Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

کیا اسپورتیج جدید را در نمایشگاه فرانکفورت ببینید

پس از ماه‌ها گمانه زنی، انتشار تصاویر جاسوسی، تیزر‌های کیا و درنهایت پیش‌نمایش کامل اسپورتیج پیش از نمایشگاه فرانکفورت، حالا نوبت به آن رسیده است که  کراس‌اور جدید کیا در این نمایشگاه رونمایی شود.

طراحی کلی خودرو کاملا جدید و جذاب‌تر شده است و پویایی بیش‌تری دارد. جلوپنجره پوزه ببری معروف کیا، در زیر چراغ‌های کشیده قرار گرفته است. مه‌شکن جدید نیز از عناصر این طراحی به شمار می‌رود.

rg-frankfurt-kia-sportage-light

در عقب اسپویلر و چراغ‌های افقی به این قسمت زیبایی بخشیده‌اند و به جرات می‌توان گفت این بخش از خودرو به نسبت نسل قبل بهبود زیادی پیدا کرده است. در نمای کناری نیز گلگیرهای بزرگ نظر را جلب می‌کنند.

rg-frankfurt-kia-sportage-rear

اما به نظر خود کیا، یکی از مهم‌ترین تغییرات مربوط به داخل خودرو می‌شود. داشبرد اسپرت، فرمان سه پره، کنسول میانی به سمت راننده و صندلی‌های اسپرت با دوخت زیبا از جمله ویژگی‌های این کابین است که آن را زیبا کرده‌اند. البته کیفیت قطعات نیز بهبود زیادی پیدا کرده و عایق بندی‌ نیز بهتر شده تا صدای کمتری به داخل کابین نفوذ کند.

rg-frankfurt-kia-sportage-interior

مهندسان فاصله محور چرخ‌ها را ۳۰ میلی‌متر افزایش داده‌اند و طول کلی خودرو نیز ۴۰ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است که درنتیجه آن فضای بیش‌تری در اختیار سرنشینان خواهد بود. جدای از این افزایش طول، ایرودینامیک اسپورتیج بهتر شده و درگ از ۰.۳۵ به ۰.۳۳Cd رسیده است.

rg-frankfurt-kia-sportage-grille

بیش‌تر موتورها بین نسل سوم و چهارم یکسان است. یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ نیز از کیا Cee’d به اسپورتیج اضافه شده و ۱۷۵ اسب بخار و ۲۶۴ نیوتون‌متر را به ارمغان می‌آورد. این موتور با جدیدترین گیربکس هفت سرعته دو کلاچه کیا هماهنگ می‌شود.

rg-frankfurt-kia-sportage-rear-light

البته بسته به هر کشور، مدل و موتورهای عرضه شده متفاوت خواهد بود و به عنوان مثال، نسخه‌ای که در آمریکا عرضه خواهد شد با نسخه اروپا فرق خواهد داشت و مشخصات نسخه آمریکایی در نمایشگاه لس آنجلس در آذرماه اعلام می‌شود.

منبع: leftlanenews

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.