مکمل بنزین
تماشاخانه

نگاهی به شاسی‌بلند داچیا داستر 2017! (ویدئو اختصاصی)

خودروسازی رومانیایی داچیا به دلیل ارائه خودروهای ارزان قیمت، یکی از محبوب‌ترین برند‌های در بازار اروپا است. شاسی‌بلند داچیا داستر یکی از خودروهایی است که با همکاری خودروسازی رنو از سال ۲۰۱۰ میلادی وارد بازار جهانی شد و حتی در بازار ایران توانست رخنه کند. با وجود گذشت ۷ سال و آمدن نسخه‌های جدیدتر این خودرو، هنوز ایرادات چشمگیری دارد.

داچیا داستر مدل2017 می‌تواند به شاسی‌بلند با قابلیت آفرود تبدیل شود، به علاوه این مدل جدید نسبت به مدل‌های قبلی ظاهری تهاجمی‌تر دارد. این شاسی‌بلند در بازار انگلستان حدود ۹۵۰۰ پوند قیمت دارد و قیمتی برابر خودروهای مینی و کراس‌اوور دارد ولی از لحاظ اندازه و جا داشتن نسبت به خودروهای هم قیمت یک سروگردن بالاتر است. اکر درب صندوق عقب این شاسی‌بلند را باز کنید متوجه فضای بزرگ صندوق عقب شوید و حتی داخل می‌توانید صندلی‌های عقب را خوابانده و فضای بیشتری را داشته باشید. اما از لحاظ کیفیت ساخت مواد داخل مانند کفی یا صندلی‌ها زیاد داچیا خوب عمل نکرده و از مواد بی‌کیفیت استفاده کرده است.

این خودرو در سرعت‌های زیاد و راه‌های پرپیچ و خم، ایمنی چندان زیادی ندارد؛ از سوی دیگر عملکرد سیستم فرمان و چرخ‌ها هماهنگ با هم نیست و این باعث میشه کمتر کسی راغب بشه تا هزینه کند و داچیا داستر مدل 2017 را خریداری کند. طراحی داخلی خودرو با وجود کاربردی بودن، طراحی ضعیفی دارد. برای مثال جا لیوانی‌ها زیر کنسول قرار گرفته شده است ولی اگر لیوان را در داخل جا لیوانی قرار دهید، نمی‌توانید به راحتی آن‌ را درآورید.

در نهایت باید بگوییم یکی از بزرگترین ضعف‌های این خودرو نداشتن تهویه هوا در داخل ماشین است که باعث کاهش آسایش راننده و سرنشینان برای مسافرت‌های طولانی‌ مدت می‌شود. البته داچیا برای این موضوع پیشنهاد کرده که اگر این گزینه را احتیاج دارید باید مبلغ بیشتری را بپردازید تا برایتان آن را نصب کند. در نهایت باید اعلام کنیم که بهتر است مدل قدیمی‌تر یا حتی دست دوم این شاسی‌بلند را خریداری کنید و آن را خودتان نو کنید!

  با نسل جدید ساندرو و L90 اروپا آشنا شوید!

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا شاسی‌بلند داچیا داستر 2017 را بیشتر بررسی کنیم!

به سوپر گروه رنو داستر ملحق شوید

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا