مکمل بنزین
گوناگونخبر

نمایش نسل جدید تویوتا Century در توکیو

نه! شما مجبور به بررسی تقویم خود نیستید. اکنون سال 2017 میلادی بوده و اگر شما به گذشته‌های دورِ خودروهای سدان و کلاسیک علاقه‌مند هستید؛ قطعا مدل 2018 خودروی Century تویوتا را دوست خواهید داشت. خودروی مذکور ظاهری قدیمی و غول پیکر دارد؛ اما بدنه‌ای بزرگتر و محکم‌تر داشته و اندازه طول و فاصله بین دو محور آن افزایش چشمگیری داشته است. ورود و خروج از Century جدید آسان‌تر بوده و ارتفاع، اندازه و… درب‌های آن بلندتر و بزرگتر شده است.

شکل و شمایل ظاهری Century جدید جذابیت‌های خاص خود را دارد. مخصوصا اگر بدانید که این خودروی بزرگ 5335 میلی‌متر طول، 1930 میلی‌متر عرض و 1505 میلی‌متر ارتفاع دارد. علاوه بر این باید به فاصله زیاد بین دو محور، یعنی 3090 میلی‌مترِ ناقابل اشاره کرد!

اجازه ندهید که ظاهر کلاسیک Century جدید شما را خام کند؛ زیرا با وجود ظاهر قدیمی، بهترین آپشن‌های کمپانی تویوتا را در اختیار شما قرار می‌دهد. امکانات مذکور شامل چراغ‌های LED، پیشرانه هیبریدی و طیف وسیعی از آپشن‌های مرتبط با ایمنی خودرو را شامل می‌شود.

سلف قبلی Century جدید در سال 1997 از یک پیشرانه V12 استفاده می‌کرد؛ اما اکنون و در قرن بیست و یکم به منظور کاهش مصرف سوخت به یک پیشرانه 5 لیتری V8 Hybrid System II مجهز شده است. جزئیات دقیقی درباره پیشرانه مذکور منتشر نشده؛ اما تویوتا می‌گوید که موتور قدرتمند آن مجهز به سیستم دو محله کاهش سرعت پیشرانه خواهد بود. پیشرانه احتراقی آن با کد 2UR-FSE نشانگر استفاده از پیشرانه Lexus LS600h با قدرت 394 اسب‌بخار و 520 نیوتن‌متر گشتاور است.

برای تضمین یک سواری راحت و بی دردسر؛ تویوتا برای Century لاستیک‌هایی را توسعه داده، که نه تنها ارتعاشات جاده را کاهش می‌دهند؛ بلکه صداهای ایجاد شده از استحکاک چرخ‌ها را نیز کمتر می‌کند. به همین دلیل پیشرانه عجیب Century به سیستم کنترل نویز خودکار مجهز شده و هنوز هم توسعه آن ادامه دارد!

با توجه به ابعاد فوق‌العاده تویوتا Century جدید؛ جای تعجب ندارد که فضای بیشتری در اختیار سرنشینان عقب قرار بگیرد. صندلی‌های Century در مدل پایه از پوشش 100 درصدی پشم استفاده کرده و در نسخه‌های بالاتر از چرم طبیعی استفاده شده است. صندلی‌های عقب Century مجهز به تنظیم الکتریکی و ماساژور شده‌اند. بین صندلی‌ها یک پنل LCD قرار گرفته که با استفاده از آن توان کنترل سیستم صوتی، کنترل آب و هوا و … را دارید. ضمن اینکه باید اشاره کرد که تویوتا Century از یک سیستم صوتی قدرتمند و مجهز به 20 اسپیکر استفاده کرده و یک سیستم تفریحی فوق لوکس نیز برای سرنشینان آن در نظر گرفته شده است.

نسل سوم و قرن بیست و یکمی تویوتا Century از تاریخ 25 اکتبر در نمایشگاه توکیو رخ نمایی می‌کند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا