مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

تست رانندگی میتسوبیشی اوتلندر در پیست آزادی!

روز گذشته نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران (آرین موتور) تمامی مدل‌هایش را برای تست درایو به پیست آزادی آورده بود. این برنامه هم این امکان را به ما داد تا از نزدیک با اوتلندر آشنا شویم و کیفیت رانندگی با آن را ارزیابی کنیم.

ظاهر

طراحی بیرونی بسیاری از خودروهای شاسی بلند با هم شباهت دارد. اوتلندر هم از این رویه مستثنا نیست. در ظاهر بیرونی خودرو ویژگی خاص و چشمگیری دیده نمی‌شود اما نمی‌توان وقار آن را نادیده گرفت. در مدل جدید این خودرو، شکل چراغ‌ها به خصوص چراغ‌های عقب، جلو پنجره و سپر تغییر کرده اند و از رینگ‌های بزرگ و زیبا جدیدی استفاده شده است و همین موارد باعث شده‌اند که ظاهر اوتلندر طرفداران خاص خود را پیدا کند. طراحی داخلی اوتلندر همانند دیگر میتسوبیشی‌ها، ساده و تماما مشکی است و چیز چشمگیری هم در آن دیده نمی‌شود. جنس پلاستیک خشک درب‌ها کمی ناامید کننده است اما به طور کلی ایراد خاصی به جز سادگی از ظاهر داخلش نمی‌توان گرفت. فضای سرنشینان عقب راضی کننده است و به راحتی می‌توان سه نفر را در عقب این خودرو جا داد در حالی که جا پای کافی وجود دارد.

موتور و قدرت

زمانی که در پیست قصد شتاب گرفتن با این خودرو را داشتیم، شتاب آن ما را بسیار غافل‌گیر کرد. شتابی بسیار زیاد برای خودرویی با این اندازه و وزن ستودنی است و اوتلندر این شتاب را مدیون موتور ۲۴۰۰ سی سی با توان ۱۷۰ اسب بخار و گیربکس بی نقص CVT است.

سیستم‌های کمکی

زمانی که در حال آزمایش خودرو در پیست بودیم، راهنمای میتسوبیشی ما را تشویق به پیچیدن با سرعت بسیار بالا کرد؛ در حین پیچیدن، خودرو بسیار پایدار بوده و کنترل آن کاملا در اختیار ما بود و کوچکترین احساس خطری نکردیم. در این خودرو از سیستم‌های کمکی بسیاری مانند کنترل فعال پایداری و کنترل کشش استفاده شده که کیفیت رانندگی را تا حد زیادی بالا می‌برد.

فرمان پذیری

خودروهای میتسوبیشی به فرمان پذیری بالا معروف هستند و اوتلندر هم یکی از آن‌هاست. در سر پیچ‌ها با چرخش اندک فرمان، شاهد جابجایی چشمگیر خودرو بودیم و این موضوع به اوتلندر نسبت به رقبای خود برتری می‌دهد. همانند دیگر خودروها با این قیمت، اوتلندر دارای فرمان تمام الکتریکی است و رانندگی را برای شما بسیار لذت‌بخش می‌کند.

امکانات رفاهی

در مدل جدید اوتلندر از آپشن‌های بسیاری استفاده شده است. مانند: گرمکن غربیلک فرمان، سنسور جلو، آینه‌های جانبی با قابلیت جمع شدن الکتریکی، گرم‌کن و فن صندلی‌های جلو، درب برقی صندوق عقب، نمایشگر ۶ اینچی، سیستم تهویه دوگانه و ترمز دستی برقی.

قیمت

قیمت اوتلندر تیپ ۵، ۲۳۳ میلیون تومان است که در کلاس شاسی‌بلند، قیمت چندان بالایی به حساب نمی‌آید. به خصوص آن که با این هزینه، از آپشن‌های بسیاری بهره‌مند می‌شوید.

کلام آخر

اوتلندر سردمدار خودروهای میتسوبیشی است و بهترین‌ها از آن توقع می‌رود. در طی این آزمایش کوتاه، کاستی خاصی به چشم نخورد و در نهایت از تمام آزمایش‌ها سربلند بیرون آمد. با توجه به رقیبانی چون کولیوس، سانتافه و…، اوتلندر در رقابت سختی قرار دارد و هنوز نتوانسته بازار را تحت کنترل خود بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا