مکمل بنزین
خبر

نیسان ایکس تریل 2018، با سیستم ProPilot Assist پیش می‌رود

قطعا، تقلا در میانه ترافیک بزرگراه‌ها در هنگام رانندگی با کراس اوورتان برای شما نیز خسته کننده و ملالت آور است، اما کمپانی نیسان در این خصوص اعلام نموده که نیسان ایکس تریل (روگ) 2018، اولین مدلی در ایالات متحده است که به سیستم کمک راننده‌ای به نام سیستم ProPilot Assist مجهز خواهد بود.

این سیستم نیمه‌خودکار می‌تواند به کنترل رانندگی در برخی از موقعیت‌های خاص پیش آمده در بزرگراه‌ها کمک کند.

سیستم ProPilot Assist می‌تواند کارهایی نظیر هدایت کردن، افزایش سرعت و ترمز گرفتن و حتی آهسته‌تر کردن سرعت خودرو و یا توقف کامل را در صورتی که ترافیک سنگین باشد، در جاده‌هایی با نشانگرهای کاملا قابل مشاهده جاده‌ای انجام دهد. کمپانی نیسان در این خصوص اذعان داشته که این سیستم را در بیش از 20 هزار مایل تست نموده و سیستم ProPilot Assist نیسان روگ را مخصوصا به صورت منطبق با جاده‌های ایالات متحده، طراحی نموده‌ است.

رانندگان می‌توانند سیستم ProPilot Assist را از طریق دکمه آبی “ProPilot” که در سمت راست فرمان قرار دارد، فعال کنند و سپس سیستم کروز کنترل مخصوص نیسان روگ را اکتیو نمایند. این سیستم از یک دوربین نمای جلو، رادار و طیف وسیعی از انواع سنسورها برای مشاهده و ثبت علائم خط مسیر و ترافیک استفاده می‌کند.

اگر شیشه‌پاک کن‌های شیشه جلو در موقعیت پایینی یا بالایی قرار داشته باشند و یا علایم مسیر قابل تشخیص نباشند، سیستم ProPilot Assist غیر فعال خواهد شد. علاوه بر این، اگر راننده پدال را فشار دهد یا هدایت را به دست گیرد، این سیستم خاموش خواهد شد زیرا این حرکت راننده نشان می‌دهد که او بر همه چیز کنترل کافی دارد. اگر ترافیک در کمتر از 3 ثانیه پایان یابد، وقتی خودرو شروع به حرکت کرد، ProPilot Assist، به‌طور اتوماتیک، شتاب خودرو را زیاد می‌کند و در غیر این صورت، راننده باید دکمه شتاب یا پیش‌فرض را بفشارد.

ProPilot Assist تنها به صورت یک پکیج خاص برای نیسان روگ SL 2018 ارائه می‌گردد و اگرچه قیمت این پکیج هنوز تایید نشده، اما روگ 2018 دارای قیمتی برابر با 32035 دلار برای مدل چرخ جلو متحرک و قیمت 33385 دلار برای مدل چهارچرخ متحرک است.

اما کمپانی نیسان اعلام کرده که نیسان روگ 2018 حتی با این پکیج خاص که مجهز به سیستم ProPilot Assist هست نیز با قیمتی کمتر از 35000 دلار عرضه خواهد شد. احتمالا این سیستم در خودروی نیسان لیف 2018 نیز به‌کار گرفته خواهد شد و این کمپانی می‌گوید که ProPilot  تا سال 2020 قادر خواهد بود در جاده‌های دارای چهار راه نیز رانندگی کند.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا