مکمل بنزین
خبر

مرسدس بنز، برف روب‌های خودکار خود را عرضه کرد

ممکن است برخی مردم از تصور کردن کامیون‌های عظیم مجهز به برف روب که راننده‌ای در آن‌ها وجود ندارد، وحشت کنند. به همین دلیل مرسدس بنز فعالیت این کامیون‌ها را به فرودگاه محدود کرده است. با این که این خودروها خودکار هستند، یک نفر مسئولیت کنترل عملیات را بر عهده می‌گیرد. برای همین می‌توان آن‌ها را خودروهایی بزرگ، جذاب و کنترل از راه دور در نظر گرفت.

خودروی پایه، کامیون سنگین آروکس مرسدس بوده که مجهز به سیستم تمام چرخ‌های متحرک است. پشت کامیون یک مکنده وجود دارد که برف‌های باقی مانده از عملکرد برف روب را جمع‌آوری می‌کند. مرسدس تا کنون چهار دستگاه از این کامیون‌های عظیم را عرضه کرده است.

کامیون‌ها توسط سیستم مکان‌یاب دوقلو کنترل می‌شوند. مغز الکترونیکی این کامیون‌ها هم رابط کاربری کنترل از راه دور کامیون نام دارد که باعث می‌شود یک نفر بتواند تمام عملکرد خودرو را کنترل کند. این دستگاه تمامی کامیون‌ها را به هم مرتبط می‌کند و هر کامیون از عملکرد دیگران آگاه است. مرسدس در حال آزمایش این کامیون‌ها در یکی از فرودگاه‌های آلمان است. مرسدس معتقد است این کامیون‌ها پروسه برف روبی را سریع‌تر کرده و نقش انسان را نیز بسیار کمتر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا