مکمل بنزین
گوناگونخبر

سیستم نیمه خودران جدید شرکت نیسان معرفی شد!

به ‌احتمال ‌زیاد تاکنون در مورد خودروهای خودران شرکت گوگل و آزمایش های خیابانی چند هزار کیلومتری آن در شهرهای مختلف آمریکا و حتی چین خبرهایی شنیده اید. خودروهایی که تمایل و رغبت دیگر شرکت ها و صاحبان برند را برانگیخته اند.

در این بین و این رقابت برای سهم خواهی از آینده، شرک نیسان ژاپنی نیز دست به کار شده تا از رقیبان خود عقب نماند. شرکت نیسان، به تازگی سیستم نیمه خودران خود، در مدل Rouge 2018 را رونمایی کرده است.

احتمالآ شما هم بخشی از میلیون ها افرادی هستید که علاقه زیادی به کمتر هدر دادن زمانتان در ترافیک های شهری خسته کننده داشته و هنگامی که در خودرویتان با خانواده و یا حتی تنها نشسته اید به این موضوع فکر می کنید.

شرکت نیسان اعلام کرده که مدل Rouge 2018، اولین نسخه همراه با سیستم کمک راننده پیشرفته این شرکت، یک مشخصه نیمه خودران که توانایی رانندگی و هدایت خودرو در موقعیت های خاص بزرگراهی را دارد، خواهد بود.

این سیستم نیمه خودران، توانایی هدایت فرمان خودرو، شتاب گیری، ترمزگیری و حتی توقف آنی و یکباره در هنگامی که خودروی جلویی شما متوقف می‌شود را دارد. البته خیابان ها باید به صورت واضح از خط کشی های استاندارد و بهینه ای بهره ببرند.

شرکت نیسان اعلام کرده است که این سیستم در مسیرهایی بالغ بر 200000 مایل (320000 کیلومتر) و به صورت خاص، نرم افزارهای این سیستم را با جاده های ایالات متحده سامان دهی و هماهنگ کرده است.

به منظور فعال نمودن حالت نیمه خودران این خودرو، راننده می‌بایست با فشار دادن دکمه آبی رنگ ProPilot در سمت راست فرمان و همچنین با روشن کردن حالت کنترل تطبیقی خودرو این کار را انجام دهد. این سیستم از یک دوربین که در جلوی خودرو نصب شده و سنسورهای متنوع دیگر، به منظور ارزیابی خط کشی استاندارد جاده و علائم ترافیکی جاده بهره می‌برد.

اگر برف پاک کن های جلویی خودرو در حالت بالا یا پایین قرار گرفته باشند و یا خط کشی استاندارد جاده ها توسط سنسورها تشخیص داده نشود، این سیستم غیرفعال خواهد شد. همچنین اگر راننده اقدام به گرفتن فرمان، فشار دو پدال گاز و ترمز کند نیز این سیستم به حالت غیر فعال در خواهد آمد.

اگر خودرو برای مدت کمتر از 3 ثانیه در ترافیک بایستد سیستم پرو پایلوت قادر به شتاب گیری مجدد خودرو بعد از این وقفه است. در غیر این صورت راننده خود می‌بایست شتاب گیری کرده و یا دکمه Resume را فشار دهد.

این سیستم نیمه خودران، تنها در نسخه پلاتینیوم Nissan Rouge SL قابل سفارش خواهد بود. هنوز قیمت قطعی این خودرو مشخص نشده است؛ اما Rouge SL با سیستم دیفرانسیل جلو با قیمت 035/32 دلار و نسخه دودیفرانسیل (AWD) با قیمت 385/33 دلار عرضه می‌شوند.

به گفته شرکت نیسان، با نصب این سیستم روی این خودرو قیمت آن چیزی کمتر از 35/000 دلار خواهد بود. بنابر ادعای نیسان، این سیستم تا سال 2020، قابلیت رانندگی در جاده های با تقاطع را نیز خواهد داشت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا