مکمل بنزین
گوناگونخبر

جانشین بوگاتی شیرون، یک خودروی 4 درب خواهد بود!

اوایل همین هفته بود که صحبت‌هایی از تولید یک جانشین برای بوگاتی شیرون به میان آمد و هم اکنون، نخستین جزئیات آن منتشر شده است. بر اساس گزارشات Automotive News ، این کمپانی خودروساز فرانسوی قصد دارد مدل دو درب اولیه را با یک مدل چهار درب جایگزین کند.

در این خصوص، ولفگانگ دوریمیر، رئیس کمپانی بوگاتی در نمایشگاه فرانکفورت بیان داشت:  بوگاتی شیرون دو درب هرگز به پایان راه خود نرسیده است. همانطور که قبلا نیز گفتیم، سال آینده، این کمپانی طرح‌های کانسپت مختلف را برای جانشینی این ابرخودرو ارزیابی می‌کند و احتمالا در اواخر سال 2018، تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد و چند ماه بعد نیز مهندسین کار خود را آغاز خواهند کرد.

بوگاتی شیرون که اخیرا رکوردی را در رابطه با پیمودن مسافت  0-249-0 مایل در ساعت از خود به جای نهاده برای 8 سال دیگر نیز تولید خواهد شد که کمی کوتاه‌تر از عمر 12 ساله بوگاتی ویرون است. و نهایتا در سال 2024 یا 2025، با یک مدل جدید جایگزین خواهد شد زیرا کمپانی بوگاتی می‌خواهد که همواره نامش بر سر زبان‌ها باقی بماند.

در حالی که بوگاتی شیرون، تمام قدرت خود را از یک موتور احتراق داخلی می‌گیرد، این احتمال وجود دارد که جانشین آن یک خودروی الکتریکی باشد. طبق گفته Automotive News، بوگاتی هنوز تصمیم نهایی خود را در مورد سیستم انتقال قدرت نسل بعدی این ابرخودرو نگرفته است و این جانشین می‌تواند، هیبرید، تمام الکتریکی و یا دارای یک موتور ICE (درونسوز ) باشد.

اما از آن‌جا که فناوری های سیستم انتقال قدرت الکتریکی و استفاده از باتری به سرعت در حال پیشرفت هستند، شانس زیادی وجود دارد که مدل جدید بوگاتی شیرون نیز از انرژی الکتریکی بهره ببرد.

در این خصوص دوریمیر در مصاحبه خود با نشریه فرانکفورت گفت: این تصمیم با توجه به خصوصیات عملکردی این خودرو اتخاذ خواهد شد زیرا مشتریان ما از ما انتظارات بالایی دارند و جانشین بوگاتی شیرون باید به گونه ای باشد تا بتواند انتظارات آن‌ها را براورده نماید.

 

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا