مکمل بنزین
گوناگونخبر

تغییرات قابل توجه در سری جدید ناوگان بی‌ام‌و!

همین دیروز بود که خودروی کاملا جدید کلاس A مرسدس بدون هیچ‌گونه پوششی توسط عکاسان رصد شد و هم اکنون خودروی کاملا استتار شده رقیب سرسخت این کمپانی از باورایا، توسط دوربین‌های مخفیانه گزارشگران به دام افتاد. اگرچه این خودروی کمپانی بی‌ام‌و با روکش خاصی پوشیده شده اما حداقل می‌توان نگاهی به داخل کابین آن که گویا کاملا ارتقا یافته است انداخت.

قطعا تغییرات بسیاری که کمپانی بی‌ام‌و برای نسل آینده خودروهای خود در نظر گرفته در داخل این خودرو به چشم می‌خورد اما واضح‌ترین آن‌ها، تغییر صفحات مدرج آنالوگ به خوشه نشانگرهای دیجیتال است. اما هنوز خیلی زود است تا بخواهیم مطمئن شویم که این نشانگرها جزو تجهیزات استاندارد تمام خودروهای نسل بعدی این کمپانی هستند.

علاوه براین، گویا صفحه نمایش اطلاعات این سری از مدل‌های کمپانی بی‌ام‌و، در کنسول مرکزی، کمی پایین‌تر رفته و همراستا با خوشه نشانگرها قرار گرفته است. با پایین‌تر رفتن مکان صفحه نمایش iDrive، دریچه‌های هوا نیز متعاقبا در جایگاه پایین‌تری از کنسول مرکزی جای گرفته‌اند. دیگر تغییرات قابل توجه اعمال شده توسط کمپانی بی‌ام‌و، یک دسته دنده کمی کوچک‌تر و براق‌تر برای گیربکس اتوماتیک و همچنین دکمه‌ای برای ترمزدستی اتوماتیک است که با اهرم سنتی جایگزین شده است.

اگرچه در این عکس‌ها، صندلی‌های عقب قابل مشاهده نیستند اما انتظار می‌رود که به دلیل تغییر پلتفرم و استفاده از پلتفرم چرخ جلو متحرک، جاپاهای اضافی در این مدل کمپانی بی‌ام‌و به چشم بخورد. این تغییرات باعث طراحی یک صندوق عقب بزرگ‌تر هم شده و برخی معتقدند، بی‌ام‌و مدل‌های جدید سری 1 خود را به دلیل کاهش تقاضا برای مدل‌های سه درب، منحصرا با 5 درب به فروش خواهد رساند.

به جز حذف طرح چرخ عقب متحرک و طراحی سه درب، اولین مدلهای نسل بعدی بی‌ام‌و، فاقد یک موتور شش سیلندر خواهند بود و انتظار می‌رود همانند مدل spied M140i، یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری، جایگزین موتور قبلی شود. احتمالا مدل 125xe بی ام‌و، از یک موتور سه سیلندر 1.5 لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی اقتباس شده از مدل 225xe فیس‌لیفت بهره خواهد برد که در ان سیستم انتقال قدرت پلاگین هیبرید، نیرویی معادل 224 اسب بخار و گشتاوری معادل 284 پوند پا را تولید خواهد کرد.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا