مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

10 موتور بنزینی برتر تاریخ صنعت خودروسازی را بشناسید!

امروزه شرکت های زیادی مشغول تولید موتورهای بنزینی که در واقع همان قلب خودرو محسوب می‌شود، هستند. این شرکت ها هر روزه با تحقیق و توسعه به دنبال افزایش راندمان و قدرت موتورها بوده تا گوی سبقت را از رقیبان خود در این عرصه به شدت رقابتی بربایند. اما در این بین برندهای برتر و نام آشنا تری نیز هستند که با تولید موتور های بنزینی قدرتمند و حجیم خود سعی راضی نگه داشتن مشتریان خود و البته جذب مشتریان بالقوه هستند. حال با ما باشید تا 10 موتور قدرتمند و معروف این شرکت ها را به شما معرفی کنیم.

1) Ferrari  V12

موتور فعلی 6.5 لیتری 12 سیلندر فراری که در خودروی فراری 182 سوپرفست مورداستفاده قرارگرفته است، یکی از پیشگامان فناوری در زمینه موتور خودرو است که پیشینه‌ای به قدمت 70 سال دارد. این موتور فقط یک موتور 789 اسب بخاری ساده نیست، بلکه موتوری است با تلفیق نرمی، قدرت، سادگی در عین پیچیدگی و موتوری که در تمامی دورها پاسخی کوبنده درخور جاده را خواهد داشت.

2) BMW Straghit Six

شرکت نام آشنای بی‌ام‌و شهرتی خاص برای تولید این نوع از موتورهای خود دارد. موتوری که ترکیبی از نرمی با خلق‌وخویی برتری جویانه و البته باقابلیت بازوبسته کردن راحت است.

بهترین نسخه این موتور، E46 M3  بود با حجم 3 لیتر که به‌صورت خاص در خودروی csl Guise  که قدرتی معادل 355 اسب بخار در 8200 دور بر دقیقه را دارا است. مورداستفاده قرار می‌گرفت؛ اما نسخه‌ توربوی آن امروزه در M24i مورداستفاده قرار می‌گیرد. نسخه‌ای که هنوز هم قدرتی بی‌نظیر و عالی را به راننده و سرنشینان خودرو القا می‌کند.

 

3) Ford Mustang V8

احتمالاً موستانگی با چهره‌ای خشن و جذاب، با حجم موتور  5 لیتر و 8 سیلندر خود نظر هواداران را به خود جلب می‌کند نه یک موتور ساده و بی‌آلایش  4 سیلندر 2.3 لیتری.

موستانگی که به قدرت و صدای خشمگین و هیجان‌انگیز خود معروف است و هیچ موتور حجیم دیگری مثل این موتور، احتمالاً توانایی اینکه بتواند دل یک راننده عاشق قدرت و سرعت را به دست بیاورد ندارد.

 

 

4)  Mercedes AMG  V8

شاید هیچ‌چیز مثل صدای غرش یک موتور 8 سیلندر شرکت مرسدس بنز آلمان نتواند با اعصاب و روان شما بازی کند. البته امروزه هیچ موتور 8 سیلندری را نمی‌توان یافت که بهتر و باکیفیت‌تر از این موتور پرقدرت آلمانی دست‌ساز 4 لیتری باشد که روی مرسدس AMG GT و C63 سوار شده است.

این موتور با صدای بلند  تنفس می‌کند و صدای غرش  این موتور جذاب، آن را یکی از معدود موتورهای توربویی می‌کند که گشتاور موتور هیچ‌گاه احساس ساختگی و مصنوعی بودن را به راننده القا نمی‌کند.

 

5) BMW M5  V10

خودروی بی‌ام‌و EM60 M5 که در سال 2005 رونمایی شد، یکی از بهترین‌های برند خود بود.

نکات کلیدی مربوط به این موتور فوق‌العاده احتمالاً آن را یکی از بهترین موتورهای جاده‌ای کرده است. موتوری با ترکیب قدرت، صدای دل‌نشین و موتوری درخور نیاز هر راننده‌ای که نیاز به خودرویی مطلوب و پرقدرت داشته باشد.

اما یکی از ترفندهای جالب این موتور که در درون خودروی آن می‌توانیم آن را پیدا کنیم دکمه‌ مربوط به قدرت موتور است که با فشار دادن این دکمه می‌توانید از قدرت فوق‌العاده این موتور یعنی 500 اسب بخار، بهره کامل را ببرید.

 

6)  Ferrari 458  v8

موتور توربو 8 سیلندر در فراری 488 جدید به نظر خوب و قابل‌قبول میرسد، اما نسخه‌ قدیمی تنفس طبیعی و بدون توربوی آن‌که 5 لیتری و بانام 458 عرضه می‌شد چیز دیگری بود.

اون موتور چرخش بهتر و نرم‌تر البته با صدایی دل‌نشین‌تر داشت. بعلاوه پاسخ خوب جعبه‌دنده به هر دور موتور از جانب راننده، چرخش، سرعت و ویژگی‌های قابل‌قبول دیگر، 458 را بازیگوش‌تر و همکار بهتری در مقایسه با 488 تور بو کرده بود.

 

7) Mazda  rotary

این موتور خوب مزدا جزء یکی از موتورهای بنزینی قرن بیستمی بود که توانست موفقیت خوبی را درفروش کسب کند.

حتی بعد از فروش خوب، می‌توان به قابلیت‌های دیگر این موتور ازجمله سبکی، قابل‌اعتماد بودن و سطحی صیقلی و زیبای آن اشاره کرد. این موتور توانست در سال 1991 در لمانس موفقیتی را تجربه کند که افراد زیادی از نزدیک شاهد آن بودند.

 

8) Fiat twin air

این موتور کارآمد و سبک که تنها دو سیلندر داشت صدایی مانند صدای ناله‌ یک گربه درست شبیه فیات 500 قدیمی می‌داد و قدرتی درخورتوجه برای خودروی کوچک، با نهایت 104 اسب بخار  از محفظه‌ کوچک 875 سی‌سی خود ارسال می‌کرد.

اگر راننده‌ای محافظه‌کار با رانندگی آرام، پشت خودرویی که قوای محرکه‌اش این موتور بود می‌نشست، می‌توانست موتور خودروی خود را بسیار مقرون‌به‌صرفه و عالی بیابد.

 

 

9) Porsche GT3 Flat 6

از همان ابتدا موتور 6 سیلندر تخت پورشه مشغول انتقال قدرت خود به 911s بوده است. این موتور در طول زمان از خنک کاری توسط هوا به خنک کاری به‌وسیله‌ آب و از تنفس طبیعی به توربوشارژر ارتقا و تکامل‌یافته است.

اما نسخه‌ تنفس طبیعی آن، پاسخ بهتری به گشتاور تولیدی می‌دهد، دور موتور بیشتری را تحمل می‌کند و صدای زیباتری از خود به‌جا می‌گذارد.

یکی از بهترین نسخه‌های آن، نسخه‌ 4 لیتری است که در حال حاضر در خودروهای GT3  و 911R باقدرت 493 اسب بخار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

10) Ford Ecoboost

درست شبیه همان احساس خشم و غضبی که خودروسازان هنگام کاهش شمار تولیدی خود دارند، این موتور 3 گانه کوچک نیز در دل خود نهادینه کرده است.

سبکی این موتور باعث چالاکی هرچه بیشتر آن گشته است. تصویر زیر مدیرعامل سابق شرکت فورد، آلان مولی هنگام در آغوش کشیدن این موتور را نشان داده است.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. واقعا مزدا موتورهای قدری میسازه.

  2. عالی بود بنظرم المان حرف اولو میزنه تو تکنولوژی موتور و نسبت سیسیاژ به توان خروجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا