مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

3 دلیل برای آنکه هوندا CRV نخریم!

شاید اگر به دیگر نقاط جهان سفری کنید، متوجه حضور تعداد زیادی از خودروهای ساخت برند ژاپنی هوندا خواهید شد. هوندا یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین تولیدکنندگان خودرو در سطح بین المللی و متعلق به کشور ژاپن بوده و برندی زیر مجوعه خود به نام آکورا در آمریکا را نیز داراست.

این شرکت خوشنام و معتبر همه ساله بیش از یک میلیون و سیصد هزار دستگاه از انواع محصولاتش را در 12 کارخانه خود در سرتاسر جهان تولید و روانه بازارهای بین المللی خودرو می‌کند. اما حضور این برند در ایران دچار فراز و نشیب‌های گوناگونی شده و آن‌گونه که باید و شاید از محصولات این خودرو در کشور استقبال صورت نگرفته است. حال دراین مطلب نگاهی کوتاه به دلایل عدم خرید یکی از محصولات این شرکت، با نام CRV  در بازار خودرویی ایران می‌اندازیم.

عدم وجود خدمات پس از فروش مناسب و تامین قطعات

به جرات مهم‌ترین دلیل عدم استقبال و ناموفق بودن محصولات هوندا از جمله CRV در ایران را می‌توان نبود یک نماینده مناسب و فعال دانست. محصولات هوندا در ایران توسط شرکت گلرنگ موتور فامیلی عرضه شده و با توجه به مسائلی که پیرامون خودروهای ساخت شده در آمریکا در مدتی قبل در کشور بوجود آمد و مدل‌های تولیدی این شرکت نیز شامل آن می‌شوند، طبق قانون از پلاک شدن و واردات محصولات این شرکت ژاپنی به کشور جلوگیری شده و فقط خودروهایی که قبل از تصویب این قانون توانایی شماره‌گذاری را پیدا کردند، موفق به دریافت پلاک ملی شدند.

اما اگر از خریداران این مدل درسطح کشور سوال شود که از انتخاب‌تان راضی هستید یا خیر، قطعا جوابی مثبت درباره خودرو می‌دهند اما پیرامون خدمات پس از فروش و تامین قطعات پاسخ آن‌ها به شما مایوس کننده و منفی است، زیرا نماینده عرضه محصولات هوندا در ایران که در بالا به آن اشاره شد، نتوانسته انتظارات خریداران و مشتریان خود را پیرامون این موضوع برآورده کرده و چندین بار با اخطار جدی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اتحادیه واردکنندگان خودرو به کشور روبه‌رو شده است و این امر به خودی‌ خود موجب سلب اعتماد خریداران از این شرکت شده است.

قیمت و بازار بد فروش در نمونه کارکرده

متاسفانه از دیگر عوامل عدم محبوبیت و استقبال از CRV در بازار خودرویی کشور قیمت بیش از حد بالای این محصول در مقایسه با رقبای هم‌وطن خود و سایر برندها بوده که در حال حاضر قیمت یک نمونه فول آپشن و صفر کیلومتر CRV که رده کراس اوورهای شهری قرار می‌گیرد، برابر با269 الی 277 میلیون تومان در مدل 2016 بوده و اگر در صورت خرید این محصول و سپس استفاده چند ماهه بخواهید آن را به فروش برسانید، با افت قیمتی تعجب برانگیزی در حدود 70 الی 90 میلیون تومان روبه‌رو خواهید شد که همین امر این خودروی باکیفیت و ایمن را به یکی از بدترین مدل‌ها در بازار دسته دوم مشهور کرده است.

امکاناتی کمتر نسبت به رقبا

CRV در حال حاضر در بازار خودروی آمریکا دارای رکورد پرفروش‌ترین کراس اوور شهری بوده اما این بدان معنا نیست که صرفا در یک نقطه از جهان اگر فروش محصول بسیار بالاست در سایر نقاط نیز بدین صورت خواهد بود. در آمریکا جاده ها و مسیرها غالبا صاف و بدون پیچ و خم طراحی‌شده و مردم علاقه خاصی به این‌گونه از خودروها با جعبه دنده CVT (که به اعتقاد برخی از خریداران  بسیار کسل کننده است) داشته و آن را مناسب برای پیمایش مسیرهای شهری و خارج جاده‌ای عنوان کرده‌اند.

اما در ایران این مسئله بسیار متفاوت است، زیرا جاده‌ها و مسیرهای طراحی شده در کشور دارای پیچ وخم بسیاری بوده و دست اندازهای بی‌شماری را نیز درسطح جاده ها مشاهده می‌کنیم، این امر باعث آن شده که به‌دلیل طراحی نسبتا اسپرت و خشک سیستم تعلیق این خودرو در مسافت طولانی و پر دست انداز باعث عدم رضایت سرنشینان داخل خودرو شده و احساس خشکی بیشتری را نسبت به سایر اتومبیل‌ها در این رده احساس کرده و نارضایتی خود را از این مدل اعلام نمایند.

از دیگر نکات مهم در عدم استقبال از CRV نیز می‌توان به مسئله‌ای همچون نبود برخی از امکانات رفاهی همچون گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها به صورت هم‌زمان، نبود امکان اتو پارک یا همان پارک خودکار خودرو، عدم وجود حالات چندگانه رانندگی، عدم وجود بلندگوهایی قدرمند و مجهز به تقویت کننده و چندین مورد دیگر اشاره کرد. در واقع این گونه بایستی گفت که CRV خودرویی باکیفیت و بادوام است اما طبق سلیقه اکثر خریداران و مشتریان درکشور نبوده و به‌دلیل عدم پوشش گسترده نماینده‌گی در سراسر ایران یکی از خودروهای ناموفق چندین سال اخیر لقب گرفته است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. کم کم سایت چرخان داره میشه تبلیغ کننده ماشین های نوپای چینی و مسئول خراب کردن پرفروش ترین خودروهای سطح دنیا!!خوبه والا کم کم میزارین چند دلیل برای اینکه بجای ماشین ژاپنی ماشین چینی بخریم!

    1. داداش تو خوب بودن هوندا شکی نیس ولی تو ایران موفق نیس اصلا کمتر شما ماشین های هوندا رو تو خیابون میبینی خیلی هم نارضایتی برای خدماتش وجود داره باز دسته دومش خیلی خیلی بده شما همین الان این ماشینو صفر بخر یکم راه برو بعد بفروش با منت ازت میخرن با افت قیمت عجیب

  2. برادر چرخان که نگفت ماشین خوبی نیست گفت تو ایران شرلیطش خوب نیست

  3. ایگاش پولشو داشتم بخرم اونوقت صد سال هم ازم کسی نخرید فدای سرم.ته ماشین هست سوارش شدم کیف کردم.عشق کردم.ماشین سرمایه نیس ولی متاسفانه تو ایران سرمایه اس

  4. ادمین داری خیلی زیادی شور شو در میاری دیگه ینی میگی هوندا نخریم ولی جک بخریم تو که قطعه میخوای برو پراید بخر خب اینا خراب نمیشن عین اون لگنای زیر پات که بابت تبلیغشون پول میگیری اینا خراب بشو نیستن که بخوای قطعه شو پیدا کنی فقط روغن میخوان که اونم خدارو شکر تو نمایندگی هست دیگه خیلی زیادی دارید شوروش در میارید،امن ترین و یکی از پر آپشن ترین ماشینای بازارو داری میبری زیر سوال،خب هر ماشین خوبی که بیاد ت بازار یکی از خوبیاش تنوع آپشن هست،یعنی بتونی تیپ فول یا نیمه فل یا لو آپشن شو برداری،کم آپشن بودن تیپ پایه عیب نیست،لابد همون دو تا گرمکن الکی آشغالای چینیو دوست داری،برو لیاقتت هموناست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا