مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

4 دلیل برای آنکه نیسان آبی یا زامیاد 24 نخریم، خداحافظی با یک خودرو نوستالژی!

نیسان آبی، این نام متعلق به یکی از محصولات قدیمی شرکت زامیاد و در اصل نام آن زامیاد24 و 28 است. این محصول یکی از قدیمی‌ترین خودروها در خط تولید گروه زامیاد وابسته به شرکت سایپا بوده و حدود 50 سال است که در کشور حضور دارد.

همواره در سرتاسر جهان از وانت‌ها بعنوان یک خودرو باری و تجاری استفاده می‌شود، در ایران نیز مطابق سایر نقاط از این خودروها برای جابجایی‌های سبک در مقایس شهری و بین شهری استفاده شده و بخش عظیمی از صعنت حمل نقل کشور را این‌گونه خودروها تشکیل می‌دهند، اما پیرامون مدل مورد نظر این تعاریف کمی متفاوت است. نیسان آبی یا بطور دقیق‌تر زامیاد 24 و 28، یک خودرو نوستالژی با حدود 50 سال فعالیت در کشور است، که در چند دهه گذشته با نام زامیاد 24 شناخته می‌شود. این محصول القاب مختلفی را مابین علاقمندان به صعنت اتومبیل در داخل کشور به خود اختصاص داده که از این موارد می‌توان به لقب‌هایی همچون آبی وحشی و تانک جاده‌ها اشاره کرد.

زامیاد 24 یک خودرو نا ایمن با ریسک بالا، دارای ظاهری قدیمی و برخلاف معایب خود محصولی با بدنه‌ای محکم و قوی بوده که بیشترین میزان تولید را در 6 ماه نخست سال 96 در میان سایر محصولات در رده وانت‌ها تصاحب کرده است. حال در این مطلب به بررسی معایب این خودرو پرداخته و چند نکته مهم پیرامون عدم انتخاب این خودرو از سوی خریداران در هنگام خرید، بعنوان یک خودرو نا ایمن و قدیمی بیان خواهیم کرد.

پیشرانه و عملکرد نامناسب

یکی از موارد مهم پیرامون زامیاد 24 همواره قدرت کم و قدیمی بودن پیشرانه و گیربکس این خودرو است. زامیاد24 از یک پیشرانه با حجم 2378 سی‌سی که قادر به تولید 100 اسب بخار در نمونه بنزینی و 90 اسب بخار در نمونه گازسوز است، بهره می‌برد.

لازم به ذکر است که این موتور از فناوری قدیمی ۸ سوپاپ بهره برده و خبری از 16 سوپاپ نیست! نکته دیگر که می‌توان بعنوان یکی دیگر از معایب این خودرو در بخش مشخصات فنی اشاره کرد، گیربکس قدیمی و چهار دنده این خودرو است. در صورتی که در سایر نقاط جهان استفاده از این گیربکس بطور کامل پایان یافته و منسوخ گردیده اما همچنان شاهد استفاده آن در این خودرو هستیم که میزان هدر رفت انرژی بسیاری را نیز در زامیاد 24 ایجاد می‌کند.

ایمنی پایین و خطرناک

از دیگر معایب این خودرو که به جرات می‌توان گفت بزرگترین ضعف نیز محسوب می‌شود، ایمنی پایین و خطرناک زامیاد24 است. این خودرو هم‌ اکنون که در سال 1396 و 2017 میلادی به سر می‌بریم، فاقد امکانات ابتدایی و متوسط در سطح ایمنی بوده  و یکی از بیشترین تلافات جاده ای را همه ساله به خود اختصاص می‌دهد. زامیاد 24 بدلیل طراحی قدیمی و یک پارچه خود دارای وزن بالایی بوده و این نکته به خودی‌خود باعث عملکرد ضعیف ترمزها در کنترل این محصول می‌شود. در زمینه امکانات ایمنی این خودرو نیز می‌توان گفت بغیر از سیستم ضد قفل ترمزها و میزان اعمال الکترونیکی نیروی ترمز، فاقد موارد ایمنی در هنگام رانندگی بوده و در امتیازات اعطایی در میزان سنجش کیفیت خودروها توسط سازمان استاندارد این خودرو موفق به کسب تنها 2 ستاره ایمنی شده است، اما تلفات و حوادث جاده‌ای این محصول گویا این 2 ستاره کسب شده را اثرگذار ندانسته و در واقع همچنان زامیاد 24 یکی از نا ایمن‌ترین خودروها در سطح کشور به شمار می‌رود.

از دیگر معایب این محصول در این بخش می‌بایست به سیستم قدیمی ترمز این خودرو نیز اشاره شود، که به صورت روغنی بوده و دارای مشکلات فراوانی در هنگام استفاده زیاد است.

نبود امکانات استاندارد در کابین

یکی دیگر از معایب زامیاد 24 نبود امکانات استاندارد در کابین است. این خودرو تا چندین سال قبل فاقد فرمان هیدرویک بوده که به تازگی شرکت زامیاد این خودرو را مجهز به فرمان هیدرولیک کرده است، اما به صورت آپشن! از دیگر موارد غیرمنطقی در زامیاد 24 به غیر از فرمان هیدرولیک، کولر است که این مورد نیز توسط شرکت سازنده این خودرو به صورت آپشن به خریداران عرضه می‌شود. از دیگر امکاناتی که در این خودرو با توجه به قیمت آن قرار نگرفته است، می‌توان به شیشه برقی نیز اشاره کرد.

قیمت

یکی دیگر از معایب این خودرو قیمت غیرمنطقی آن در مقایسه با امکانات و موارد پیرامون آن است. قیمت این خودرو در نمونه دوگانه سوز به همراه فرمان هیدرولیک و کولر، بیش از 37 میلیون و 800 هزار تومان بوده و در نمونه دیزل، قیمت این خودرو به نزدیکی 40 میلیون تومان نیز می‌رسد، اما اگر نگاهی به پیشرانه‌ 2.4 لیتری اما کم قدرت و ایمنی نامناسب این خودرو بی‌اندازیم، به این نتیجه خواهیم رسید که قیمت‌گذاری نادرست، یکی از معایب بزرگ این خودرو است.

کلام پایانی

درحال حاضر این خودرو را می‌توان یکی از مهم‌ترین محصولات در عرصه حمل و نقل کشوری محسوب کرد، اما زامیاد 24 درمدت حضور خود در این رده به غیر از جابجایی اشیا بعنوان یک خودرو در حوزه باربری در مواردی دیگر همچون میکسر بتن، جرثقیل، خودروی یخچال دار، یدک کش، خودروی حمل مایعات، خودروی نظافت شهری و حمل زباله و آتش نشانی مورد استفاده قرار گرفته است و در میان اذهان عمومی جامعه بعنوان یک محصول قدرتمند شناخته می‌شود.

اما در چند روز گذشته اخباری حاکی از توقف تولید این خودرو نوستالژی توسط سازمان استاندارد شنیده شده و پلیس راهور نیز اعلام کرده است، شماره گذاری این خودرو از سال آینده بدلیل رعایت نکردن نکات ایمنی ممنوع خواهد شد و بدین ترتیب پس از حدود 50 سال فعالیت مداوم زامیاد 24، بزودی این خودرو نیز از خط تولید خارج شده و محصول جدید این شرکت بعنوان وانت پادرا با سطح امکانات و ایمنی بهتر، جایگزین زامیاد24 خواهد شد.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫120 دیدگاه ها

  1. بااین حال هیچ چیز جای عروس هراز رو نمیگیره چون خودم یه مدل ار نیسان آبی رو دارم مدل 76 چون هنوز یک بار پاش به تعمیر گاه باز نشد بخاطر اینکه ساخت ژاپن با این حال نبایدم از تولید داخلی توقع بیشتر از اینو داشته باشید فقط آبی

  2. هیچی نیسان ابی نمیشه ب قول یکی رقیقامون جنگل ب شیرش مینازه جاده ب نیسانش

  3. حالا ما تو قیمت 40 میلیونی نیسان ابی موندیم و به سختی تهیه میکنیم
    از کجا دوبرابر پول این پادرا تهیه کنیم
    اگه پول بود که تویوتا میخریدیم نه پادرا

  4. داداش بارهایی که نیسان جابجا کرده رو دستش نیست کدوم ماشین توایران پیدا میکنی با حجم 2400 سی سی 5 تن بار رو جابجا کنه . الان هم که سیستم ترمزش abs شده حرف نداره . شاستی و بدنه محکمش که هر ماشینی نزدیکش بشه باید وحشت کنه . بیخود مخ مردم را با چرت و پرت پر نکن. 20 سال راننده نیسانم رو دستش نیست . سلطان جاده ها نیسان

    1. بدته نداره نیسان.چند تا تصادفی هاش ببین.صد رحمت مراید

  5. اینهمه چرندیات گفتی اخرش این پادرای اشغالو تبلیغ کنی؟اگه قرار اشغال سوار شیم همون اشغال ژاپن خیلی بهتر از اشغال ایرانه.

  6. نیسان صفر از پادرا هیچ فرقی ندارد چون همشون اشغاله ماشین صف میخری ۱ماه سوار میشی گیربوکس باز میشه یا یه جای دیگه ماشین خرج درمیاره میمیری ن خوب بزنن

    1. این یک حرفی برای خود می گوید نیسان با همین حالش تمام خودرو های ایرانی و خارجی باری را می ارزد

    2. سلطان جاده فقط نیسان جنگل به شیرش مینازه جاده هم به نیسانش بهترین ماشین در تاریخ وانت نیسان است از لحاظ بار و قدرت 20 است این چرت ها چیه شما میگین

  7. داش من نیسان دارم همیچیشو تقویت کردم حرف نداره
    چرا دروغ میگی نیسان عشقه
    به قول معروف
    سلطان جنگله شیره
    سلطان جاده نیسانه

  8. اگر در دیده ی مجنون نشینی بجز از خوبیه لیلی نبینی
    کسی که این متن رو نوشته اصلا نمیدونه عشق چیه
    نیسان رو نباید با ماشینای دیگه مقایسه کنی
    نیسان یه ماشین باریه دنده پنج اصلا نباید داشته باشه چون سرعت زیاد برای اون سایز لاستیک و اون فنرای سفت براش سمه.ملت همینجوری رعایت نمیکنن با 3 تن بار تند هم میرن و چپ میکنن باهاش.
    نیسان من که abs ebd نداشت ولی به موقع ریگلاژ میکردم رو زمین خیس ترمز شدید میزدم لیز نمیخورد.
    خلاصه تنها ایرادی که داره مصرف سوخت بالاست و یبار حساب کردم صدی 25 لیتر نوش جان میکرد و کاش رو موتورش کار میکردن بجای کولر و هیدرولیک

  9. با سلام
    والا این بنده خدا واقعیت ها رو گفته.دوستان درسته عشق نیسانید اما اینا که ایشون فرمودن فقط به اسم نیسان معروفه وگرنه نیسان کجا زامیاد کجا. ..

  10. میدونیم نباید اسب بخار رو ملاک قرار بدیم وگرنه خاور با 80 اسب بخار ضعیفتر از سمند با 97 اسب بخار خواهد بود چیزی که مهمه گشتاور هست که گشتاور نیسان با 192 بالاتر از گشتاور 151 پارس و سمند هست و همراه اون گیربکس قوی نیسان باعث بدست اومدن گشتاور زیاد در دورهای پایین میشه بر خلاف اون سواریها که با همراهی شاسی نردبانی بسیار قوی شاهدیم نیسان بارهایی با وزن 6 تن هم جابجا کرده افرادی هم چرخ خاور انداختند وزنهایی بالا رو بردن باهاش توی سربالایی حیران یک خاور بار سنگین اب باطری داشت قفل کرد نکشید بارشو زدن یک نیسان برد عموی من نیسان موناژ ژاپن میلر داشت با دنده 3 میشد حرکت کرد ایا وانتهای مزدا پیکان وانت پراید وانت اریسان میتونند نصف بار نیسان رو ببرند؟ دوست من پیکان وانتش 1 تن بار زد دیفرانسیل اومد پایین نیسان بار کامیون 911 رو میبره نسبت به موتور بزرگ و ابعادش قیمتش مناسبه اگه میشد امکاناتی مثل شیشه بالا بر برقی کولر فرمان هیدرولیک و 16 سوپاپه کرد و ترمزهاشو ارتقا داد محشر میشد البته اخیرا لاستیک تیوبلس روش گذاشتن تعادلش و ترمزهاش یه کمی بهتر شده

    1. داداش اسب بخار بنزینی با دیزل رو اصلا هیچ جای دنیا نمیشه مقایسه کرد

    2. آقا محمد اسب بخار اسب بخاره فرق نداره اونکه موجب میشه قوی بودن و کشش فرق بکنه اولا گشناوره دوما گیربکس شما اگه روی فراری گیربکس کامیون نصب کنی با شاسی قوی میبینی چه بارهایی میبره البنه وزن هرقدر زیاد بشه گازونیل و دیزل جوابش خوبه انگار بگی یک کیلو پنبه رو نمیشه از نظر وزنی با یک کیلو اهن مقایسه کرد

  11. با دیدن مشخصات فنی نیسان و پادرا دیدم که نیسان 5 اسب بخار قویتره و گشتاورشم 17 تا زیادتره علی رغم اینکه 11 سی سی حجم موتورش کمتره و وزنشم 140 کیلو کمتره با این حساب میشه فهمید کشش نیسان بهتر باید باشه تازه قیمتشم خیلی کمتره

  12. حالا شما یه ماشین نام ببر که چهار تن تیر اهن و میلگرد را بدون استفاده از جرثقیل که هزینه بالایی داره بیاره تو کوچه تنگ که کامیون نمیره خالی کنه خودش هم هیچیش نشه و تازه کامیون من خراب شده بود تو جاده اونقدر تو دنده کشید تا اخر روشن شدو هیچ خرج اضافی نداره اونایی که میگن ایمن نیست رانندگی بلد نیستن .کولر نداره شیشه رو بده پایین با زوزه ی موتورش حال کن.

    1. دیگه حالا قضیه رو فیلم هندی نکن، 4تن آهن تو کوچه تنگ مساوی چپ شدن، 10سال با نیسان آهن 6متری و12متری زدم. نهایت3تن

      1. این بنده خدا که نگفت ۴۰ تن!
        ۱ تن بالا و پایین قابل اغماض هست.
        همون ۳ تن برای ماشینی که دوبرابر وزن خودش رو جابجا کنه رکورد بالایی هست.
        من که شخصا عاشق محکم بودن ماشین هستم تا اینکه سوار این ماشینهایی بشم که انگار رو قالیچه حضرت سلیمان نشستی.
        ماشین به این محکمی با این شاسی چطور ایمنی نداره؟
        شاید اگر تایرهاش سایز کوچیک بود کمتر سر پیچ در زمان بارندگی از جاده منحرف میشد ولی در کل در برابر این ماشینهای بی کیفیت مثل پژو یا سمند و پراید هم ایمنی بالایی داره و هم قیمت مناسبی حتی اگر خشک باشه رانندگیش.

  13. باسلام چسارت به نیسان نکنین ماهه والا من 72 ژاپن دارم به دهتااین جدیدانمیدم واقعن که راضیم هنوزخداراشکرتعمیرنکردم

  14. فقط نیسان تو خاکی ازتویوتا هم بهتره میگی ته بیا ش تو خاکی ماشین بایا ایرانی هم بیار البتع نیسان ژاپن نه اشغال ایرانا

  15. مثلا پادرا چیه خب همون نیسانه دیگه اطاق جلوش عوض شده

    1. نظر من اینه بیشتر رانندهای نیسان پیرن.بس به ای ماشین ور میرن یروز ترمز روز بعد کاربرات فلوت ووووو در کل از نیسان نترسید از راننده نیسان بترسید که اعصاب نداره

  16. این بنده خدا که نگفت ۴۰ تن!
    ۱ تن بالا و پایین قابل اغماض هست.
    همون ۳ تن برای ماشینی که دوبرابر وزن خودش رو جابجا کنه رکورد بالایی هست.
    من که شخصا عاشق محکم بودن ماشین هستم تا اینکه سوار این ماشینهایی بشم که انگار رو قالیچه حضرت سلیمان نشستی.
    ماشین به این محکمی با این شاسی چطور ایمنی نداره؟
    شاید اگر تایرهاش سایز کوچیک بود کمتر سر پیچ در زمان بارندگی از جاده منحرف میشد ولی در کل در برابر این ماشینهای بی کیفیت مثل پژو یا سمند و پراید هم ایمنی بالایی داره و هم قیمت مناسبی حتی اگر خشک باشه رانندگیش.

  17. سلام بنظر شما نیسان سقفش رنگ داره بخرم یا نه تاز میخوام نیسان سوار بشم

    1. نیسان موتور وگیربگس ودیف وشاسی سالم باشه رنگو میخواد چکار عزیز

  18. به نظر من نیسان زامیاد -۱ رفیق نیمه راه نیست و کم نیاره.
    -۲و این که من خودم آمِلی هستم میدونم که نیسان پرچم دار هراز است

  19. به نظر من نیسان زامیاد بهترین وانت توی ایران است به دو دلیل.
    -۱ رفیق نیمه راه نیست و کم نیاره.
    -۲و این که من خودم آمِلی هستم میدونم که نیسان پرچم دار هراز است.

    1. آره والا،آقا من بچه لرستانم و الان حدود ۱۶ سال هست که نیسان دارم و خیلی هم دوستش دارم چون ماشاله بارهایی باهاش جابجا کردم که خودم باورم نمیشد،و میخواستم حرف دوست آملی رو تایید کنم که دقیقا خدایی درست میگه چون چند شب پیش من داشتم از هراز میومدم تهران و با چشم خودم دیدم که نیسان سوارها چجوری گردنه رو میرفتن و کیف کردم و باید اینم بگم مطمئن ام بچه های شمال نیسان رو تقویت میکنن که اونجور می‌کشه گردنه هراز رو بالا و باید از همین جا به تمامی بر و بچه های نیسان باز شمال خدا قوت و دست مریزاد بگم که انقد خوش سلیقه این سلطان جاده رو بزک و تیونینگ میکنم

  20. آقا برو جایی توضیح بده که گوش شنوا باشه ما ایرانی جماعت لیاقتمون ماشین های پنجاه سال پیش هستش چون همه چیشو سر در میاریم تعمیرشون راحته دوبار رفتی در تعمیرگاه دفعه سوم خودت درستش میکنی

  21. آقا برو جایی توضیح بده که گوش شنوا باشه ما ایرانی جماعت لیاقتمون ماشین های پنجاه سال پیش هستش چون همه چیشو سر در میاریم تعمیرشون راحته دوبار رفتی در تعمیرگاه دفعه سوم خودت درستش میکنی در واقعیت راه دیگه ای هم نداریم

  22. سلام سال 1399 قیمت نیسان صفر 130 تومنه اینایی که گفتین گریه دار بود چاره ای جز نیسان نیست هر روز بدتر از دیروز

  23. این آقایی که گفت همه چیش رو تقویت کردم بگه مثلا موتورشو چطوری تقویت کرده یا ترمزاش یا…

  24. مقالتون خیلی چرت و پرته
    نیسان بهترین ماشین باری ایرانه
    من نصف خانواده ام نیسان دارن و خیلی هم راضین

  25. پادرا که همون نیسانه با همون شاسی همون موتور همون گیربکس همون سیستم تعلیق و…. فقط طرح چراغ از پرادو دزدی کردین.

  26. سلام برارا نیسان عشقه تی فداش هرچیم که باشه قدرتش خیلی زیاده

  27. تو خود بخوان قصه نا نوشته این جمالت نیسان سوار را البته به رانندها بی احترامی نشود تا زمانی که این لگن خریدار داره تولید میشه ویک سری راننده نما به انجام حرکات دلقک ماننده بهشدافتخار میکنن

  28. اخه این چرت و پرت ها چیه اگه نیسان نباشع کار و بار ایران میخابه تویوتا هم به پای نیسان نمیرسه عشق فقط یک کلام نیسان بازی وسلام…

  29. اخه این چرت و پرت ها چیه اگه نیسان نباشع کار و بار ایران میخابه تویوتا هم به پای نیسان نمیرسه عشق فقط یک کلام نیسان بازی وسلام…
    .
    .
    .

  30. حرف دهن تو بفهم درد و بلای نیسان بخوره تو سر و تخم چش تو

  31. آخه کدوم از ماشینهای ایرانی ایمنی دارن همشون ۱۰۰درصد فرسوده آن رده خارج طراحی هاشون مال ۴۰سال پیشن هنوز دارین از ایمنی ماشین حرف میزنین تو کشورهای دیگه ماشین آلات صنعت خودرو در حال پیشرفت هنوز دارن ایمنی ی ماشین ۴۰سال پیش حرف میگن ماشاالله به این اراده

  32. نیسان.بهترین.ماشینه.یکی.بیادبگه.کدام.ماشین.مثل.نیسان.بارمیبره.اگه.ماشینئ.بهترازان.بود.معرفی.کنید

    1. ۱۲ سال راننده نیسان بودم غیر از دیسک کمر چیزی عایدم نشد مزخرف ترین ماین تاریخ از همه لحاظ

  33. سلام دلتون خوشه از نیسان تعریف میکنید حتما سوار لندکروز و تویوتا دوهزار نشدین از آپارات لندکروز مرز بلوچستان سرچ کنید کلیپ ها رو ببینید بعد میفهمید که نیسان آبی چه صیغه ای هست والا من ی تایر لندکروز و تویوتا دوهزار رو عوض نمیکنم به صدتا نیسان آبی باتشکر از سایت

  34. دوستان من میخوام یه وانت بخرم؛ حالا موندم پیکان وانت بخرم یا نیسان؛ لطفا راهنمایی کنید

  35. دوستان کسی میدونه نیسان 5 دنده بهتر است یا 4 دنده؟ چون من شنیدم 5 دنده هاش زود گیربکسش خراب میشه

  36. همه ازش می ترسن حیف که خودش از روز باران ابی همیشه سرور

  37. نیسان وانت ماشین خوبی هستش و تو ایران که خیلی کارایی داره به خصوص مازندران.قدرت بالا .اشتغالزایی خوب. و برای باغداران که خیلی مفید هستش.اما باید قبول کرد ایمنی این ماشین ها خیلی پایین هستش وفوقعالاده خطرناک اگر ناشی بازی وبی احتیاطی کنی این خودرو از ترمز خیلی ضعف داره.خلاصه با اومدن ایسوزو.مزدا باری .وانت پادرا خیلی از کارها از دوش این خودروی زحمت کش برداشته شده.

  38. اشغالترین ماشین دنیا ، قدیمی و زشت و پر مصرف و عقب مانده و کم قدرت

  39. نیسان ابی ماشینی بود که رو دست نداشت اما این نامردها خرابش کردند

  40. نیسان ماشین خوبیه و در سال ۱۴۰۰ یعنی حال حاضر شده ۲۵۰ تومن

  41. اوره بلوچ خان اگه توبلوچی منم بلوچ ولی نیسان سردارهمه ماشیناست لندکروزپلاک منطقه ازادچابهارسواری کلاس نذارفعلاپرچم نیسان بالاست میگی نه کل کامنتاببین عاشق نیسانن مدل 78ژاپین اصل دارم توکرم به دنیانمیدم مخلص همه نیسان سالارازبلوچستان

  42. حرف حقیقت

    وجدانی مردومردونه کدوم ماشین های بازار ایران شاسی به محکمی شاسی نیسان دارن که تا
    ۵تن!!!!!!! رو تحمل می کنه؟
    اصلا تو سایت سایپا اسم نیسان رو نوشته کامیونت!!!!
    شما گارد جلو آهنی نیسان که تو روستا ها زیاد می بندد جلو نیسان رو بزار رو نیسان و یه تصادف شاخ ب شاخ با ل
    تویوتا لندکروز که بزرگترین ماشین ایرانه بکن،
    نیسان چون شاسیش ناودونی ۱۴-۱۶ هست لندکروز رو نابود می کنه،

    اصلا بعد از نیسان ماشین نداریم می‌ره تو تریلی و خاور و ایسوزو!!!
    بنده نیسان دیزل دارم
    نیسان دیزل صد کیلومتر ترکیبی( داخل شهر و بیرون شهر) ۱۰ لیتر گازوییل می سوزونه که با لیتری ۳۰۰ تومن میشه ۳هزارتومن، یعنی یک‌شیشم مصرف نیسان بنزینی صدی ۱۲ لیتری ۱۵۰۰ میشه ۱۸ هزار تومان،
    از لحاظ استهلاک هم که همه می دونن ماشین دیزل سگجون تر از بنزین است چون سوخت دیزل چرب تر از بنزین و بنزین چرب تر از گاز است.

    با تشکر از چرخان موفق باشید.

  43. درود به همه سروران
    من یه ماهه تصمیم دارم مغازه عطاریمو واگذار کنم و نیسان صفر کیلومتر بخرم و باهاش کار کنم
    عطاری دیگه مثل سابق جواب نمیده و منم قبلا با نیسان و خاور ۶۰۸ کار کردم
    منتهی نمیدونم دیزل بخرم یا دوگانه؟!!
    به نظر خودم دیزل بهتره ولی خب الان شهریور ۱۴۰۰ حدود پنجاه میلیون تومن دیزل از دوگانه گرونتره و نمیدونم ارزشش رو داره یا نه
    ولی یه مسئله هست که باید اینجا بگم اینه که طی این یک ماه خیلی تحقیق کردم راجع به نیسان
    چه توی سایت ها و چه توی دنیای واقعی
    اکثرا بالای نود درصد از نیسان و کار با نیسان و درامدش راضی بودن پادرا با حدود صد میلیون گرون تر از مدل دیزلی اصلا ارزش خرید نداره چون هم تک سوزه هم از مدل تک سوز نیسان ابی حدود صد و نود میلیون گرونتره یعنی تقریبا دوبرابره و فضای کابین خیلی کوچکتره و در مسافت های طولانی راننده و سرنشین دیگه اگه باشه دهنشون سرویس میشه
    بعد اون دوستی که میگه لندکروز بهتر از نیسانه باید بگم بله راست میگی بهتره ولی قیاس مع الفارغ داری میکنی
    مثل این میمونه که بگی نیسان از پراید وانت بهتره
    خب معلومه نیسان از پراید وانت بهتره ولی اون کاربردش یه چیز دیگه است و قیمتش هم دو برابر این یکیه
    اگه بخوای قیاس اینجوری کنی من میگم فورد اف ۱۵۰ از همه اینا بهتره

  44. نیسان آبی جایگزین ندارد،
    ۳ برابر وزن خودش بار می‌بره نیسان! یه سپر آهنی ببندید جلوش از خودرو های زرهی ارتش محکم تر هست شاسی نیسان ناودانی ۱۶ هست

  45. نیسان حرمت داره نبینم با این ماشین های خونگی مقایسه کنید ها

  46. اولین شما که که خوری نکن بعد وقتی چیزی نمیدونی …… نزن خداحافظی

  47. با احترام به همه

    ببینید نیسان بلاخره ماشینه و البته اولین نیسان جونیور خیلی بهتره تا نیسان تولید ایران متاسفانه تمام ماشین هایی که در ایران هستند قدیمی هستند و این حق ما هست که از ما گرفته شده و تقصیر دلال ها و بعضی خودرو ساز ها است همین پژو 207i که ماشین جدیدیه میدونید در چه سالی در خارج تولید میشده و من متاسفم نیسان یکی از نقاط قوتش بدنش هست اما متاسفانه هیچ امکانات و ایمنی نداره
    در ضمن من به نیسان و راننده محترم نیسان توهین نکردم

    در کشور های خارجی امکاناتی که روی گرون ترین ماشین ایرانی هست ۳۰ سال پیش روی ماشین های معمولی اونها بوده

    به نظر من نیسان جونیور بهتر از نیسان آبی تولید داخل پادرا پادراپلاس و یک سری ماشین دیگر است

    ممنون

  48. با سلام…بعد از خواننده مطالب بسيار در مورد وانت ها…بهترین گزینه نیسان ابیه …برو تو دل ترافیک همه حسابشو میبرن…بزن بار کمر خم نمیکنه…تو جاده ۱۰۰۰ تا کمک داری اگه مشکلی پیش بیاد …شمع دوسر و فیلتر اسپورت و یه تنظیم موتور مصرفش خوب میشه با کلاچ فن سالم…من دوکابین دارم موتور z هم سفري هم باري هم اتاق خواب …از بندر تا شمال و بازگشت از ۱۰۰۰ چاله و چوله و دست انداز رد شدم آخ نگفت…فقط بگاز و بیخیال …نوش جونش بنزین

  49. با سلام…بعد از خواننده مطالب بسيار در مورد وانت ها…بهترین گزینه نیسان ابیه …برو تو دل ترافیک همه حسابشو میبرن…بزن بار کمر خم نمیکنه…تو جاده ۱۰۰۰ تا کمک داری اگه مشکلی پیش بیاد …شمع دوسر و فیلتر اسپورت و یه تنظیم موتور مصرفش خوب میشه با کلاچ فن سالم…من دوکابین دارم موتور z هم سفري هم باري هم اتاق خواب …از بندر تا شمال و بازگشت از ۱۰۰۰ چاله و چوله و دست انداز رد شدم آخ نگفت…فقط بگاز و بیخیال …نوش جونش بنزین..البته گارد جلو از چراغ تا چراغ فراموش نشود…خیلی مهمه

  50. نیسان چه زامیاد چه دیزل چه سایپا عشقن یک نفر بود گفت تویتا لندکوروز بهتره لیاقتت همون تویتا به هر ماشینی میخوای هر چی بگو ولی نیسون سوار ها هیچی نگو فقت ببینم به نیسان هر کی چیزی گفته باشه درمورد نیسون من می دونم با اون

  51. نیسان چه زامیاد چه دیزل چه سایپا عشقن یک نفر بود گفت تویتا لندکوروز بهتره لیاقتت همون تویتا به هر ماشینی میخوای هر چی بگو ولی نیسون سوار چیزی نگو

  52. نیسان عشق نیسان سلطان سلامتی نیسان سوارها

  53. شما هرچقدر هم پادرا بزنید مردم فقط سلطان آبی رو میخرن الکی خودتو نو به زحمت نندازید.
    مردم به پادرا پول نمیدن!!اگه پادرا بخری انگار یه خودروی چینی و بی دوام میخری با تشکر

  54. بدک نیست مدل های ژاپنیش خوبه و اونایی که گازوئیل مصرف می‌کنند ولی نمی دونم چرا ایمنیش پایین هستش

  55. توف سگ به روح کسی که این ماشین رو کنترل کیفیت زده من یک مدل ۱۴۰۰ خریدم بالا ترین سرعت مطمئن ماشین ۵۰ کیلومتر در ساعت است و رینگ هایش تاب دارد ،لاستیک ها باد کرده است کم من برای تنها این مورد که درست بشه دو جفت لاستیک خارجی انداختم به مبلغ ۱۵ میلیون و تا حالا به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان برای بالانس لاستیک ها دادم که هنوز درست نشده است
    خاک بر سرشان که در ژاپن بت میپرستند چه ماشین هایی تحویل می دهند یا اون یهودی

  56. والا داداش نت یه زامیاد مدل 69گرفتم هیچ پوسیدگی هم نداره ولی خو بهم میگن این جور ماشینا زود خراب میشن به تعمیر اساسی میوفته راسته ؟

  57. درکل حق مردم خیلی بیشتر از این عراق رو نگاه کنید فورد و انواع وانت های خوب با امکانات بالا ما باید ماشین پنجاه سال پیش کلاس بزاریم عزیزان دل دنیا سال به سال انواع ماشین بهتر نسخه های جدیدتر راضی نمیشن ما برای ماشینی که پنجاه سال پیش با همین شکل طراحی شده پنجاه سال فکر کنید تعغیر نکرده پول می‌دیم باید هم عقب افتاده باشیم نیسان آبی ماشین خوبی ولی نه برای سال 2022کشوری که قیمت کارخونه وبازار اختلاف داره یعنی عقب موندگی

  58. دوستان نیسان سوار لطفا نظر درست بدین
    مدل پایین بگیرم ژاپنی ولی باز سازی کنم یا صفر بخرم؟
    لطفا راهنمایی کنین

    1. مدل بالا بخر …من خودم ۹۵ دارم نظر خدا بخش باشه هم نون میده هم بی اذیته

  59. دوستان نیسان سوار لطفا نظر درست بدین
    مدل پایین بگیرم ژاپنی ولی باز سازی کنم یا صفر بخرم؟
    لطفا راهنمایی کنین

  60. وانت نیسان از نظر من بگی نیسان وانت خیلی خوبی هست وانت ایسان به افغانی بدی بر نمی داره سگ نیسان شرف داره به وانت های دیگه چرا فکر می کنید نیسان بده 50 ساله ازش استفاده میکنید میگید بده نیسان بهترین وانت

  61. عزیزان امریکا وانتی میسازه ۲۵ تن بار میبره اون وقت شما به یه نیسان ۵۰ سال پیش که باید ۲۵ سال پیش توقف میشد خوش حالید هر چی بلا سرمون میاد خودمونو دولت میکنیم وگرنه امریکا ۳۰۰ ساله کشف شده وایران باستانی ترین کشور است

  62. عزیزان امریکا وانتی میسازه ۲۵ تن بار میبره اون وقت شما به یه نیسان ۵۰ سال پیش که باید ۲۵ سال پیش توقف میشد خوش حالید هر چی بلا سرمون میاد خودمونو دولت میکنیم وگرنه امریکا ۳۰۰ ساله کشف شده وایران باستانی ترین کشور است

  63. اگه میخوای نون ببری نیسان آبی… من دارم مدل ۹۵ دوگانه بی آزاره یه کم احتیاط میکنم بار خرکی هم نمیزنم …
    تویوتا هم داشتم تا یه کم بار سنگین میشد پوزش میومد بالا و فرمون از دسترس خارج میشد …
    نیسان خشکه بخاطر فنر بندی خاصش ماشینی که بار سنگین میزنه همینه …نرم باشه همش عقبش بازی میکنه و تعادل نداره…

  64. سلام عزیران دوست داشتنی نیسان سوار.بااین نظرات منم فعلانیسان میگیرم میخاستم کامیونت بخرم اما حالا که شما اینقدرراضی هستین نیسان میخرم فقط می‌شه بگید چه مدلی وچه برندی بهتره با تشکر.

  65. سلام دوستان کسی خواست ترمز نیسان رو تقویت کنه بوستر دو پرده (دو دیافراگم)تویوتایی نصب بکنه مشکل ترمز نیسان تا حد زیادی برطرف میشه و با رگلاژ به موقع اصلا دیگه مشکل ترمز نداره
    من برای نیسان زد اف انداختم البته لاستیک هم تیوبلسه و اکثر مواقع نزدیک دو تن بار دارم
    بوستر دو پرده تو مشهد جاده قدیم توس گاراژ الغدیر نصب میکنن

  66. سلام دوستان من ایسوزو ۵تن داشتم فروختم نیسان ۱۴۰۲خریدم میشه راهنمایی کنید چطور میشه فرمونش نرم بشه سیبک بغل اکسل عوض کردم زیاد تغییر ی نکرد میشه راهنمایی کرد ممنون میشم

  67. سلام دوستان من ایسوزو ۵تن داشتم فروختم نیسان ۱۴۰۲خریدم میشه راهنمایی کنید چطور میشه فرمونش نرم بشه سیبک بغل اکسل عوض کردم زیاد تغییر ی نکرد میشه راهنمایی کرد ممنون میشم

  68. مطمئنم هیچکدوم از کسانیکه کامنت زدند شوکا سوار نشدند!چون نگاه سنتی به نیسان آبی و نگرش منفی به هرچیز جدید باعث شد کمتر کسی شوکا رو امتحان کنه!همانطور که الان میبینین هنوز کسی پادرا نرونده ولی همه شون بدگویی میکنند!!!ولی شما برین از کساییکه هر دو رو سوار شدن بپرسین میبینین که شوکا رو بیشتر میپسندند.الان که نزدیک ۱۴۰۳ هستیم خیلی ها تازه برگشتند شوکا سوار شدند.چون الان قیمتش مناسبه بخاطر قیمت خریدند و تازه متوجه شدند چی به چیه!یکیشم خود بنده.البته بخاطر دیسک کمر اینکارو کردم وتازه نظرم برگشت.درحالیکه قبلا میگفتم بدرد نمیخوره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا