مکمل بنزین
خبر

تجسم هاله ای از ابرخودرو جدید مک لارن در سال 2032!

همزمان با پورشه 911 و لافراری،  بعد از درخشش مک لارن  P1 ، این کمپانی در حال کار بر روی آخرین عضو از خانواده سه تایی ابرماشین‌های استثنایی خود است. به دنبال معرفی این ابرماشین‌ها در سال 2012، این برند بریتانیایی به سرعت، 375 دستگاه از این خودروها را تا سال 2013، هر کدام به قیمتی برابر با 1.35 میلیون دلار به فروش رساند و هم اکنون، کمپانی مک لارن در نظر دارد تا این موفقیت را با یک ابرخودروی جدیدتر و قوی‌تر تکرار نماید.

این مدل کانسپت سری  Ultimate  کمپانی مک لارن، که در آینده جانشینی برای ابرماشین موفق P1 خواهد بود، توسط مبتکر کالیفرنیایی، جاستین هیونجینگ چو، طراحی شده که در طراحی آن، برخی از ویژگی‌های بارز خودروهای مک لارن با یک چشم انداز آینده نگرانه و زاویه‌ای برای سال 2032 تلفیق شده است. البته در حال حاضر این خودرو فقط مجموعه ای از تصاویر طراحی شده است اما انتظار می‌رود که مک لارن چیزی شبیه به آن را در آینده بسازد.

نمای جلوی این ابرماشین استثنایی توسط یک دفیوزر غول پیکر و تعدادی دریچه و زوایای آئرودینامیکی احاطه شده که ویژگی‌های ساده و دلپسندی را به آن میبخشد. در این طراحی، هیچ شیشه جلویی به چشم نمی‌خورد که نشان می‌دهد راننده یا از یک تکنولوژی مستقل بهره می‌جوید و یا از تجهیزات دوربین دار به همره پروژکتور نصب شده بر روی کلاه ایمنی.

قسمت عقب این کانسپت نیز به همین اندازه استثناییست. طراحی ساده کابین این خودرو به طور یکنواخت با باله عقبی تزئین شده است که مجموعه‌ای از چراغهای LED عقبی و چراغ ترمز  LED مرکزی را پوشش میدهد. در عین حال، موتور این خودرو در مرکز این وسیله نقلیه نصب شده و دارای سه دریچه بزرگ عقبی می‌باشد. هنوز مشخص نیست که این ابرخودرو از چه نوع قدرتی استفاده خواهد کرد اما بنابر اظهارت چو، بعید نیست که از یک سیستم هیبرید KERS بهره بجوید.

به طور کلی می‌توان گفت که این مدل کانسپت، یک مدل منحصربفرد است و تنها دارای برخی خصوصیات مشترک با ابرخودروی P1 می‌باشد. این خودرو که در حال حاضر آخرین نسخه از سری Ultimate به شمار می‌رود، تنها به تعدادی تصاویر طراحی شده محدود گردیده. البته مک لارن اذعان داشته که قصد دارد یک جانشین را برای خودروی P1  خود در طرح تجاری Track22 تولید نماید اما هنوز مشخص نیست که این جانشین چنین خصوصیاتی داشته باشد یا نه.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا