مکمل بنزین
گوناگونخبر

تحقیقات نشان از افزایش احتمال خرد شدن سانروف خودرو می‌دهند!

در حالت کلی افرادی که به خودرو و دنیای خودرو علاقه دارند، از مجهز شدن اتومبیل خود به سانروف نیز استقبال می‌کنند. مسلما برخی از افراد می‌خواهند بدانند که این قطعه تا چه حد ایمن است، چرا که مستقیما در بالای سر آن‌ها قرار دارد! مجله Consumer Reports برای بررسی امنیت سانروف تحقیقاتی را انجام داده است. خبر خوب این بوده که امنیت آن‌ها مشکل خاصی ندارد ولی فقط در برخی مواقع بدون هیچ دلیلی می‌شکنند و خرد می‌شوند.

شاید از خود بپرسید که قبل از شکستن نشانه‌ای از این امر در آن‌ها دیده می‌شود، در جواب باید بگوییم خیر! البته نترسید چرا که آمار مربوط به آن بسیار کم است. براساس اطلاعات جمع‌آوری شده، در 22 سال اخیر تنها 859 مورد شکستگی بی‌دلیل سانروف گزارش شده است. قبل از این‌که وحشت‌زده شوید، بهتر بوده که نگاهی به دستگاه‌هایی که مشکل یاد شده در آن‌ها شایع است، داشته باشیم.

Consumer Reports اطلاعات را از سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) جمع‌آوری کرده که براساس آن، از سال 1995 شاهد این مشکل بوده‌ایم که البته تنها در سال 2014 تعداد 187 مورد گزارش شده است.

این مشکل مختص به محصولات یک شرکت نبوده ولی ظاهرا خودروهای تولیدی کیا و هیوندای بیشتر آن را تجربه کرده‌اند. هم‌اکنون سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه، در حال بررسی کیا سورنتو برای مشکل شکستن سانروف شیشه‌ای است. در سال 2013 شرکت هیوندای، ولسترهای تولیدی در سال 2012 را به علت مشکل در مونتاژ و احتمال شکستن سقف پانورامیک، فراخواند.

سانروف

شاید از خود بپرسید که این مطالعات چه نتیجه‌ای در پی داشته و آیا علت این مشکل پیدا شده است؟ ظاهرا در نهایت جواب مشخصی برای علت این مشکل پیدا نشده و اکثرا تولید کنندگان انگشت اتهام را به سوی عوامل خارجی همانند سنگ می‌گیرند. مهندسان بر این باور بوده که به علت مشکلات در مونتاژ، شیشه خاصیت خود را از دست داده و ضعیف می‌شود که در نهایت باعث شکستن آن می‌شود.

در پایان این مطلب باید اشاره کنیم که موارد گزارش شده در برابر تعداد خودروهای مجهز به سانروف بسیار ناچیز است، بنابراین سعی کنید از اتومبیل خود لذت ببرید!

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا