مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

پلمب شدن داتیس خودرو صحت دارد!

تنها در چهار ماهه اول سال جاری بیش ار ۲۶ هزار دستگاه خودرو وارد ایران شد که این آمار و ارقام نشان از رشد فروش هر چه بیشتر خودروهای وارداتی است. از این رو سرمایه‌گذاران برای به دست آوردن سود و پول هر چه بیشتر روی به صنعت خودروسازی آورده‌اند. به قول معروف شما سرمایه داشته‌ باشید، فقط خودرو وارد کنید و به هر قیمتی که دلخواهتان بود بفروشید!

از سوی دیگر این روزها خبرهای بسیار زیادی درباره شرایط پیش فروش خودروهای وارداتی می‌خوانیم و می‌شنویم؛ اما در دی ماه سال گذشته وزارت صنعت و سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در کشور بیانیه‌ای صادر کرد:

اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی به هیچ وجه مجاز به عرضه خودرو در قالب پیش فروش نیستند و سازمان حمایت مصرف کنندگان از تمام متقاضیان خرید خودرو درخواست می کند از هرگونه انعقاد قرارداد در قالب پیش فروش خودرو یا پرداخت وجه به شرکتهایی که فاقد مجوز پیش فروش صادره از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند، اکیدا خودداری کنند.

داتیس خودرو یکی از شرکتهای نوپایی بود که خودروهای ولوو را به ایران وارد می‌کرد و آگهی‌های مختلف برای پیش فروش خودروهای ولوو داشت، ولی با توجه به این که این شرکت نماینده رسمی ولوو در ایران نبود بلکه تنها نمایندگی یک شرکت تیونیگ به نام هیکو اسپورتیو آلمانی را در دست داشت!

بنابراین وزارت صنعت با درخواست شرکت داتیس خودرو برای ورود خودروهای ولوو به ایران از طریق نمایندگی هیکو اسپورتیو مخالفت کرد و این امر باعث تعطیلی و توقف خدمات رسانی داتیس خودرو شد.

شرکت داتیس خودرو از طریق تبلیغات و آگهی‌ها نیز خودروهایش را نیز پیش فروش کرده بود ولی بعد از نارضایتی و شکایت تعدادی از مشتریانش، متخلف شناخته شد و این شرکت توسط مسئولان مربوطه پلمب شد. بهتر است بدانیم که برای شناختن قانونی بودن شرکت‌های نوپا در ایران می‌توان از طریق وب‌سایت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور اقدام کرد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. در سایت شرکت ولوو رسما اعلام شده که در ایران نماینده فروش و تعمیر ندارد. وقاحت برخی از کلاه برداران بی حد و مرز است!
    Iran – Volvo Carswww.volvocars.com/irVolvo Car Corporation. Disclaimer. Volvo Car Corporation have no official distributor /

    1. مردم باید مراقب کلاه و جیب خود باشند، سازمان های نظارتی هم حسور تر!!

  2. سکوت معنادار داتیس خودرو درباره نمایندگی رسمی از ولوو
    پدال نیوز: شرکت داتیس خودرو که ادعای کسب نمایندگی رسمی از ولوو را دارد، تاکنون هیچ سند معتبری برای این ادعای خود منتشر نکرده است.
    به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، سازمان حمایت پیش از این اعلام کرده بود:«با توجه به تکرار تبلیغات پیش فروش سواری ولوو توسط داتیس خودرو و اطلاع سازمان حمایت مصرف کنندگان از اقدام این شرکت به ثبت نام افراد برای پیش فروش این خودرو، پرونده تخلفات آنها به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.»

    این در حالی است که با پیگیری های متعدد از مسئولین ذی ربط این شرکت مبنی بر درخواست مصاحبه و طرح این سوال که آیا داتیس خودرو تاکنون مجوز رسمی نمایندگی ولوو و پیش فروش محصولات این شرکت را دریافت کرده است یا خیر، بعد از گذشت حدود 2 هفته همچنان بی پاسخ مانده است.

    گفتنی است شرکت داتیس خودرو در تبلیغات خود، با اعلام دریافت مجوز واردات از یک شرکت به نام “هیکو اسپورتیو” که در اصل نمایندگی تیونینگ کردن خودروهای سوئدی ولوو، در کشور آلمان است، اقدام به تبلیغات پیش فروش این خودرو کرده بود.

    این در حالی است که مدیران شرکت داتیس خودرو مدعی هستند داتیس خودرو نماینده رسمی ولوو در ایران است.

    تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش در کشور!

    جالب ماجرا انجاست که این شرکت در معرفی خود در سایت رسمی شرکت آورده است: ارائه خدمات گسترده پس از فروش، در کنار واردات بی واسطه و مستقیم قطعات یدکی از شرکت های تولید کننده خودرو این اطمینان را به شما می دهد که با خیالی آسوده از انتخاب خود لذت ببرید.

    اما با مراجعه به قسمت خدمات پس از فروش سایت رسمی این شرکت تنها آدرس یک نمایندگی وجود دارد و یک نمایندگی هم قرار است به زودی فعالیت خود را آغاز کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا