مکمل بنزین
گوناگونخبر

سیتروئن اعلام کرد، c5 کاملا جدیدی برای اروپا در راه است!

در اوایل سال جاری یعنی درست در ماه آوریل، کمپانی سیتروئن، به عرضه سدان سایز متوسط c5 خود در اروپا پایان داد و همراستا با آن، استفاده از سیستم‌های تعلیق هیدرونیوماتیکی را نیز متوقف نمود. انتظار نمی‌رود که نسل سوم خودروی C5  به این زودی ها عرضه شود زیرا لیندا جکسون، رئیس این کمپانی در طی نمایشگاه فراکفورت، اذعان داشت که مدل کاملا جدیدی از این خودرو تا سال 2020 رونمایی خواهد شد.

البته توقف عرضه خودروی C5 تنها برای نسخه اروپایی آن اتفاق افتاده و همچنان تولید این خودرو در چین ادامه دارد. در اوایل سال جاری، نسخه فیس لیفت C5 عرضه شد و در ماه آوریل، در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی گردید. تغییرات ظاهری اندک ایجاد شده در سدان سیتروئن  CN-spec C5، مانند چراغ‌های جلویی و عقبی جدید، پنجره مشبک جلویی کمی تغییر یافته و سپرهای متفاوت گویی روح تازه ای را در کالبد این خودرو دمیده است. تغییرات بزرگتر در داخل کابین C5 رخ داده و هم اکنون این سدان فیس لیفت از وجود مجموعه ای از ابزارهای تمام الکترونیک و یک سیستم اطلاع رسانی 8 اینچی بهره می‌برد.

گزینه های موتور نیز شامل یک موتور توربوشارژر 1.6 لیتری با توان 165 اسب بخار و گشتاور 243 نیوتن متر می‌باشد. گزینه دیگر نیز یک موتور 1.8 لیتری بزرگتر با توان 201 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر است. C5 مجهز به موتور اول می‌تواند در 9.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد درحالی که C5 مجهز به موتور دوم که بسیار قدرتمندتر است می‌تواند در 8.3 ثانیه به این سرعت دست یابد.
شاید برایتان جالب باشد که چرا سدان C5 تا انتهای دهه آینده در اروپا عرضه نخواهد شد. در واقع گروه PSA ماهی بزرگتری در چنگ خود دارد. تصمیم گیری برای ساخت DS، که یک نام تجاری لوکس مستقل است اختلالاتی را در خط تولید سیتروئن ایجاد نموده که خوشبختانه اکنون برطرف شده اند.

علاوه براین، اروپایی‌ها مجبور نیستند تا انتهای سال 2020 برای خرید مدل کاملا جدید C5 به انتظار بنشینند زیرا C5 ایرکراس تا انتهای سال 2018 در این قاره قدیمی عرضه خواهد شد. این SUV، یک سیستم تعلیق دومرحله ای جدید با دو نقطه توقف هیدرولیک، یکی برای برگشت به جای خود و دیگری برای اعمال فشار را معرفی خواهد نمود. ازآن‌جا که لیندا جکسون تاکید نموده این سیستم تعلیق جدید مخصوص خودروهای C5 است لذا مدل اپل نمی‌تواند از این تکنولوژی جدید استفاده نماید.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا