین شرکت لیفان که داری ازش بد میگی خودت میگی از 520 شروع کرده ولی الان به کجا رسیده مطمعن باش تا چند ساله دیگه شما باید کاسه کوزه هاتونو جمع کنید برید چون دیگه توان رقابت با این شرکت ندارید

    1. سلام. ما درباره تمام خودروهای موجود در بازار ایران مطالبی مشابه می نویسیم و خواهیم نوشت. ما منکر پیشرفت لیفان نیستیم و ما اصلا کاسه و کوزه ای نداریم که بخوایم جمع کنیم!! چرخان یه وبسایت تحلیلی بوده و یک کارخانه خودروسازی نیست که با سایر خودروسازان رقابت کند؟!

      1. پس خواهشن تا چیزی که تاحالا از نزدیک ندیدید تجربه رانندگی باهاش ندارید لطفا الکی نظر ندید

        1. تا اون جایی که متن میگه و از شواهد پیداست نظری درباره این محصول داده نشده و فقط به کمپانی لیفان اشاره شده ؛ حالا بماند که واقعا خرید خودروهای لیفان به مانند ریختن آب به جوی آب است؟! ولی من و همکارانم خیلی خوش حال میشیم اگه واقعا خودروی خوبی باشه و جوی آب جای خودشو به معدن طلا بده!. پس خواهشا درست و صحیح مطالعه کنید و بی مورد و متعصبانه نظرات خود را بیان نکنید.

  2. با سلام. من تعجب میکنم که شما خبرگزار هستین یا خبر ساز؟! شما وظیفه تون امانت داری در اعلام اخباره نه سوگیری و جوسازی اون هم منفی علیه شرکتی که ظرف 10 سال به انداره ی 100 سال خودروسازی ما پیشرفت کرده و محصولاتش امروز جهانیه. من به عنوان کسی که تجربه ی رانندگی با یک محصول این شرکت یعنی لیفان ایکس 60 اتوماتیک رو دارم باید بگم کاملا از این شرکت و ماشینم راضی هستم. شما نیم میلیارد پول حروم حرام زاده های غربی می کنید که فلان برند رو بخرید در حالی که با یک دهم قیمت همون لذت و سواری رو از یک خودروی چینی می برید. در ثانی این محصول تولید داخل محسوب خواهد شد و چهار نفر ازش نون می خورند اگر علیه محصولات تولید کشورت به این شکل جبهه گرفتی بدون تفکرت جهان سومی بلکه پست تره. پس لطفا رعایت کنید. لیفان ایکس 80 هم با این امکاناتی که در حال حاضر هیچ ماشینی در این کلاس در ایران نداره اگر بیاد تا 150 میلیون هم ارزشمنده. پس لطفا قواعد خبرگزاری رو رعایت کنید.

    1. كاملا با شما موافقم .من بهتون قول ميدم روزي برسه كه حتي أمريكا هم در برابر چين كم بياره

  3. جالبه نظراتی داده میشه که خیلی عجیبه استهلاک ؟ موتور تویوتا ؟؟؟؟ x60 من مدل 91 یعنی 9 سالشه به کوری چشم همه ی متخصص نما ها تاحالا جز مصرفی خرجی نداشته x80 هنوز به ایران نیومده که جناب عالی داری درموردش نظر میدی موتور 2 لیتر توربوی این ماشین 200 اتسب بخار و نسخه 2.4 تنفسش 170 اسب قدرت داره تو چین نسخه های دو دف داره و بهترین امکانات کلاس قیمتیشو داره برام سواله لیفان بازار کدوم ماشینتونو کساد کرده که انقد میکوبیدش ؟ 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا