Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نسخه‌های جدید مدل‌های 740e و X5، قویتر از همیشه

کمپانی بی‌ام‌و، مدل 740e خود را در فوریه 2016 رونمایی نمود اما هم اکنون خبرهای جدیدی در مورد آن به گوش می‌رسد. بر اساس این اخبار، گویا قرار است این سدان پلاگین هیبرید دارای سایز نرمال که به همراه مجموعه‌ای از قطعات عملکردی M توسط کمپانی بی‌ام‌و در نمایشگاه SEMA ارائه شده بود، در ابتدای سال آینده از رده خارج شود تا خط تولید آن به تولید نسخه جدید 740e تخصیص یابد. هنوز چیزی در مورد مشخصات فنی این خودرو جدید عنوان نشده، اما گزارشات BMWBlog از افزایش قدرت و طیف وسیعی از حالات الکتریکی در این خودرو حکایت دارد.

مدل 740e فعلی، ترکیبی از یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری با توانی معادل 255 اسب بخار را به همراه موتور الکتریکی با توان 111 اسب بخار در بر دارد که توان ترکیبی این دو موتور سبب شده مدل‌های الکتریکی سری 7، توانی معادل 322 اسب بخار و گشتاوری برابر با 369 پوند-پا داشته باشند. لذا این خودروها تنها در 5.1 ثانیه می‌توانند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعتی برابر با 209 کیلومتر در ساعت داشته باشند.

البته انتظار نمی‌رود که این ارقام در سری جدید 740e تغییر چندانی داشته باشند اما هر گونه پیشرفتی در این راستا باعث امیدواری خواهد بود. به ویژه اگر این پیشرفت به محدوده برد الکتریکی این خودرو مربوط باشد که در نسخه کنونی به وسیله پکیج باتری لیتیوم-یون 9.2 کیلووات در ساعت، تنها 14 مایل است.

علاوه براین، مدل پلاگین هیبرید دیگری که با نام X5 xDrive40e در مارس 2015 معرفی شد و دارای توان 308 اسب بخار و گشتاور 332 پوند-پا بود نیز از همین ترکیب یعنی موتور بنزینی 2 لیتری و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. این خودرو تنها در 6.5 ثانیه به حداکثر سرعت خود می‌رسید و دارای حداکثر سرعت 130 مایل در ساعت بود. این SUV پلاگین هیبرید نیز از باتری 9.2 کیلووات-ساعت که دارای محدوده برد 14 کیلومتر بود استفاده می‌نمود. لذا انتظار می‌رود که در مدل xDrive45e جدید نیز تغییرات قابل ملاحظه‌ای در سیستم باتری ایجاد شود.

در این گزارشات چیزی در مورد تاثیر این تغییرات بر قیمت‌های این مدل‌های پلاگین هیبرید عنوان نشده اما انتظار می‌رود که با جایگزینی این دو مدل با نسخه‌های قبلی در نیمه دوم سال 2018، تغییراتی در قیمت آنها نیز رخ دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.