مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا باید منتظر معرفی نسل جدید مرسدس بنز کلاس G در نمایشگاه دیترویت باشیم؟

براساس گزارش جدیدی که از کشور آلمان منتشر شده، شرکت مرسدس بنز در ماه ژانویه 2018 از نسل جدید کلاس G با کد W646 در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی خواهد کرد. در این گزارش اعلام شده که این شرکت سفارش های مربوط به نسل جدید را در همان ماه ژانویه دریافت کرده و از ماه می آن را در اختیار خریداران اروپایی قرار می‌دهد.

نسل جدید کلاس G

تولید نسل جدید کلاس G در کارخانه Magna Steyr’z Graz در کشور اتریش از اواخر ماه مارس شروع خواهد شد، مرسدس بنز تا به امروز بیش از 300 هزار دستگاه از این خودرو را در کارخانه یاد شده تولید کرده است. براساس زمان‌بندی اعلام شده، ساکنان اروپا تا اواسط سال 2018 قادر به دریافت خودرو خود نخواهند بود. این اتومبیل به احتمال زیاد تا پایان سال 2018 میلادی به مشتریان آمریکایی تحویل داده می‌شود.

براساس گزارش موردنظر، نسل جدید تغییرات فراوانی را به همراه خواهد داشت البته نکته عجیبی در این گزارش وجود دارد که می‌گوید در نسل جدید خبری از مدل مجهز به موتور 12 سیلندر نخواهد بود. تا به امروز هیچ تاییدیه رسمی از سوی مرسدس بنز منتشر نشده ولی باتوجه به تولید تنها 65 نمونه از خودروی G65 با کد W463، این احتمال وجود دارد که دیگر شاهد تولید نسخه 12 سیلندر کلاس G نباشیم. امیدواریم که این غول آلمانی چنین تصمیمی را اتخاذ نکرده باشد.

این احتمال وجود دارد که دیگر شاهد تولید نسخه G500 هم نباشیم و این فرصت خوبی را برای مرسدس بنز ایجاد می‌کند تا تولید G350d را نیز متوقف کند. شاید شرکت میباخ نسخه‌ای از W464 را سفارشی‌سازی کرده و روانه بازار کند.

نسل جدید نزدیک به 4 اینچ (10 سانتی‌متر) نسبت به نسل کنونی عریض‌تر خواهد بود و همچنان از سیستم 4 چرخ محرک (4*4) بهره می‌برد. استفاده از سیستم تعلیق مستقل جدید برای محور جلو تاییده شده و قدرت نسل جدید را موتوری 6 سیلندر به همراه توربوشارژر تامین می‌کند. این احتمال وجود دارد که با نسل جدید موتورهای 6 سیلندر مرسدس بنز از خانواده‌ای جدید روبرو شویم. برای انتقال قدرت در این خودرو از گیربکس 9 سرعته اتوماتیک استفاده خواهد شد و همچنین از سیستم فرمان الکترومکانیکی بهره می‌برد.

باتوجه به احتمال معرفی نسل جدید کلاس G در نمایشگاه خودرو دیترویت، در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری از آن و تکنولوژی‌های به‌کار رفته در این خودرو منتشر خواهد شد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا